آخرین خبر از خرید تضمینی گندم از کشاورزان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ | گندم کیلویی چند؟

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از خرید تضمینی گندم از کشاورزان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر از خرید تضمینی گندم از کشاورزان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ | گندم کیلویی چند؟
صفحه اقتصاد -

برداشت محصول گندم خوزستان عصر دوشنبه با حضور مسوولان استانی از مزارع و گندم‌زارهای هندیجان آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در آیین برداشت گندم از گندم‌زارهای هندیجان، افزود: استان خوزستان از نظر کشاورزی زرخیز است و رتبه‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه طی سالهای اخیر خوزستان در خرید و تولید گندم رتبه اول را در کشور کسب کرده است، گفت: امسال نیز در سایه تلاش و کوشش کشاورزان، کشت گندم انجام شده و اکنون به مرحله برداشت رسیده است.

نبی‌پور به کشت گندم، جو و کلزا در حدود ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: گندم در شمال خوزستان هنوز به مرحله برداشت نرسیده است زیرا از جنوب تا شمال خوزستان بین ۲۰ تا ۲۵ درجه اختلاف دمایی وجود دارد و این فرصتی است تا بتوانیم به صورت متناوب به امور کشاورزی بپردازیم.

نبی‌پور تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در کشاورزی خوزستان حاکم بوده و شاهد بارندگی‌های نامنظمی بودیم مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد ولی بارندگی‌های اخیر برای کشاورزی مطلوب بود.

وی، ۸۵ تا ۹۰ درصد سطح زیر کشت گندم خوزستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۲۴۰ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان کشت شد که به علت تاخیر در بارندگی آبان و آذر شکوفا نشد و از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار مطلوب است.

نبی‌پور تاکید کرد: ۵۵۰ هزار هکتار گندم آبی نیز کشت شده که ۵۰۰ هزار هکتار آن مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین ۳.۵ تا چهار تن گندم از هر هکتار گندم آبی و یک تا ۱.۵ تن از هر هکتار گندم دیم برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مجموع سطح مطلوب زیر کشت گندم این استان را ۶۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت:۱۵۰ هزار تن گندم دیم و ۱.۸ میلیون تن گندم آبی از سطح مزارع خوزستان برداشت می‌شود.

۱۰۳ مرکز برای خرید تضمینی گندم در خوزستان آماده شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان نیز در این مراسم، گفت: با توجه به آغاز برداشت گندم، ۱۰۳ مرکز برای خرید تضمینی این محصول در استان خوزستان آماده شد.

امید جهان‌ نژادیان افزود: ۱۰۳ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان پیش‌ بینی شده است که چهار مرکز در شهرستان هندیجان و ماهشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: امسال نرخ خرید تضمینی گندم به موقع ابلاغ شده است و تلاش می‌شود لیست خرید کشاورزان به موقع به بانک عامل تحویل شود تا با توجه به قول‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی داده است و تلاش مسوولان در کمترین زمان ممکن وجوه مربوط به حساب کشاورزان واریز شود.

جهان‌نژادیان تصریح کرد: امسال نرخ هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است و خرید تضمینی گندم در این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۲۲ ادامه دارد و تا لحظه آخر موظف هستند محصول کشاورزان را خریداری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از کشاورزان تقاضا کرد: گندم را با رطوبت بالا برداشت نکنند.

برداشت گندم خوزستان عصر امروز از گندم‌زارهای هندیجان آغاز شد.

حدود ۲۰ درصد مواد غذایی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود.

آخرین وضعیت برداشت گندم در هرمزگان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: تعاون روستایی از ابتدای فصل برداشت (هشتم فروردین امسال) تاکنون، ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری کرده است.

محمدرضا ماندگاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان فعال است، اظهار کرد: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

وی بیان کرد: از این میزان خرید تاکنون ۳۸۰ تن به سیلوها و کارخانه‌های آرد استان حمل شده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد و در مجموع ۱۱ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.

ماندگاری اضافه کرد: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

گندم در هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از امسال از هشتم فروردین‌ با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

آخرین وضعیت برداشت گندم در بوشهر امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان بوشهر آغاز شد.

عبدالحسین خلعتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به شرایط آب و هوایی، برداشت گندم از مزارع استان به ویژه در بخش‌های جنوبی (حوزه شهرستان دیر و کنگان) شروع و همزمان با شروع فصل برداشت، فعالیت مراکز خرید گندم تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: مراکز خرید گندم تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل هشت مرکز (آبدان، سنا شنبه، کاکی، بوشکان، تنگ ارم، شبانکاره، مال قائد گناوه و عامری دیلم) هستند که به‌صورت مباشرتی گندم کشاورزان را جمع آوری می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر ادامه داد: محل استقرار و انتخاب مراکز شبکه تعاون روستایی به‌گونه‌ای است که کشاورزان با کمترین مسافت، تردد و هزینه بتوانند گندم خود را تحویل دهند.

وی افزود: سال قبل بیش از ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی جمع آوری شد که با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری و خشکسالی حادث شده با کاهش سطح برداشت از اراضی دیم، میزان خرید کاهش خواهد داشت.

خلعتی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با همکاری ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش ۱۸ هزار و ۷۱۹ هکتار از اراضی کشاورزان تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرارگرفته است.

آخرین وضعیت برداشت گندم در سیستان و بلوچستان و زاهدان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.

محمد اکرم هودیانی گفت: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان ،سارنگ و نارین است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان شهرستان بمپور را بر عهده خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: امسال با هدف حمایت از کشاورزان ۱۰۰ درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور، بصورت کشت قراردادی است و بیش از یک‌هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

آخرین وضعیت برداشت گندم در آبادان امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ورود ۱۷ کمباین نیوهلند و جان دیر مهاجر از شهرهای شیراز، خرم آباد و همدان برای برداشت گندم در این شهرستان خبر داد.

حسن دشتی نژاد گفت: برداشت گندم در شهرستان آبادان توسط ۱۷ کمباین انجام می‌شود و تا کنون ۲ کمباین وارد نهر ابویوسف اروند کنار شده‌اند.

دشتی نژاد افزود: نظارت بر ضدعفونی کمباین ها و آمادگی خوشه‌های گندم جهت برداشت، توسط کارشناسان مربوطه این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم از نیمه اردیبهشت در آبادان آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • حمید

    آقایان مسئول قیمت گذاری تربچه که الاغ هم آن را نمی‌خورد کیلویی ۵۰ هزار تومان میباشد. کشاورزان شما رو حلال نمی کنند واگذارتان به آل عبا

  • سید عارف

    خیلی باید یه کشاورز بدبخت و بیچاره باشه که با نرخ ۱۷ تومان گندم رو تحویل دولت دزد و بی حیا بده. بریزیم توی دریا ماهی ها بخورن گمان می‌کنم خدا راضی تر باشه حد اقل به ظالم در این وسط کمک نکرده ایم.

  • جلیل

    قیمت خیلی ارزونه الان جفت لاستیک عقب تراکتور ۴۰میلیونه چهارتا لاستیک تراکتور.باتیوب۶۰ میلیونه.خودتون قضاوت کنید

  • علی بدینی فر

    سلام عزیزم چرا گندم گرون خیلی ممنون کاهش کنم من از خوزستان

  • نوربخش

    بااین قیمت گندم تحویل نمیدیم یا 20 هزار یا مجبور به واردات میشین

  • کشاورزبلوچ

    جناب آقای مسئول شماازکجاآمارگرفتین که سه ونیم تاچهارتن درهکتارمحصول برداشت میشه والااگردرخوزستان اینطوریه نمیگم درصورتیکه زمین آب وکودوتمام چیزش اصولی باشه شایدسه تن بده ولی بااین زمینایی که هرساله کاشت میشن وسال به سال محصول کمتری میدن درضمن به فکراونایی هم باشین که دربهترین حالت دوتن برداشت میکنن ..کارتون فقط شده شعاروچزوندن کشاورز...خودتونم نمیدونیدگندایی که زدیدچطورماسمالی کنین دولت بدبخت مفت خور

  • اشکبوس عبدالهی

    فقط کشاورز ضرر میکنه این قیمت گذاری منصفانه نیست وبا افزایش تورم و گرانی کالاهای اساسی وغیره خبری از گندم نیست کشاورز ...گندم..خداحافظ

  • کشاورز بدبخت

    تاکی دروغ تولید کننده بدبخت دلال تاجر برنده

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان