گندمکاران کرمانشاهی بخوانند

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی ١۴٠٢ -١۴٠١ ١٠٠ درصد از هسته‌های بذری گندم که مورد نیاز کشاورزان است را تأمین کرده‌ایم.

گندمکاران کرمانشاهی بخوانند
صفحه اقتصاد -

جلال قادری اظهار کرد: حدود ٣٠ درصد از هسته‌های بذری ذرت را در استان کرمانشاه تأمین کردیم‌.
وی افزود: حدود ٩۴ تن بذر هیبرید ذرت داشتیم که قادر است حدود ٣٠ درصد مزارع ذرت را در بهار ١۴٠٣-١۴٠٢ تأمین کند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: کم آبی طی چند سال اخیر باعث شد تا ما برای کشت‌های پر آب بر مانند چغندرقند به فکر شیوه‌های جدید باشیم.
وی گفت: هدف این بود که کشت چغندرقند را از بهاره به پاییزه تغییر دهیم و خوشبختانه در سال جاری الی ۱۴۰۳ سطح زیر کشت این محصول به سه هزار و ۵٠٠ هکتار رسیده است.
قادری عنوان کرد: فعالیت‌های دانش بنیانی از ٢ سال پیش در این مرکز آغاز شده و هم اکنون ۲ شرکت گیاه پزشکی و تولید پایه‌های رویشی درختان میوه در این مرکز فعال است که تولید ۵٠ هزار پایه رویشی درختان میوه بخشی از دستاورد این مرکز است.
وی ادامه داد: تولید پایشی درختان میوه یکی از مزایایی که دارد این است که مقاوم در برابر آفات و بیماری‌ها هستند، یکنواخت و پا کوتاه هستند و این ویژگی‌های مثبت نهایتا به باغات منتقل می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری بخشی از این پایه‌های رویشی را ما به بهره‌برداران منتقل کردیم و در باغات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای این مرکز حاصل تلاش پنج ایستگاه و ۲ مرکز آموزشی و هفت آزمایشگاه تخصصی است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد