در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج؛

عملکرد بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ماه

بانک کشاورزی و وام ازدواج، عملکرد بانک کشاورزی در وام ازدواج 1401، عملکرد بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات ازدواج در 8 ماهه سال 1401

عملکرد بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا پایان آبان ماه

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: بر اساس بررسی ها طی سال‌های اخیر، آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور نشان از عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده است، که موجب کاهش جمعیت جوان کشور در آینده می شود. بر همین اساس با تحقیقهای گسترده‌، عده ای از متخصصان جمعیت‌ شناسی، علت اصلی این موضوع عدم توانایی جوانان در فراهم کردن هزینه‌های آغاز زندگی مشترک می باشد.

بنابراین دولت لایحه‌ی طرح حمایت مالی از جوانان برای آغاز زندگی مشترک یعنی همان وام ازدواج را مطرح کرد که به تصویب مجلس رسید، این عملکرد دولت برای کمک‌ هزینه‌ی ازدواج به جوانان است که گره‌گشای مشکلات مالی جوانان در شروع زندگی‌ مشترکشان باشد. بر همین اساس شرایطی را برای دریافت این تسهیلات در نظر گرفت.

ما در این گزارش به بررسی عملکرد بانک کشاوری در پرداخت وام ازدواج به جوانان می پردازیم.

بر اساس بررسی ها و آمار منتشر شده، بانک کشاورزی در 2 ماهه ابتدای نخست امسال به 4 هزار و 277 نفر از متقاضی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

عملکرد بانک کشاورزی در وام ازدواج 1401 عملکرد بانک کشاورزی در وام ازدواج 1401

همچنین در سراسر کشور از ابتدای سال 1401 تا این بازه جمعا 5،791 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است. و در این مدت 31،160 نفر نیز در صف انتظار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار داشتند.

بر اساس آمارها، این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از 19 هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کرد که نشان دهنده این است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 92 درصد رشد یافته است. و گفتنی است که تا پایان تیرماه سال جاری جمعا 22 هزار میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه ازدواج به شعب بانک کشاورزی در کل کشور ابلاغ شد که از این اعتبار 87 درصد آن معادل 19187 میلیارد ریال جذب و به 13910 نفر از متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد.

در این بازه زمانی تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی توسط بانک کشاورزی نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

بر اساس بررسی ها با در نظر گرفتن افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج از 70 میلیون تومان به 120 میلیون تومان، این رشد چشمگیر نشان دهنده ی روند عملکرد مثبت بانک کشاورزی در پرداخت ها و حمایت ویژه از تشکیل خانواده و رضایت مندی دریافت کنندگان این تسهیلات می باشد. و در این بازه زمانی 23893 نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از بانک کشاورزی قرار داشتند که نشان می دهد که حدود 7 هزار نفر نسبت به پایان اردیبهشت کمتر در انتظار دریافت بوده اند . که نشان از عملکرد خوب بانک کشاورزی است.

همچنین در این بازه زمانی مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 86 درصد رشد یافته است.

طبق بررسی ها و آمار های منتشرشده، بانک کشاورزی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، رقمی نزدیک به 32 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان دارای شرایط پرداخت کرده است که نشان از رشد فراوان نسبت به دو ماه نخست سال است.

عملکرد بانک کشاورزی در وام ازدواج 1401

عملکرد بانک کشاورزی در وام ازدواج 1401

بر اساس گزارشات و بررسی ها این بانک در راستای تحکیم بنیان خانواده و تسهیل ازدواج در شش ماهه نخست امسال، بیش از 23 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 31877 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

در این بازه زمانی حدود 17 هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از بانک کشاورزی قرار داشتند که این کاهش افراد منتظر در صف نسب به ماه های گذشته بار دیگر نشان از عملکرد مثبت این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج است. و نشان می دهد طبق نوبت و با تخصیص ماهانه اعتبار، پرداخت تسهیلات روال خود را طی می کند.

بر اساس آمار منتشر شده ی بانک کشاورزی، طی ۸ ماه ابتدای امسال ۴۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط این بانک پرداخت شده است. این بانک طی 8 ماه نخست امسال ۴۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج را به ۳۰ هزار و ۹۲۱ نفر از افراد واجد شرایط پرداخت کرده است.

در این بازه حدود ۱۴ هزار نفر نیز در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از بانک کشاورزی قرار دارند که طبق نوبت و با تخصیص ماهانه اعتبار، پرداخت تسهیلات به این افراد نیز انجام خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد