تاکید این نماینده بر پرداخت مطالبات گندمکاران / رئیس جمهور به داد کشاورزان برسد

در این خبر به تاکید این نماینده بر پرداخت مطالبات گندمکاران، پرداخته شده است.

تاکید این نماینده بر پرداخت مطالبات گندمکاران / رئیس جمهور به داد کشاورزان برسد
صفحه اقتصاد -

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از رئیس جمهور منتخب خواستار توجه به رفع مشکلات کشاورزان شد و گفت: علیرغم اینکه رئیس کمیسیون کشاورزی نامه نگاری‌های مختلفی را راستای حمایت از کشاورزان، برنج‌کاران، گندمکاران، کلزا کاران و تولیدکنندگان در حوزه های مختلف داشته اما هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده و تکلیف کلزا کاران هم مشخص نیست.

رضا حاجی پور در صحن علنی ( سه شنبه، ۲ مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، از رهبر فرزانه برای راهنمایی‌های راهگشا در ابتدای مجلس دوازدهم تقدیر کرد و ضمن تبریک به پزشکیان در کسوت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید تاکید دارند و این روزها فصل برداشت برنج است و عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی نامه نگاری‌های مختلفی را راستای حمایت از کشاورزان، برنج‌کاران، گندمکاران، کلزا کاران و تولیدکنندگان در حوزه های مختلف داشته اما هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده و تکلیف کلزا کاران هم مشخص نشده است.

وی افزود: براساس ماده ۲۵ قانون بهبود کسب و کار برق چاه‌های کشاورزی نباید قطع شود اما متأسفانه شاهد قطعی برق آنها هستیم و در مورد بحث تأمین سوخت این قشر نامه نگاری‌های زیادی شده اما همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس دوازدهم با یادآوری اینکه برنج محصولی استراتژیک است و جهان امروز درگیر تامین غذا است که یکی از چالش های اساسی آینده است، ادامه داد: اهمیت امنیت غذایی همپای اهمیت نظامی، اقتصادی و سیاسی است و دستیابی و حفظ آن دغدغه اصلی دولتمردان در دنیاست، گندم، برنج و ذرت سه محصول مهم تأمین کننده انرژی در دنیا هستند و مناطق مهم تولید برنج دنیا در آسیا واقع شده و جمعیت زیاد این قاره نیز مهم‌ترین مصرف کننده آن است.

حاجی پور یادآور شد: در طول ۲۰ سال گذشته مصرف برنج در دنیا رو به افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ نیز رو به افزایش باشد؛ ایران با بیش از ۷۰۰ هزار سطح زیرکشت و تولید، رتبه ۲۶ دنیا را به خود اختصاص داده و استان های مازندران، گیلان، گلستان و خوزستان و فارس از مهم‌ترین مناطق تولید برنج هستند و این روزها فصل برداشت برنج است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خطاب به سرپرست ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب و سایر مسئولان، گفت: به داد برنج کاران برسید تا روز گذشته اقدام به واردات برنج شده است و ارز ترجیحی را هم به آن اختصاص دادیم و همراه اعضای کمیسیون کشاورزی از مخبر خواستیم ارز ترجیحی را حذف کند.

وی یادآور شد: انتظار داریم در زمان برداشت برنج توزیع برنج خارجی حذف شود و در این شرایط باید برنج کشاورزان را خریداری کنیم؛ محصولاتی که توسط کشاورزان زحمت‌کش در شرایط سخت اقتصادی تولید شده است؛ امروز کودهایی که در بازار ۱۵۰ هزار قیمت دارد در بازار آزاد کیلویی ۹۰هزار تومان به فروش می رسانند و باغداران ما با مشکل مواجه هستند.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • سعیدعرب

    من کشاورز دیگه بریدم تاب وتوان زندگی ندارم توروخدا گسی نیست به داد ما برسه!!!نزدیک به ۶۵ روزه کلزا تحویل دولت دادیم وتابه امروز. هیچی؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد