گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد نماد «دی» در بورس

دلایل ارزندگی سهم «دی» از نگاه فعالان بازار سرمایه

دلایل مختلفی برای ارزشمند بودن یک سهم از نگاه سهامداران یا فعالان بازار سرمایه وجود دارد. عمده دلیل ارزندگی یک سهم مانند نماد «دی» عملکرد بانک دی در بورس تهران

دلایل ارزندگی سهم «دی» از نگاه فعالان بازار سرمایه

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - دلایل مختلفی برای ارزشمند بودن یک سهم از نگاه سهامداران یا فعالان بازار سرمایه وجود دارد. عمده دلیل ارزندگی یک سهم مانند نماد «دی» عملکرد بانک در حوزه شاخص‌های عملکردی همچون افزایش تعداد حساب‌های بانکی، افزایش درآمدهای بانک، افزایش میزان وام‌های پرداخت شده، میزان رشد سپرده‌های جذب شده و کاهش نرخ بدهی بانک در سال جاری است که تحت تاثیر یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، روندی رو به رشد و صعودی را نشان می‌دهد.

به گزارش صفحه اقتصاد، بانک دی که در سال گذشته با کسب درآمد ۲۸۱۷ میلیارد تومان، عملکردی موفق و رشد قابل توجهی را به ثبت رساند، برای سال ۱۴۰۲، یک برنامه‌ریزی گسترده را برای کسب دستاوردهای چشمگیر در نظام بانکداری آغاز کرده است. نماد بانک دی در بازار سرمایه این روزها مورد توجه ویژه سهامداران خرد و بزرگ یا همان حقیقی و حقوقی قرار گرفته است.

یکی از دلایل توجه فعالان بازار سرمایه به سهم «دی» به عملکرد این بانک در سال جاری و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مدیریتی در جهت درآمد بیشتر ناشی از جذب سپرده‌گذاران و افزایش سود برای سهامداران می‌باشد که انتظار می رود سود قابل‌توجهی را محقق کند.

بررسی شاخص‌های عملکردی بانک دی

در سه ماهه ابتدایی سال، شاخص‌های عملیاتی بانک بهبود یافته‌اند که ناشی از تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف بانک است. این تغییرات با هدف جوانگرایی، تزریق روحیه و ایده‌های جدید صورت گرفته‌اند. با توجه به این تلاش‌ها، با اطمینان می‌توان در میان مدت به نتایج آن در تحقق اهداف و شتاب رشد بانک شاهد بود.

بانک دی از ابتدای سال، ۶۸۲ فقره با رقمی بیشتر از سهمیه خود به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات وام ازدواج پرداخت کرده است. تسهیلات اشتغال نیز از جمله مواردی است که حدودا برای ۲۰۰ نفر پرداخت شد و بنابر اعلام بانک، تا پایان تیرماه تمام سهمیه اختصاصی پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بانک دی؛ سیاست بانک دی پرداخت ماهانه یک دوازدهم از سهمیه خود است تا در پایان سال تقاضای صد در صد معرفی شده‌ها مربوط به ازدواج یا فرزندآوری و سایر تسهیلات تکلیفی عملیاتی شود.

بانک دی با تمرکز بر مشتری‌مداری و بهره‌وری برنامه‌ها توانسته است عملکرد خود را بهبود بخشیده و برای رسیدن به جایگاه برتر به عنوان بانک پیشرو و موفق نزدیک‌تر شود. برای مثال؛ عملکرد بانک دی در زمینه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج از ابتدای سال رضایت‌بخش به ثبت رسیده است، اما مدیریت این بانک همچنان معتقد است که باید با تسهیل فرایندها مانند اخذ یک ضامن و بدون ایجاد صف انتظار، اعطای این نوع تسهیلات به 10 روز کاهش یابد.

دلایل ارزندگی سهم «دی» از نگاه سهامداران

نماد «دی» مربوط به بانک دی در بازار سرمایه جز نمادهای پرحجم در مبادلات و معاملات است. فعالان بازار سرمایه معتقدند که بازدهی قابل‌توجه 150 درصدی سهام بانک دی طی دو ماهه ابتدایی سال جاری اولین دلیل ارزندگی سهم «دی»‌ و کسب سود بیشتر سهامداران است که این مهم به واسطه برنامه‌ها و عملکرد مدیران بانک دی رخ داده است.

عملکرد مدیران بانک دی آنقدر برای سرمایه‌گذاران «دی» دارای اهمیت است که شفافیت در ارائه اطلاعات مربوطه را در این درجه‌بندی خود قرار داده‌اند.

بانک دی با رشد بالغ بر ۱۴۰ درصدی در بازار سرمایه نسبت به مهرماه سال گذشته توانسته است در ده ماهه گذشته بالاترین وضعیت سهم را در میان نظام بانکی و در بین شاخص کل بازار کسب کند که نمایانگر تداوم حرکت صعودی «دی» است.

انضباط مالی بانک دی، دیگر عامل ارزندگی نماد بانکی «دی» عنوان شده است که موجب شد تا توقف طولانی‌مدت برای این سهم در ماه‌های اخیر رخ ندهد. از منظر کارشناسان انضباط مالی یک ویژگی منحصر به فرد مدیریتی برای یک سهم بورسی و شرکت به حساب می آید.

علاوه بر این، بسیاری از سهامداران بانک دی بر این باورند که سهم دارای آینده خوبی است و دلیل این امر را برنامه‌های مدیریتی همچون انعقاد قرارداد با پست بانک و کسب ۸ هزار شعبه جدید از این طریق در سراسر کشور و مناطق صفر مرزی عنوان می‌کنند که دامنه فعالیت‌ها را برای آینده گسترده‌تر خواهد کرد.

دیگر دلیل سهامداران برای حفظ سهم دی، افزایش 52 درصدی سرمایه بانک دی در جهت تغییر وضعیت مجموعه و بهبود کفایت سرمایه است. تصمیم به افزایش سرمایه، اقدامی مطلوب در راستای تأمین منافع آتی سهامداران است؛ زیرا به بهبود وضعیت و سودآوری می‌انجامد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد