آمار صحیح و واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی ، کشف متغیرهای واحد در داده‌ها و برآورد آمار صحیح و واقعی را مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.

آمار صحیح و واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی
صفحه اقتصاد -

محمدعلی نیکبخت صبح روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در اولین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، وی تفاوت موجود در آمارهای ارایه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهادکشاورزی ، آمار غلط را موجب سو‌ء گیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

وزیر جهادکشاورزی ، با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسئول اصلی جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان