صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

کارنامه درخشان بانک صادرات ایران در پرداخت وام ازدواج در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

در این گزارش به گوشه هایی از عملکرد بانک صادرات ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخته شده است.

کارنامه درخشان بانک صادرات ایران در پرداخت وام ازدواج در نیمه نخست سال 1401

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: در جامعه امروز که در آن زندگی می کنیم جوانان برای تشکیل خانواده با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، با توجه به تحریم ها، وضعیت اقتصادی، معیشت و نیازهای روزانه زندگی سختی را پیش رو خواهند داشت، بر همین اساس دولت در حمایت از قشر جوان و در راستای تشویق آنها برای امر مهم ازدواج تسهیلاتی را در نظر گرفته است که ازدواج جوانان آسوده تر شود و گوشه ای از مشکلات آنها برای تامین مسکن و لوازم ضروری زندگی آنها فراهم شود. هر چند هرساله بر اساس نرخ تورم مبلغ تسهیلات ازدواج افزایش پیدا می کند، اما پیدا کردن ضامن برای دریافت این تسهیلات نیز مشکلاتی را برای جوانان ایجاد کرده است. و امیدواریم روز برسد که زوج های جوان برای شروع زندگیشان با مشکلات کمتری روبرو شوند و تشکیل خانواده دهند.

در این گزارش به گوشه هایی از عملکرد بانک صادرات ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخته شده است.

بر اساس اعلام آمار بانک صادرات ایران، از ابتدای فروردین تا نیمه مهرماه سال جاری ١٠٣ هزار و ۴۵ میلیارد ریال به ۷۶ هزار و ۱۶۶ متقاضی وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است و بر اساس بررسی ها مبلغ پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین در نیمه نخست سال 1401، از مجموع ۵۰۷ هزار وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده توسط نظام بانکی، تعداد ۷۶ هزار وام قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک صادرات ایران پرداخت گردیده است که این عدد معادل ۱۵ درصد کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در این بخش را نشان می دهد.

بانک صادرات ایران طی سال های اخیر از تشکیل خانواده و تسهیل پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به عنوان یک مسئولیت اجتماعی حمایت کرده است.

گفتنی است که بانک صادرات ایران در حمایت از امر ازدواج، سال ۱۳۹۵ تعداد ١٢٠ هزار فقره، سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۵۳ هزار فقره، سال ١٣٩٧ تعداد ١١۶ هزار فقره، سال ١٣٩٨ تعداد ١١٣ هزار فقره، سال ١٣٩٩ تعداد ۱۲۵ هزار فقره و در سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ١٣٠ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به متقاضیان پرداخت کرده است و سهم مهم تسهیل و زمینه‌سازی تشکیل خانواده خود در کشور را ایفا کرده است.

به گفته ی مدیرعامل بانک صادرات ایران در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت در نیمه نخست سال ١٤٠١، این بانک جاری، ٥٢ هزار و ١٤٩ فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به ارزش بیش از ٢٠ هزار و ٧٧٩ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

این بانک در نیمه اول سال جاری با پرداخت بیش از ١٥٧ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر ١٣٥ هزار میلیارد ریال از اقشار مختلف مردم در زمینه‌های وام ازدواج، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، فرزندآوری و وام‌های ضروری مختلف حمایت کرده است.
بانک صادرات بر اساس اینکه توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از اهداف توانمندسازی و استقلال مالی و اقتصادی خانواده‌ها مهم است، بیش از ١٦ هزار فقره وام قرض‎‌الحسنه مشاغل خانگی تا نیمه سال ١٤٠١ پرداخت کرده است.
بانک صادرات با پرداخت ١٦ هزار و ٤٦٦ فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی و اشتغالزایی به ارزش ٩ هزار و٢٨٢ میلیارد ریال به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و ستادهای اشتغالزایی در اختیار استانداری‌های کشور، از این حوزه ها حمایت کرده است.
بانک صادرات ایران همچنین از مستاجران در این بازه زمانی با پرداخت وام قرض‌الحسنه در زمینه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، ١٢ هزار و ٣٩٤ فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از شش هزار و ٨٣٨ میلیارد ریال به صورت ودیعه مسکن به افراد فاقد مسکن پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال 1400، از نظر تعداد ١٣٧ درصد و از نظر مبلغی ٣١٩ درصد رشد داشته است.

این بانک در ۵۰ روز اول ۱۴۰۱، با پرداخت بیش از ۱۳ هزار فقره وام حمایتی به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری داشته است.

بانک صادرات ایران در این بازه زمانی با پرداخت ۱۳ هزار و ۳۹۸ فقره تسهیلات حمایتی به ارزش ۲۱ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و ویژه در اقصی نقاط کشور حمایت کرده و سالها خدمت به مردم نیازمند را در مناطق کمتر توسعه‌ یافته تداوم ادامه داده است.
بانک صادرات ایران در نیمه نخست بهار امسال ۶ هزار و ۳۱۲ عروس و داماد را با پرداخت تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال به خانه بخت فرستاده است. همچنین در سال 1400، تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج و تهیه جهیزیه این بانک به مرز ۱۳۰ هزار فقره و ۱۱۲ هزار میلیارد ریال رسید.
این بانک علاوه بر وام ازدواج از فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری، در زمینه وام مشاغل خانگی بیش از هزار و ۳۷۰ فقره وام به ارزش هزار و ۸۹ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
در همین بازه زمانی بانک صادرات ایران با پرداخت ۲۴۳ فقره تسهیلات بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال مولد بسیج سازندگی و سپاه و ۵۷۵ فقره وام مسکن اقشار ویژه به ارزش بیش از هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال کمک کرده است. و در این بازه با پرداخت هزار و 670 فقره وام بالغ بر ۷۵۸ میلیارد ریال به متقاضیان روستاهای کشور، پرداخت کرده است.
پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و پرداخت وام ضروری به زندانیان نیازمند، بیماران معسر تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی، بیماران صعب‌العلاج و خاص، بازنشستگان و معرفی‌ شدگان نهاد ریاست‌ جمهوری از دیگر اقدامات بانک صادرات ایران در این بازه زمانی بوده است.

بانک صادرات ایران در سه ماه نخست سال ١٤٠١ با پرداخت ٢٦ هزار و ٤٦٦ فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ٣٥ هزار و ٢٠٢ میلیارد ریال شرایط ازدواج این متقاضیان را فراهم کرد.

بانک صادرات بانک صادرات
۱۰۰ بیمار پروانه‌ای همزمان با هفته دولت از بانک صادرات ایران ۵۰‌ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت خواهند کرد.
بانک صادرات ایران همزمان در هفته دولت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود به ۱۰۰ بیمار پروانه‌ای، ۵٠۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت کرد.
این بانک در یک سال گذشته ۱۳ هزار و‌۸۰۰ فقره وام حمایتی به بیماران نیازمند به ارزش دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد