قیمت گوشت قرمز افزایش یافت + جزئیات

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت دام زنده افزایش یافت و هر ۱۰ هزار تومانی که بر قیمت دام زنده اضافه می شود ۲۰ هزار تومان قیمت گوشت گرم گوسفندی افزایش می یابد.

قیمت گوشت قرمز افزایش یافت + جزئیات
صفحه اقتصاد -

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت بره درباره علت افزایش قیمت گوشت گفت: در هفته اول آذرماه قیمت گوشت بره بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان افزایش یافت و این روند افزایش قیمت همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: گوشت وارداتی اگرچه وارد چرخه بازار شده و بازار را تا حدودی تعدیل کرده است، اما پاسخگوی نیاز بازار نیست. در آغاز آذر تقاضا برای گوشت بره افزایش یافت و این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت شد.

ملکی تصریح کرد: دام در ایران کم است و این امکان را برای دامداران فراهم کرده است تا وارد تثبیت قیمت شوند.

رئیس اتحادیه گوسفندان خاطرنشان کرد: دام زنده گران شده و هر ۱۰ هزار تومان اضافه بر قیمت دام زنده، گوشت را ۲۰ هزار تومان افزایش می دهد. در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی وارداتی برای مصرف کنندگان کیلویی ۲۸۵ هزار تومان و گوشت گرم کیلویی ۴۸۰ هزار تومان است.

به گفته ملکی، تنها در صورت افزایش واردات، قیمت گوشت گوسفند کاهش می یابد. در غیر این صورت افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل کاهش تعداد گوسفندان در ایران گفت: خشکسالی های سه سال گذشته باعث شده بسیاری از دامداران دام های مولد خود را به کشتارگاه بفرستند.

ملکی در پاسخ به این سوال که بارندگی های شدید امسال می تواند منجر به افزایش تعداد دام در کشور شود، گفت: اگر امسال پرحجم باشد، آثار آن در سال آینده قابل مشاهده است و تاثیری در عرضه گوشت امسال نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان