گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از پیش بینی بورس

رشد متوازن صنایع و بورس در برابر نرخ ارز متغیر | بورس تا پایان سال افزایشی خواهد شد

روزهای صعود بازارهای موازی با هدف کسب درآمد و سود سریع جای خود را رفته رفته به کاهش و نوسان داده است. طبق آخرین برآوردهای کارشناسان به نظر می‌آید که سرمایه‌ها در حال حرکت به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای صنایع و بورس در حرکتند که این موضوع در روز ابتدایی هفته جاری و ورود به کانال ۲ میلیون واحدی بورس مشخص است.

رشد متوازن صنایع و بورس در برابر نرخ ارز متغیر | بورس تا پایان سال افزایشی خواهد شد
صفحه اقتصاد -

بورس تهران در روز اول هفته جاری به رشد ۱.۹۸ درصد دست یافت و شاخص کل به مرز ۲ میلیون واحد رسید. اما این روند افزایشی آیا تا پایان سال ادامه خواهد داشت یا بازار سرمایه دوباره هیجان زودگذری را تجربه خواهد کرد؟

وضعیت ارزش معاملات خرد سهام شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ بهبود داشته و ارزش معاملات روزانه به ۶۲۹۶ میلیارد تومان رسید. ورود پول نیز در اولین روز کاری بورس بعد از تعطیلی چند روزه خوب بود و ۳۳۷ میلیارد تومان پول از سمت کدهای حقیقی وارد بازار شد. با این حال، خبرهای بسیار زیادی منتشر شده است که باعث نگرانی بورسی‌ها شده است و باعث کاهش تمایل به خرید سهام شده است. با این همه تحولات اخیر اقتصادی و سیاستی باعث شده است که بورس تهران روزهای بهتری را سپری کند.

صعود ۲۰ درصدی دلار تا پایان سال

پیش‌ بینی بورس فردا

با افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، امیدواری به بهبود معاملات بورس تهران در هفته آینده افزایش یافته است. قیمت دلار در بازار آزاد در حالی که مدت‌ها در بازه ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان نوسان می‌کرد، به مرز ۵۰ هزار تومان رسیده و این موضوع می‌تواند تأثیری در قیمت دلار در بازار آزاد داشته باشد. بین تکنیکالیست‌ها اعتقاد وجود دارد که افزایش قیمت دلار در همراهی با شکست یک مقاومت مهم اتفاق افتاده و این می‌تواند منجر به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شود.

چشم‌انداز نرخ ارز تا پایان سال نشان می‌دهد دلار افزایش را تجربه می‌کند اما به نظر نمی‌رسد که با جهشی جدی مواجه شود. برای اسکناس آمریکایی، صعودی در محدوده ۱۰ تا ۲۰ درصد دور از ذهن نیست. تجربه نشان می‌دهد دلار آزاد همزمان با افزایش تفاوت در نرخ آزاد و نیما شروع به حرکت می‌کند و نرخ نیما نیز رشد می‌کند.

با توجه به این که بورس تهران همواره اهمیت ویژه‌ای به روند قیمت دلار به عنوان یک سنجه برای تورم داشته است، انتظار می‌رود که با این روند صعودی، این تأثیر را تجربه کند. همچنین، تصریحات و تشویق‌هایی که از سوی سیاستگذاران در رابطه با حمایت از بازار سهام انجام شده است، می‌تواند به بازگشت آرامش به بورس کمک کند.

رشد متوازن صنایع در بازار سرمایه

پیش بینی بورس

امروز در بازار، تقاضای خوبی در کلیت بازار به ویژه برای گروه خودرویی وجود دارد و برخی دخالت‌های مختلف موجب شده است که احتمال برگشت دوباره خودرو به بورس کالا مطرح شود. قبل از اینکه عرضه خودرو در بورس کالا به دست فراموشی سپرده شود، این اتفاق مورد استقبال صنعت خودرو و حتی کلان اقتصاد قرار گرفت. با این حال، دخالت‌ها از سمت‌های مختلف موجب شد که این روند عمر کوتاهی داشته باشد. اما در جلسه‌ای که توسط ریاست جمهوری و وزرای صمت، اقتصاد و نفت برگزار شده است، احتمال عرضه خودرو در بورس کالا بالاست و به زودی این اتفاق ممکن است رخ دهد. برخی فعالان اقتصادی، صحبت‌های وزیر صمت را نیز تاییدی بر این موضوع می‌دانند. این امر توانسته است امید را در بورس تهران به ارمغان آورد.

نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگر آسیا اعتقاد دارد که پول حقیقی در حال ورود به صنایعی است که در چند وقت اخیر افت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند، که این اتفاق نشان از هوشمندی بازار دارد. وی بیان می‌کند که صنایعی مانند سیمان که در هفته‌های اخیر افت چندانی را تجربه نکرده‌اند، امروز با خروج پول همراه شده‌اند، در حالی که ورود پول به سهولت در صنایع خودرو و فلزات اساسی رخ داده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: «در سال گذشته، عرضه خودرو در بورس کالا تجربه شد و شرکت توانست نرخ‌های مصوبه شورای رقابت را بعضاً با دو برابر قیمت به فروش برساند. این رویداد بنیادی بود و میزان سودآوری شرکت خودرویی نیز افزایش یافت. با اشاره به سیگنال عرضه خودرو در بورس، امیدوارم که قیمت‌گذاری دستوری بتواند برای تمام صنایع از بین برود.»

پیش‌بینی بورس تا پایان سال 

پیش بینی بورس

شاخص کل بورس تجربه یک روند کاهشی قدرتمند داشت و در حال حاضر خط روند صعودی خود را از دست داده است. اما آن هنوز به طور موقت توانسته از ادامه کاهش جلوگیری کند. 

نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس نشان می‌دهد که این نماگر پس از روند کاهشی نسبتا قدرتمندی که روز گذشته تجربه کرد، خط روند صعودی میان‌مدت خود را از دست داد و به زیر آن نفوذ کرد. اکنون آخرین امید شاخص کل بورس به محدوده ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحد خواهد بود که فعلا توانسته از کاهش بیشتر جلوگیری کند. .

اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که خط روند نزولی آن شکسته شده است و به سمت بالا حرکت می‌کند. اگر بورس تهران بتواند بالای خط روند تثبیت شود، ممکن است روند صعودی ادامه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان