صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

گذری بر عملکرد بانک ایران زمین در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱

بانک ایران زمین یک بانکی بورسی می باشد. عملکرد بانک ایران زمین در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟ عملکرد بانک ایران زمین در پایگاه خبری صفحه اقتصاد

گذری بر عملکرد بانک ایران زمین در 6 ماهه نخست سال 1401

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: بانک ایران زمین یک بانکی بورسی می باشد. عملکرد بانک ایران زمین در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟
در این گزارش توضیحاتی درباره اهداف، انواع سپرده و عملکرد بانک ایران زمین خواهیم داشت.
همانگونه که می دانیم بانک ایران زمین یک بانکی بورسی می باشد و نماد آن وزمین در بازار پایه فرابورس است و یکی از شاخصه های بانکداری بانک ایران زمین بانکداری دیجیتالی می باشد. از اهداف این بانک توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی، بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی از طریق انجام فعالیتهای اعتباری و اعطای تسهیلات، ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط)، توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع، بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران، فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران، کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در کلیه فعالیتها و ایجاد زمینه های لازم جهت رشد کمی و کیفی بانک، جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان، مشتری مداری و ارائه خدمات متمایز، اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است.

بر اساس بررسی های ما و آمار منتشر شده در اطلاعات صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه در کدال، طی 6 ماهه اخیر درآمد بانک ایران زمین در تسهیلات اعطایی افزایش یافته است.
افزایش 194 درصدی درآمد بانک ایران زمین با نماد " وزمین " از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در صورت های مالی میاندوره ای این بانک منتشر شده است.

با انتشار گزارش صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه حسابرسی نشده سال 1401 بانک ایران زمین با نماد وزمین در فرابورس ایران، میزان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی 959 میلیارد تومان اعلام شد این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که 323 میلیارد تومان ثبت شده است 194 درصد رشد داشته است. گفتنی است که درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی در سال مالی 1400 حدود 1.548 میلیارد تومان ثبت شده است.

بر اساس آمار منتشر شده در کدال، میزان درآمد کارمزد نماد وزمین در 6 ماهه امسال 90 میلیارد تومان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1400 که حدود 73 میلیارد تومان بوده حدود 22 درصد رشد داشته است. همچنین درآمد کارمزدها در سال مالی گذشته 107 میلیارد تومان ثبت شده است.

صوت های مالی میاندوره ای 6 ماهه 1401 بر اساس آمار ثبت شده در کدال 50 میلیارد تومان خالص سود سرمایه گذاری ها بوده و سود خالص این بانک طی این دوره 5.847 میلیارد تومان ثبت شده است.

طبق گزارشات، جمع درآمد عملیاتی بانک ایران زمین طی 6 ماهه سال جاری 5.104 میلیارد تومان ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 4.179 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

بر اساس خبر منتشر شده در بانک ایران زمین از ابتدای امسال تا نیمه اول شهریورماه، در مجموع تعداد ۱۲۱۴ عدد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به مبلغ ۱۱۶۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1400 حدود ۳۸۲ درصد رشد داشته است.
بر اساس اطلاعات بانک ایران زمین در حال حاضر سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت بانک به شرح ذیل است:
ردیف نوع سپرده نرخ سود علی الحساب
1 سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی %10
2 سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه %12
3 سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه %14
سپرده های سرمایه گذاری مدت دار:
ردیف نوع سپرده نرخ سود علی الحساب
1 سپرده سرمایه گذاری با سررسید یکسال %16
2 سپرده سرمایه گذاری با سررسید دوسال %18
بر اساس بررسی ها، سپرده قرض الحسنه جاری یکی از مهمترین ابزارها در مبادلات پولی و بازرگانی است که بانک طبق قرارداد منعقده با افراد متقاضی، در راستای قبول سپرده قرض الحسنه جاری افتتاح می کند. همچنین برداشت و یا انتقال از این حساب از طریق چک، کارت های الکترونیکی و یا سایر ابزارهای مجاز انجام می شود.
و طبق گزارشات، بانک ایران زمین براساس شرایط افتتاح این حساب برای مشتریان خود نسبت به افتتاح حساب جاری اقدام می کند و به آنها دسته چک تحویل میدهد.
همچنین صاحبان حساب جاری در بانک ایران زمین در شعب بهم متصل در سراسر کشور بوسیله برگ چک، می توانند پرداختهای خود را در وجه خود یا دیگران انجام و یا وجوه خود را به این حساب واریز کنند.

تسهیلات انتخاب بانک ایران زمین چه شرایطی دارد؟

تسهیلات انتخاب با هدف انتخاب و دریافت توسط مشتری طراحی شده است. اما برای دریافت این تسهیلات وام‌گیرنده در ابتدا باید حساب افتتاح کند که این سپرده قرض الحسنه می باشد و حداقل 3 ماه میانگین حساب داشته باشد و پس از این مدت، تا 2 برابر سپرده خود، می تواند وام دریافت کند و سقف وام نیز تا 100 میلیون تومان می باشد.

بر اساس اعلام این بانک حداقل میزان سپرده‌ برای دریافت تسهیلات 5 میلیون تومان می باشد. و حداقل مبلغ وام در این طرح نیز 10 میلیون تومان است. همچنین سود این تسهیلات بر اساس دوره بازپرداخت و مدت زمان خواب سپرده بین 10 تا 18 درصد می باشد.

متقاضیان دریافت این وام باید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشند. و در پروسه تشکیل پرونده و اعتبار سنجی مربوط به هزینه های مربوطه فقط 100 هزار تومان از وام گیرنده دریافت می شود.

بر اساس اعلام بانک ایران زمین، در این طرح سپرده فرد مسدود نمی شود و امکان استفاده از آن را در مدت زمان پرداخت اقساط دارد.

ضمانت برای وام بانک ایران زمین، براساس مبلغ وام تعیین خواهد شد که هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی نیاز دارد.

گفتنی است که اگر متقاضی واجد شرایط شناخته شود و حداکثر مبلغ وام یعنی ۱۰۰ میلیون تومان را با سود ۱۸ درصد دریافت کند و مدت زمان بازپرداخت هم برای وی ۲۴ ماه تعیین شود، مبلغ اقساط برای وی حدود ۴ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان است و کل سود مبلغ وام ۱۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۴۵ تومان می باشد.

گذری بر چشم انداز آینده بانک ایران زمین

بر اساس بررسی ها بانک ایران زمین، بر جسته شدن و سرآمد در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان، ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد