آخرین خبر از پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم امروز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم امروز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آخرین خبر از پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم امروز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

محمدمهدی فروردین نماینده  فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین از استان فارس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران فقط به آنها وعده داده می‌شود، چرا این مطالبات با توجه به آغاز فصل کشت جدید به آنها پرداخت نمی‌شود. کشاورزان نمی‌توانند بدهی خود بابت تهیه کود، سم و بذر را پرداخت کنند.

رفع ابهام از پرداخت مطالبات گندمکاران

در حالی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده اند کل مطالبات گندمکاران تا سی‌ام مهرماه تسویه شده است، کشاورزان اعلام کرده ‌اند هنوز این پول را دریافت نکرده‌اند.

تولید گندم در سال زراعی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) به ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار تن رسید و با توجه به پیش بینی دولت مبنی بر تولید هشت میلیون تن گندم، تأمین اعتبار برای خرید این میزان گندم با مشکل مواجه شد به نحوی که پرداخت مطالبات گندم کاران از ابتدای سال جاری به تعویق افتاد.

از ابتدای تابستان نیز وعده‌های مختلفی برای پرداخت و تسویه مطالبات گندم کاران داده شد که تعدادی از آنها عملی نشد، در نهایت با تاکید رئیس جمهور در پایان تابستان و مهرماه پرداخت این مطالبات سرعت گرفت و آنطور که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند تا پایان مهرماه همه مطالبات گندم کاران بر مبنای قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان تسویه شد.

بار مالی خرید تضمینی گندم با نرخ هر کیلو ۱۵ هزار تومان برای دولت در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد تومان (همت) شد، بر اساس تبصره ۲ قانون خرید تضمینی گندم، دولت موظف است تا ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم مبلغ آن را پرداخت کند. همچنین بر اساس تبصره ۳ این قانون در صورت تأخیر در پرداخت، دولت باید بر اساس نرخ سود میان مدت اعلام شده از سوی بانک جریمه دیرکرد به گندم کاران بپردازد.

معیشت و شغل کشاورزان به طور مستقیم تحت تأثیر این عملکردها بوده و نگرانی‌هایی را در جامعه کشاورزی به وجود آورد، در ادامه تسویه هزینه گندم کاران، اوایل مهر ۱۰ هزار میلیارد تومان به گندم کارانی که هیچ دریافتی نداشتند با در نظر گرفتن مبلغ ۱۱.۵۰۰ تومان پرداخت شده و حدود ۳۰ همت از مطالبات باقی مانده بود. در ادامه نیز ۱۱ همت دیگر پرداخت شد.

فوری | نرخ خرید تضمینی گندم تا اوایل هفته آینده اعلام می شود + جزئیات

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی نیز روز سی‌ام مهرماه با تقدیر از کشاورزان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به وعده خود در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهر عمل کرد و این ایفای تعهد در حالی است که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل آن از ۴۴ درصد رشد برخوردار بود.

در پی انتشار این خبر، کشاورزان از سراسر کشور مطالباتی را ، در میان گذاشتند که این خبرگزاری پیگیر آنها شد.

یکی از کشاورزان استان قزوین برای خبرگزاری ایمنا نوشت: «در استان قزوین هنوز برای بسیاری از کشاورزان حتی ۱۱۵۰۰ تومن هم واریز نشده است چه برسد به ۳۵۰۰ تومان، رسیدگی کنید، در اخبار اعلام می‌کنند که همه پول گندم کاران تسویه شده است اما ما پولی دریافت نکرده‌ایم و هزینه بدهی، قسط‌ها، وام، چک‌ها، اجاره زمین، کارگر، بذر، کود و تراکتور را نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم و دستمان هم به جایی نمی‌رسد که پیگیری انجام دهیم.»

۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از مطالبات گندمکاران قزوین هنوز در دسترس کشاورزان نیست

خبرنگار ایمنا، در گفت و گو با عباس رحمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین، پیگیر پرداخت مطالبات گندم کاران این استان شد، وی می‌گوید: پیش از این هم اعلام کردیم کل مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است، فقط دو مورد در استان وجود دارد که حدود ۱۱ تا ۱۲ تن گندم تحویل داده و حساب بانکی آنها مسدود است، پیگیر آن هستیم که این حساب‌ها تأیید و باز شود، همچنین علت مسدود ماندن این حساب‌ها را از بانک پیگیری کرده ایم، این مطالبات حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است و مابقی مطالبات کشاورزان استان قزوین پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین تصریح می‌کند: همه مطالبات استان براساس هر کیلو ۱۵ هزار توان تسویه شد، در این استان امسال ۱۸۵ هزار تن گندم خریداری شد و میزان مطالبات گندم کاران ۲۸۷۳ همت بوده است، برای موارد جزئی که در حساب‌های بانکی اشکال ایجاد شده بود نیز پیگیر هستیم.

آیا مطالبات گندمکاران استان همدان پرداخت شد؟

در استان اصفهان همه کشاورزان پول دریافت کرده‌اند

تعدادی از کشاورزان و گندم کاران استان اصفهان نیز از واریز نشدن مطالبات گلایه و به خبرگزاری ایمنا، اعلام کردند که هنوز پولی دریافت نکرده‌اند. در همین راستا محسن ضیایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: ما یک مورد هم در استان اصفهان نداریم که مطالبات پرداخت نشده باشد، کشاورزی که هنوز موفق به دریافت پول گندم نشده احتمالاً مشکل حساب بانکی دارد.

وی اضافه می‌کند: آن دسته از کشاورزان که در دریافت پول با مشکل مواجه شده‌اند، باید به شعب بانکی مراجعه کنند، همچنین با مراجعه به ادارات غله و خدمات بازرگانی نیز کشاورزان می‌توانند پیگیر مسئله برداشت پول شوند. برخی از افراد به دلیل بدهی حسابشان مسدود شده است، اما دولت کاملاً پول گندم کاران را پرداخت کرده‌اند.

در خوزستان ۵۰۰ نفر هنوز به پول گندم دسترسی ندارند

سید محمد هاشمی، عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندم کاران کشور که از کشاورزان خوزستانی است نیز به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در استان خوزستان حدود ۵۰۰ نفر مشکل بانکی دارند و بانک اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت این مشکل را حل می‌کند و تاکنون باید این مشکل رفع شده باشد.

وی اضافه می‌کند: از ۴۵۰۰ گندمکار خوزستانی برای ۵۰۰ نفر مشکل ایجاد شده بود که به تدریج در حال رفع است و در تماس‌هایی که با آنها داشتم اعلام کردند که مشکل برداشت پول رفع شده است.

عطاء الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران نیز به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در چهار روز گذشته، با هماهنگی‌هایی که انجام شده سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ۳۵ همت بدهی کشاورزان کاملاً واریز شده است، آن دسته از کشاورزان که مدعی‌اند پولی دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند با ارائه مدارک پیگیر موضوع شوند.

وی اضافه می‌کند: البته ممکن است مشکلات الکترونیکی و بانکی منجر به این موضوع شده است، این بدهی به حساب‌ها واریز شده است و نبود امکان برداشت مسئله‌ای قابل رفع است. شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرده است که همه پول گندم کاران را به بانک منتقل کرده تا به حساب کشاورزان واریز شود، بنابراین پول کشاورزان پرداخت شده است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران: همه مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

یک کشاورز کرمانشاهی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار می‌کند گندم‌های آبی در دهه اول مردادماه تحویل داده شده اما هنوز پولی دریافت نکرده نکرده‌ایم، حتی ممکن است بانک پول‌ها را در حساب واسط نگهداری کند که به دست ما نرسیده است.

یکی از مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به خبرنگار ایمنا، اعلام کرد همه مطالبات کشاورزان براساس ۱۵ هزار تومان پرداخت و تسویه شده است، این اتفاق تا دوم آبان ماه کاملاً افتاده است و ممکن است مطالبات کشاورزان نیز مربوط به این یکی دو روز باشد.

گندمکاران از استان‌های آذربایجان غربی آذربایجان شرقی شهر هشترود و گلستان نیز ، اعلام کردند که هنوز پولی دریافت نکرده‌اند، برخی از مخاطبان ایمنا نیز از عدم امکان برداشت پول گندم نوشته‌اند.

یکی از مخاطبان ایمنا، نوشته است: «پول گندم ما چند روز پیش پرداخت شد و پیامک آن آمد، اما دیروز که نگاه کردم پول گندم غیب شده. یعنی پولی که از قبل توی کارت بود هست ولی پول گندم عملاً ناپدید شده. نه پیامکی آمده که پول منتقل شده باشد و نه در بخش تراکنش‌های اخیر همراه بانک چیزی نشان می‌دهد.»

مخاطب دیگری نیز نوشته است: «در گلستان هم پولی واریز نشده است. دیروز پیامک واریز آمد اما، هر چقدر کارت می‌کشم موجودی ناکافی نشان می‌دهد. تراکنش‌های اخیر را نیز بررسی کردم که نشان می‌دهد اصلاً هیچ پولی به حسابم واریز نشده است.»

بانک کشاورزی: مجوز بلوکه کردن پول گندم را نداریم

ماجرای پیامک‌های بانکی در پیام چندین مخاطب دیگر ایمنا نیز تکرار شده است، در همین راستا پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، از مسئولان مرکزی بانک کشاورزی نشان می‌دهد که این بانک همه تعهدات خود را انجام داده است.

یکی از مسئولان این بانک به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: پول کشاورزان پرداخت شده است و افرادی که پیامک واریز پول را دریافت کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که اطلاعات کد ملی و حسابشان مشکلی داشته است، این افراد باید به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

وی تصریح می‌کند: پول گندم به حساب حامی گندم افراد واریز می‌شود، ممکن است افرادی حسابشان مسدود شده باشد یا اطلاعات آنها در شرکت بازرگانی دولتی صحیح نباشد، ممکن است حساب افراد به دلیل نقص اطلاعات مسدود شده باشد، بانک پولی را بلوکه نمی‌کند و در حوزه گندم مجوز این کار را ندارد، افراد برای پیگیری مسائلشان باید به شعب بانکی و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی مراجعه کنند.

نشان می‌دهد به گفته مسئولان دولتی پول گندمکاران واریز شده و آن دسته از افرادی که در دریافت پول با مشکل مواجه‌اند نیز با مسائلی از جمله مسدود شدن حساب‌های بانکی و یا مغایرت اطلاعات مواجه‌اند که با مراجعه به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها می‌توانند مسئله را پیگیری و رفع کنند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    مخ مردم و کار نگیرید پول مردمو بدید کشاورز گناه داره نزارید واسه پول خودشون بریزن تو خیابوناااا باز همه چی رو بزنن بهم..

    • ناشناس

      ای دولت بی لیاقت ..بعدبگین ما عدالت امام علی(ع) رااجرا می کنیم کدوم عدالت مردم دارن از گرسنگی میمرن ....این عدالت علی ست...ازامام زمان خجالت بکشین..بعدمخ مردم بپیچین بزار برن پای صندوق رائ به این بی شرف هارائ بدن..

      • ناشناس

        بندیقین دارم ین مسولان یرانی نیستن و هدف دارن کشرزی در یران نابود بشه من سیسال کشورزم گندم تحول دادم ین ۵ ماه یک ملون رو کارتم نیست چجوری دیگه ادم بدم امام زمان نبودتون کونه

    • Amir

      مقصر اصلی فقط خود کشاورزه. پس کجا رفتن اونا ک میگفتن ما گندم به دولت نمیدیم ما گندم نمیکاریم متاسفانه بی غیرتی موج میزنه توی ایران. حالا بخورید آنچه کاشتید
      هممون میدونستیم ک دولت حداقل چند ماه طولش میده ک پول رو بده مگه سال های قبل نقد داد؟ مگه یادتون رفته به صورت مرحله ای بعد از گذشت چندماه داد. داره سود پول هامون رو میگیره و به خودمون میده. خب دیگه حالا برید قرض کنید گندم بکارید ایشالا سال دیگه با قیمت خوب و در 24 ساعت بهتون میدن

      • ناشناس

        شما بیا از کشاورز گندمشو بخر تا مجبور نشه محصول شو بده به دولت،غیرت کشاورز نبود تو الان گشنه مونده بودی

      • ناشناس

        قطع به‌ يقين شما نه ایرانی هستی نه غيرت ايرانی داری اگر کشاورز گندم نکاره تکليف نان‌ مردم‌ چی میشه

      • ناشناس

        تحلیل خوبی نداشتی احتمالآ از بدنه ی دولت هستی که اینگونه سخن پرانی میکنی، آقای مآمور دولت وقتی گندم کاملآ انحصاری در اختیار دولت است چگونه کشاورز زحمتکش میتواند بصورت آزاد بفروش برساند ؟ شما که در مجموعه ی دولتی دست اندر کار هستی لطفی درحق کشاورز بفرما که گندم از انحصار دولت خارج شود وبعد نتیجه گیری کن.

      • حامی

        چکار کنیم، میخایم بدیم به دلال، میگن قاچاق، اجازه جابجایی از استان به استان نمیدن!

        تو بیا بخر!

      • ناشناس

        خب برادر من شما بگو بنده ۲۵۰تن گندم رو چکارش میکردم اینا ما رو گولمون زدن

    • ناشناس

      تنها راه نجات
      هر کشاورز گندم کار باید گندم خود را تا 6ماه نگهدارده. بعد دولت یا گندم با دلار 50تومن وارد میکنه که به هزار دلیل نمیتونه‌. یا با پرداخت روزانه گندم،و با نرخی که کشاورز میگه بخره.
      خوبه یکم از گذشت درس گرفت

    • جمال

      فقط چرت میگن‌ بنده از بانک‌کشاورزی وام.جلاله کشت گرفتم‌ سر رسیدش دو ماهه رد شده علاوه بر سود داره ۶ درصد جریمه دیرکرد برام‌ ثبت‌ میشه
      اونوقت پنج‌برابر اون‌ بابت لر ش گندم به سیلو از دولت بدهکارم که بهم‌ نمیدن اگه ا ن سود دیرکرد رو تو محاسبه وارد کنیم قیمت‌ خرید گندم‌ زیر ده تومن برای ما تموم‌ میشه

      • ناشناس

        توراخدا حاصل دست رنج کشاورزان را برسانید به دستشان اینها شرمنده زن و بچه هایشان نشند مگه گندم هم نسیه می گیرند بااین عظمت دولت واقعا شرمه پس اگه دلال می گرفت نتونست بده عابروش می ره تو که دولت هستی نتونی بدی واقعا شرم هستش خواهش هنوز عرق جوین کشاورز خشک نشده مطالباتشان را به دستشان برسانید واقعا متاسفیم

      • ناشناس

        نادر اگر مردین مردانگی غیرت و شرف دارین امسال گندم نکارین تا حسا ب کار دستشو ن بیاد

  • ناشناس

    تف بر وجدانتون با قیمت گندمتون ظالمان زمان

  • ناشناس

    همه حرفاتون دروغه. هیشکی اعتباری به وعده های شما نمیده. شما هیچ لیاقتی برای خودکفایی گندم رو ندارید. قیمت تمام شده گندم بگفته دولتمردان و کارشناسان خودتان ۱۷ تومن هست ولی شما عملا ۱۵تومن رو اعلام کردید و ۱۱ تومن پرداخت کردید بعد حرف از خودکفایی و این چیزا رو نزنید ترا بخدا. کشور داری و تولید و خودکفایی به شما بی سوادان و بی دردان نیامده. همون مشغول امورات خودتان باشید بهتره

    • ناشناس

      همون یازده پونصدم ندادن به ما کشاورز استان فارس

      • ناشناس

        خدایش دروغ بود ولی مثل الان واضع نبود با این همه دروغ دولتمردان ب چ چیز خود می بالید زمانی دولت ها تغییر میکنن ک مردم اعتماد خود را نسبت ب دولت از دست بدهن

    • کشاورز

      همش دروغ پول من کشاورز بدین بیمه رسیده جریمه شدم بگذر پول کمباین هزار کوفت زهر مار پول نوار قطره به خدا بده کارم بدین لعنتی پول دوماه ده روزه

      • ناشناس

        خدا خیرت بده با دو ماه و ده روز ادعای پول میکنی
        چه خبره مگه نمی‌بینی مملکت و آقایون دارن شبانه روز تلاش میکنم مث چی ...
        بنده خدا گفته که
        من شبا تا صبح خوابن نمی بره
        چی میخوای دیگه


        نیت روزه کنید ،

      • علیرضا

        بابا درک کنین دارن کوه 🗻🗻🗻🗻🗻🗻 هارو صاف میکنن تلاش میکنن شب کار میکنن حتی...و
        واسه ما دیگه چه بکنن برامون پول نیست کمی بودجه بود اونم خب خرج دارن خودشون خرج نکنن
        شب تا صب نعشع میکنن صب هم تا برن سرکار و همه جمع بشن شده ساعت ۱۱ و ۱۲ظهر خمار میشن میگن ولش کن تا فردا حالا

      • بی پایان

        گندم قطره ای هکتاری چقد میده ک با این هزینه زیاد برای دولت قطره ایش کردی

  • پرنیان

    بخدا خندم میگیره بنده خدا شما کشاورز رو به خاک ذلت نشاندید بعد میخاید خودکفا بشید شرف نداریم دانه ی گندم کشت کنیم برو عمو

    • ناشناس

      یعنی هنوز نمی‌خوان پول ملت و بدن بابا من اندیمشک ۱۰..۲
      درو کردم ....العان ۴ماه شده چرا پول ما را پرداخت نمیکنید...لااقل بدهکاری و صاف کنیم

  • ناشناس

    لعنت به خودتان و خودکفایتان حیف از این نعمت الهی که تحویلتان دادیم بیسوادهای بی لیاقت کودن

  • ناشناس

    پول کشاورزان گندمکار را پرداخت کنید تا مردم بدن راهپیمایی کربلا.

    • ناشناس

      خاک برسرتون با این مدیریت در بخش کشاورزی صدبار جلسه گرفتین برا قیمت گندم اخرشم هیچ .دیگه خواهشا اینقدر کشاورز بدبخت را انگولک نکنید.

  • ناشناس

    مطمئن باشید کشاورز دیگه گندم نمیکاره چرا که هنوز پول ما به تفاوت را ندادید خدا ازتان نگزره

  • کشاورز

    حالاکاملان مشخصه که حق بااصلاح طلباس این دولت انقلابی بجزدروغ چیزه دیگه ایم بلده فقط نشستن دروغ میگن به ملت بدبخت

    • ناشناس

      هر دو درغگو هستند

  • ناشناس

    پول کشاورز بدبخت بدین مگر شما دین وجدان ندارین

    • ناشناس

      سلام. خسته نشدید از این همه دروغ
      شغال من کشاورز هستم کجا و با کی کشت قراردادی امضا کردی کجا به کسی کود و بذر وپول بیمه پرداخت کردید. انشاالله......

    • ناشناس

      کشاورز بد بدبخت از دست شما

  • کشاورز

    چه دولتی بدرد نخور پول من کشاورز بده هر غلطی میخوای بکن ما که زورمون به شما دولت مردای ظالم نمی‌رسه . به خدا بدهکار کمباین سم فروش لوله فروش هستم خودمون خرج خونواده پول بیما جریمه بیمه همش به کنار خدا لعنتتون الله قوم الظالمین

  • کشاورز

    امروز تراکتور داران وکمپائن دار وماشین سنگین حمل گندم بهم زنگ زدن واسه پول کارکردشان هزارتا فوش ناموس شنیدیم دولت بامحترم + محترم چه بلایی سر کشاورزان آورده اید _

  • محمد رضا...ا

    خیلی بی وجدانید ...امسال کودی به ما ندآدن
    هکتاری 100کیلو دادن اونم زمانیکه دیگه کار از کار گذشته بود و محصول نزدیک به درو کردنش
    بود...نه شرم دارید ن حیا....ضرر کردیم ...میفهمید مسئولین از الاغ نفهم تر..ضرررررررر
    خدایی هم هست. ..با .....کشاورز داماد شدید...مبارکه

  • محسن

    بهتر است مسولین این قدر لاف و دروغ تحویل ملت ندهید این قدر نگوید حمت دولت ، کشاورزان خودشان اقدام به کشت گندم نمودن بدون همایت دولت ، با کاری که دولت و مجلس به ما کشاورزان کردند مطمئن باشید که سال دیگه از این لافها و دروغهای نمی دهید ،من امسال ۱۴۰ تن گندم تحویل دادم اما دیگه امکان ندارد حتی اگر کیلوی بیست هزار تومان حالا بهم بدهید ، بیایم گندم کشت بکنم ، زمین راه می دهم هنداونه کشت بکند اما گندم کشت نمی کنم

  • دارب

    نه دولت حرف راست می زند نه نمایندگان مجلس، من نمی دانم واقعان این کشور چطور دست دارد می چرخد واقعان فقط خدا دارد این کشور راه می گرداند بابا والا من دیگه خودمان از روی رفتیم دنیا چطور دارد روی اقتصاد می چرخد شش ماه است دولت و مجلس نه توانستند یه قمت‌گندم راه مشخص بکند فقط دروغ تحویل ما می دهد

    • ناشناس

      خدایی چقدر به طلبکارامون دروغ بگیم
      دولت چیزی که ضرر خودش هست هی میخاد جلسه بزاره
      بابا یه قیمت تعیین کردن ویه مبلغ ناچیزی به حساب کشاورز ریختن
      اونم تو دولت الکترونیک یعنی اینقدر سخته؟
      بخدا شما رو کشورهای افزیقایی هم سفید کردین
      والا به خد چقدر دروغ

    • ناشناس

      میگن برگه ای که قیمت گندم رو محاسبه کرده بودن گم شده آخه امکان داره گم بشه اگه هم گم بشه مگه گه صد نفر نشستن چای.وقهوه وبیسکوییت خوردن و نرخ تعیین کردن پس چطوره که یادش.نم نمیاد که چه قیمتی توافق کردن زا مردم رو مسخره میکنن

  • ق

    برای همه چی هست ریف بوجه اما برای گندم ما کشاورزان که این همه زحمت کشیدم بوجه نیست همین کارهای شماها باعث نارضایتی مردم می شود فردا که کشاورزان ریختند داخل خیابان هم مشت آدم بی انصاف می گویند مقصر آمریکا واسرائیل است ، بیشتر نارضایتی در این کشور ما کسانی هستند که لیاقت ندارد اما در پستهای کلید هستند

  • ناشناس

    اولا سلام اماحیف. چراکشاورزیو نابودکردین هدفم ابهای سطحی کجارفتن چه نظری داریم مگه مهمه نظرما من مدیرباشم تمام عمیقا ویران یا طبق همان مجوزهای خودتون فعالیت کنند

  • ناشناس

    براستی تنها محصولی که درحال حاضرکشورما،دران به خودکفایی کامل رسیده،دروغ است،به هیچ کشوری نیازنداریم،وقرار است،به کشورهای همسایه هم صادرات!!!!!

  • محمد عــــــــــــــــــبدی

    باسلام . من یک کشاورز با سابقه خوزستانی هستم . اقایان مسئولین خودتون را به انراه نزنید خدا میداند که این افزایش تولید گندم کشور ایران عزیز مدیون تلاشهای وبه موقع قیمت گذاری اقای ساداتی وزیر پیشین کشاورزی بود .با این بلایی که الان بر سر پرداخت پول گندم وقیمت گذاری سر کشاورز وگندمکار اورده اید . اقای مهاجر سال اینده هیچ حرفی برای گفتن ندارد .باز هم میگم افزایش تولید گندم مدیون اقای ساداتی هستید .انشاالله زنده باشید وخواهید دید که چقدر با صداقت و واقعیت نظر دادم

    • ناشناس

      کسی که مخلصانه بخاد کار کنه اجازه بهش نمیدن مثل ساداتی نژاد

  • کشاورز

    تنهامحصولی که درحال حاضرکشورما،ازتمام جهان بی نیازاست ودرخودکفایی کامل است،،،،دروغ،،است وقراراست مازادش رابه هرجای دنیا،که نیازدارند، صادرات داشته باشیم

    • سسسسس

      ایخداوندبیامرزه امواتت مافقط درصادرات دروغگویی دردنیااولیم

  • پاکدل

    هغته هفته ها تمام شد ولی پول گندم ندادن..چقدر از کشاورزان حمایت میکنید .این همه حمایت از کشاورزان به ضرر دولت تمام میشه.ما راضی نیستیم دولت ضرر بکنه.گفتن ۲۲ بعد ۲۰ و۱۷ و۱۶و اخرش هم ۱۵ که ۱۱ نیم دادن.واسه کشاورزها خوبه.این همه کود سم دولتی رایگان و ادوات رایگان ووو خوبه

    • ناشناس

      این دیگه بده و زجر هست که هنوز منتظر وعده های دولت بی تدبیر هستیم هر وقت امام زمان ظهور کرد😶😆

  • ناشناس

    بیچاره ب کشاورز بدبخت .مطتلبات ما را بطور کامل فراموش کردن ودم از خودکفایی میزنن.مرتب با تمسخر وعده پرداخت میدن هیچ کدام هم عملی نمیشه .باید برای مسئولین بیسواد این مملکت تآسف خورد

  • مهدی رضایی

    اگر2 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی درست باشد حال اگر ریالی این مبلغ را در توزیع کود سم و علف کش خرج می‌شد کمک بزرگی در رسیدن به 6 تن درهکتار بودیم

  • کشاورزگندم

    شرم وحیا کنید حق خورا

    • ناشناس

      تاکی میخواهید امروز و فردا کنید پول یک ساعت درامد نفت ایران هم نیست ک بخواین مطالبات مردم بدید حروم خورا

  • غله کار

    بیشرف کجا کشاورز حمایت کردی چقدرپرروهستی چرادروغ میگویی نه می‌زاری گندم صادرکنیم نه قیمت مناسبی خودت میخری ازکشاورزنه پول کشاورزمیدی .فقط ظلم میکنین.انشااله که رفتنی هستین

  • ناشناس

    دولتی درکارنیست که پول کشاورز بدون دغدغه بده چه برسه به حمایت کشاورز

  • طهمورث اسدی

    اگر به حلال وحرام اعتقاد دارید . گندم من سر هرسفره ای که رفته حرام است حرام است حرام مثل گوشت سگ حرامتون . وگناهش هم گردن دولتمردان . نه پول گندم را می دهید و نه قیمت گذاری مناسب . سال آینده خود کفایی را نشانتون می دهیم

    • ناشناس

      سال آینده خودکفایی مشخص می‌شود.
      علی برکت الله.

  • ناشناس

    پول کشاورز بیچاره رو بدین بعدش برین پز خودکفایی گندم رو بدین

  • ناشناس

    قیمت گندم دستوری است نه تضمینی زمانی قیمت گندم تضمینی می‌شود که کشاورز بتواند .گندمش را در بازارهای داخل و خارج از کشور آزادانه بفروشند الان که اگر گندم را به غیر. از دولت بدهد گندم را مصادره میکنید. این قیمت گذاریتان هم بسیار ظالمانه است خدا خانه ظلمتان را خراب کند

    • ناشناس

      زیاد غصه نخور،خدا هم با این کودن‌های بی سواد هست

    • ارجمند

      خدا هم که با شما احمقهای کودن بی سواد مفت‌خور هست،نمیدونیم شکایت شما بی شرفها رو پیش کی ببریم،بریزید دیگه اون بقیه پول گندم رو،بدبخت شدیم،چقدر شما بی شرف هستید دیگه

  • ناشناس

    امیدوارم آهنی که حضرت علی میخواست باآن عقیل برادرخودراداغ کند برایتان همیشه داغ بماند

  • ناشناس

    در نظر ها یک نفر هم راضی نداشتین بسکه دروغ تحویل مردم دادین درسته که خدا را قبول ندارین اما مطمعن باشین خدایی هست یه روزی تاوان این همه دروغ کلک فرقه رو پس میدین

  • علی کاووسی

    واقعا برای یکبارم شده با کشاورز دروغ نگین.
    خانتان خراب شه پول ما رو بدین.اخه با این اوضاع شما سال اینده میشین اولین وارد کننده گندم دنیا.
    خدا از حق ما نگذره.خدا اگه وجود داره حق کشاورز بدبخت و بگیره.۳تا چک من برگشت خورده به خاطر پول گندم

  • محمد

    ما که بیچاره شدیم فقط این هفته اون هفته بالای مگه نمی دانند کشاورز بدبخت چقد خرج میکند که این محصول را بگیرد کلا بدهی میکند تا سر محصول این قد سلف گرفتیم برای هر روز بانک معلوم نیست چقد بالاش میبرد

    • ناشناس

      سلام خدمت مسئولان محترم چرا اینقدر نسبت به کشاورز بدبخت بی تفاوت هستین
      دیروز کلی از صحبت کردین اما به هیچ نتیجه ای نرسیدن نه قیمت گندم مشخص شد نه زمان پرداخت کشاورزی که تنها راه درآمدش همینه چکار باید کنه بره دزدی
      چرا به فکر ما نیستین
      خدایا درد و دل ما را به گوش مسئولین برسان

  • حمید

    از هر دری سخنی در میکنن بجز سخن اصلی نرخ واقعی گندم وعلت واریز نکردن به حساب کشاورزان .

  • حسین

    واقعا خجالت نمی‌کشید پول کشاورز زحمت کش رو اینقدر طول میدید! حیف اون نونی ک مسوولین میخورند....

  • ناشناس

    مالاه می‌خوابیم زمین آماده کنیم براکشت گندم یعنی اول 8کشت کنیم من لی خبری از پول نیس

    • ف

      یعنی واقعاً لازم میخوای گندم بکاری

      واقعاً که تاسف داره
      آقا یک سال چیز دیگری کشت کنیم که حساب دستشون بیاید که می کار کرده که در گندم خدا کفا شدیم
      کشاورزان بیچاره یا دولتمردان دزد دروغگو
      امسال گندم نکارید

    • ناشناس

      آقای ساداتی نژاد ،کار میکرد وبرنامه داشت برکنارش کردند ،متاسفانه وزیر بی کفایتی آوردند که در پرداخت حق کشاورز ی که گندم بهشون داده ناتوان است ،اگر استعفا بده خیلی بهتره چون لیاقت نداره .واگذارتان به خداوند تا حق کشاورز از گناهکار بگیره

  • ناشناس

    تاکی چرت پرت میگین.پول گندم رو بدین از خدا بی خبرا

  • محمود

    پول اون جلسه ها در مورد قیمت گندم رو میدادن به ما کشاورزان الان همه پول گرفته بودیم پارسال طلا فروفتم و قرض کردم برا کشاورزی آخرشم هیچ امسال چکار کنم

  • کشاورز

    خدا لعنتتون کنه که کشاورز رو جوری زمین زدید که تا چندسال دیگه نمیتونه سرپا بایسته. خدا ازتون نگذره

  • کشاورز جنوب

    این همه فک زده این مقام محترم هیچی از پرداخت بدهی به کشاورزان نگفت در یک کلام ، آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی و ؟؟. ..؟ دروغ بسه

  • محمد کشاورز کوچک 😔

    با سلام
    آقای رئیسی به جدت قسمت میدیم....
    الباقی پول گندم رد تا آخر برج ۵ واریز کنین....
    آه و ناله کشاورز خانمان سوزه.....😔😔😔

  • حسین

    چه راحت دروغ میگه

  • کشاورزغارت شده

    شرف چیز خوبیه ناموس چیز خوبیه که شما فاقد آن هستید شما ازقوم لوط بدترین

  • حامد

    دروغ دروغ.......بدبختمون کردید خدا ازتون نگذره

  • احمد

    خداوکیلی پول گندم کشاورزان را بدید زودتر هزار تا گرفتاری دارن داره آبروشون میره

  • محمد کشاورز کوچک 😔

    با سلام
    آقای رئیسی شرمنده...‌‌
    شما که آخوند رتبه بالای مملکت جمهوری اسلامی
    هستین..... الوعده وفا....
    نزارین همین اعتقادی که به آخوندا داریم
    همونم شمایه سید اولاد پیغمبر کمرنگش کنید

  • asjnnzdg

    من نظری ندارم....😁😁

    • ناشناس

      ۴ ماه شده اگه نمیخواهین پول گندم رو بدین لااقل گندمهایی که پولشو ندادین به عنوان بذر بدین دست ما دو ماه دیگه کشت شروع میشه ازتون ۲۵ تومن نخریم 😁😁

    • ناشناس

      خفه شو چرا پول گندم کشاورزان را نمی دهید

      • ناشناس

        همون یازده وپونصدم ب ماندادن استان فارس.خدا ازسرتون نگذره همه زندگیمون شده قرض هرروز باید فحش بخوریم چکامون برگشت خورده الان یک ماه ونیم هیچ پولی حساب ما نیمده

  • حسین

    خداازسرتقصیرتونگزره.چراپول گندم کشاورزان نمیدید

  • محمد. ح

    بابا پول گندم ها رو بدید.. بخدا نیاز داریم... دیگه صبری برامون نمونده... چقدر تحمل کنیم..ما رو بیشتر از این شرمنده ی زن و بچه مون نکنید... از آه مظلوم نمی‌ترسید؟ از خدا نمی‌ترسید!؟؟

  • ناشناس

    به شخصه دیگه کشاورزی نمیکنم، خسته شدم از این همه دروغ، بیشتر از ۱ ماهه گندم تحویل دادم پول نگرفتم، تا کمر توی بدهی هستم، واقعا تف به شرفتون.

  • جمعی ازکشاورزان

    سلام هیچ حرف مفت نزنید که خودکفا شدیم شما فقط از دروغگویی ونامردی وحرام خوری خودکفا هستیدبعد از چهار دروغ ماه قیمت گندم اصلاح نکردین وهمون 15هزارتومان رو هم هنوز کامل ندادین اون احمقی که پای میز اقتصاد میگه پولتون دیر یا زود داره اما سوخت وسوز نداره آخه نامرد بی لیاقت اگه میدونی پولمون رو ما روهم بدزدین‌ بی لیاقت آخه چی میدونی که کشاورز بد بخت چه دردی داره میکشه از بی پولی و چه به سرش آوردین آخه با این تورم گندم 15هزارتومانی جواب گوی کجای هزینه کشت وکارمون میشه ما هم زندگی وبدهی داریم به خدا قسم من کسی بودم که هیچ کس کوچکترین حرفی جرات نمی‌کرد پیشم بزنه اما قسم میخورم خدا طوری روتون رو سیاه می‌کنه وروزی‌ چند میلیون نفرین پشت سرتون هست و در عرصع وقت میبینیم

  • فرزاد پاکباز

    این کار با دزدی کردن هیچ فرقی ندارد .

  • علی

    خداوند از جون زن و بچهاتون در بیاره من کل فروش گندمم شده تو یکسال ۱۰۰ میلیون نصفش بیشتر هزینهاش میشن یک کولر گازی بخرم ۳۵میلیون چی دیگه بخورم

  • مرتضی زارع مویدی

    هنوز هیچ پولی به ما ندادن صفر صفر هستیم به داد ما برسید کشاورزان بیضا

  • علی کشاورز

    پول مردم رو بدهین اینقده داستان بافی نکنید حنا شما پیش کشاورز رنگی نداره حرام خوری وخون کشاورز رو خوردن تا کی.....دست بردارید

  • ناشناس

    شما دولت نیستید ذلت هستین از دادن پول گندم معلومه

  • ناشناس

    دولت فقط دولته احمد نژاد بود بس

  • ناشناس

    آقای کشاورز بریزید تو خیابون تا پولتون رو واریز کنن

  • بنده خدا از اهواز

    والله من درتعجبم از ملت وقتی میبینن ما کشاورزان از اهواز وچند شهر دیگه که گندم به دولت فروختیم وچندماه پولی دریافت نکردیم وهمچنان دولت داره مردمو بازی میدن شمابازهم به دولت گندم تحویل دادین دولت بدذات به کجا میخاین برسیداگه ملت ما فهمیده باشن نباید امسال گندمی بتون بفروشن یا اصلا گندمی بکارند

  • علی

    واقعا که خیلی بی شرفین. غیر از طلبکارا که هر روز زنگ میزنن. دو ماهه برا سیر کردن شکمم هم پول قرض میکنم. بچم دندونش درد میکنه ندارم ببرمش دکتر. اونوقت این دولت بی صاحب پول گندمو واریز نمیکنه

  • ق

    فقط تو چند کلام خدا نابودتون کنه

  • علی

    چرا نمک به زخم کشاورز بدبخت می پاشید به جای اینکه پولمون بدین همش صحبت رکورد وآمار می کنید

  • ناشناس

    ۱۰ دقیقه وقت گذاشتم این متن خوندم که چی.مقاله می نویسی مرد حسابی.بنویس اون بالا گی واریز میشه .دلمون خوش بشه

  • ناشناس

    پول گندم رو با سودش حساب کنید یک ماهه که پرداخت نشده .

  • خ

    کشاورزی بردگی محترمانه است اگه این چندر غاز هم که به ما میدن فقط به خاطر این که دهاتی ها مهاجرت به شهر ها نکنند با این حرفها خودمون خسته کردیم هیچ داد رسی نیست وسلام

  • کوروش بزرگ

    درود بر کشاورزان،ننگ بر اهریمنان

  • حسین

    کسی نیست به این مردک بگوید دلیل افزایش گندم فقط بارندگی نسبتاً خوب سال قبل و عدم سرمازدگی بوده افزایش گندم رو به خودتون نسبت ندهید شما بعد چند ماه هنوز پول گندم کشاورزان رو پرداخت نکرده اید پس از مدیریت حرف نزنید لطفاً

  • ناشناس

    ملت شریف ایران، اگه یک دانه گندم من رفته تو گلو شما یا خانوادتون یا باهاش نذر کردین حراااام حرام است چون هنوز پول منو ندادن این دزدان،

    • کشاورز

      گندم. پول. نیست .گندمکاران .خوکفایی. همت .من دیونه شودم

  • خالد

    همه درغگو ودزد هستن اصلا یکی نیست بیاد بهشون یه دستور بده تو پرداخت مطالبات خودشون دستور میدن همه دستشون تو یه کاسه است

  • مجید

    حضرت عباسی اینا امسال سال ب خشکی و‌کم بارشی میگن هر سال میگن از سال قبل رشد داشتیم

  • پیام

    سال دیگه مردم یه دونه گندم هم به دولت نمیده
    الان کشاورزان دارن زمین آماده میکنند برای کشت این فصل هنوز پول کشت قبلی را نگرفتن

  • ناشناس

    آخ که چه جور باید برای گندم که مثل خر براش زحمت کشیدیم، به راحت آنرا تحویل عده ای مفت خور دادیم، لعنت خدا به مدیران بیشرم و بدون وجدان که هیچ غمی از دل کشاورزان بیچاره ندارن، که بر گرده ملت سوارن، اخر چرا کشاورز بدبخت رو زجر میدین؟ گناه کردیم گندم تحویل شما دادیم، خودرو ساز در سال چند بار افزایش قیمت میزنه، هیچ کسی جلو دارش نیست،با اینکه هیچ کیفیتی ندارن، چرا کشاورزان نتوانن خودشون گندم را به غیر و با قیمت عادلانه بفروشن، چرا این همه تضاد هست؟ اگر کشاورزان عقل دارن دیگه گندم کشت نکنن، به جای کود شیمیایی، از کود حیوانی که ارزانتر و چند سال زمین کشاورزی را حاصلخیز میکنه، استفاده کنن،تا اقایون منت کود شیمیایی را به رخ کشاورزان نکشن.

  • مسعود

    وقتی وزیر کشاورز زاده نباشه همین میشه، درد کشاورز رو‌ حس نمیکنه تخصصی هم نداره در کشاورزی مشخصه معلوم نیست یه دانه کاشته ببیینه کاشت و داشت و برداشتش چطوره معلومه که خیر....

  • ناشناس

    مردیکه دو ساعت رمان میگه آخرش هم میگه به درد دل کشاورز گوش بدید

  • ناشناس

    ملت دروغگو

  • ناشناس

    چرا چرت و پرت می نویسی و عنوانش یه چیز دیگه است مردم رو سرکار می ذارین البته کلا کارتون همینه پول کشاورز بدبخت رو بدین که نمی تونه بدهکاری که بماند شکم زن و بچه شو سیر کنه

  • ناشناس

    با دزدی پول گندم ب خودکفایی رسیدن؟
    قبلا با دزدی و کلاهبرداری بورس خودکفا شدن
    ی مدت با بالا و پایین بردن قیمت ارز و طلا ب خودکفایی رسیدن
    سال بعد احتمالا میان خونه هامون رو خالی میکنن ب خود کفایی میرسن

  • ناشناس

    اولش هیچ آخرش هم هیچ وقتی چیزی برای گفتن نداری مگر بیماری تیتر دروغ و...میزنی؟!

    • ناشناس

      اینا فقط فکرشون تو اینه که چطور میتونن کشاورزان را سرکیسه کنن از ی طرف گندم را مفت میخرن تازه پولش را هم دیر میدن از طرف دیگه برا وامی که با هزار مکافات مردم بدبخت از بانک میگیرن باید کلی دیر کرد بدن چرا چون هم پول گندم وهم سود وام تو جیب خودشون هستش

  • ناشناس

    این همه دروغ کجا کود به کشاورز بدبخت دادین هکتاری یه دونه کود به ما دادن ازاد دونه ای ۴۰۰ خریدیم دو ماهه از پول هم خبری نیست

  • صادق

    گندم کشاورز بیچاره رو آرد میکنید پولشو نقد می گیرید بعد کشاورز باید بره بخاطر آبروش پول نزولی بگیره ماشاالله ازاین عدالت...

  • ناشناس

    از همه چی گفتین الا زمان پرداخت وجه گندم الحق که خیلی نامردین و پست

  • محمدرضا

    اگردولتی به معنی واقعی وجود داشت مملکت این نبود هرسال موقع تحویل پول گندم ادا درمیارند برای هر دزدی وبیشرفی پول هست ولی برای پرداخت پول گندم کشاورز هزار وعده دروغ ميدند لعنت به شما که همه چیز اعتقاد اعتماد ....را درمردم ازبین بردید

  • ناشناس

    چرا این همه دروغ می خواهید کاری کنید که مردم بریزن توی خیابون بعد هم بگید اینها ضد نظام هستن دولتی که نتواند پول کشاورز بدهد همون بهتر که هیچ کسی درانتخابات شرکت نکنه ازخدا نمی ترسید از امام حسین علیه السلام شرم بکنید خیلی پرو تشریف دارید

  • ناشناس

    منم یک کشاورز خدمت همه کشاورزان عزیز عرض میکنم که اگر در سال آینده گندم هم کاشتین به بخش خصوصی بفروشین و پولتونو نقد دریافت کنید که متاسفانه امسال همه ی ما گول این کار رو خوردیم و الانم باید واسه حق خودمون التماس کنیم حقی که ۸ماه زحمتشو کشیدیم دودستی تقدیم آقایون کردیم خب معلومه که سوءاستفاده میکنن و واسه خودشون از پول ما منفعت کسب میکنن.. دستمون به جایی نمیرسه فقط از خدا میخواییم جوابتونو بده انشاا...

  • مجید

    بابا پول گندمامون رو بدید ،چرا باید از دولت طلبکار باشیم اونوقت بابت تسهیلاتی که بدهکاریم سود بدیم و سود بدیم چرا !!!!؟
    من خواستار سود پول گندمام هستم همانجوری که من به دولت سود میدم ،دولتم باید سود این ۴۰ روز که پولم خوابیده را بدهد

  • ناشناس

    این اخرین خودکفایی هست کشاورز رو وادار به کشت نکردن در سال اینده کردید ، شما سیاست دروغ در پیش گرفتید ، تولید داخل براتون مهم نیست چون دزدی تو وارداته، ارز کشور خارج بشه بهتره فساد اونجا لانه کرده، از زبان کشاورز حرف نزنید این خیانت هست، اول که قیمت امسال که با نیرنگ ۱۱ تومن پایه و ۲ تومن جازه و غیره میگید ۱۵ تومن غیر قانونی هست ، حداقل همون ۱۷ تومن همدستان خودتون رو قبول میکردید، وگرنه قیمت گندم ۳۰تومن هست ؛ که شما با سرکوب گری و شعار دروغ دارید برعکس جلوش میدید ؛ این۱۰ میلیون تن با اراده ی کشاورز حاصل شد نه بلف های شما اما سال اینده خواهید دید که همین کشاورز امار رو به زیر نصف خواهد اورد تا حقی که سال ها ازش میخورید و سرکوبش میکنید و همون گدایی ناچیزم ۵ ماه عقب میندازید یعنی چه، نه به کشت گندم ، دیگه فریب نمیخوریم تمام

  • ناشناس


    آسمان پولمان و بدید دیگه عاجز شدیم خدا به کی بگیم به کجا پناه ببریم

  • ق

    یک مشت بی سواد کاری به کشاورز کردید که سال دیگه هیچ کشاورزی یک دانه گندم تحویل دولت نمیده البته اگر گندم بکاریم

  • قدر

    ازپول گندم صحبت کنید ازکدوم شهراینقدر گندم خریدیم برای کشاورز پول نمیشه خودتون سرکارگذاشتید

  • هادی

    شما با این عنوان خبری که می‌زنید کشاورزان را هالو فرض کرده اید همین مانوری که وزیر کشاورزی و معاونانش برای تولید کندم می‌دهند اینها حاصل مشقت کشاورزان است برای آب آفات علف هرز ماشین آلات از جان مایه گذاشته اند و گندم را تحویل داده اند این وزیر و معاونانش کمی هم تکان بخورند بجا عدد گزارش کردن از زحمت کشاورزان و برای پرداخت مطالبه کشاورزان تلاش کنند حرفه‌ای وزیر و معاونانش هیچ ارزشی برای کشاورزها ندارد شما هم هی عنوان می‌زنید آخرین خبر از مطالبه کشاورزان و اراجیف وزیر و معاونانش را تحویل می‌دهید خجالت بکشید از اینطور خبررسانی





  • کشاورز بدهکار

    خرید تضمینی گندم!!!
    بهتر بگید غصب تضمینی گندم
    تف به شرف نداشته تان تف

  • اسلام

    سلام آقایان چرا به فکرکشاورزان داخل نیستند ماچقدردیگه باید منتظر قیمت وپولمان باشیم بابا گندم را تحویل گرفتی پولش رابده چراجون میدید مگه ازجیب خودت میخوای بدی ماهم هزارتابدبختی داریم چندماهه داریدبازیمون میدیدسرقیمت الانم که پول نمیدیدید آقا ماراآزادبگذارید گندممون راخودمون بفروشیم چراظلم می کنیدچرازورمیگید

  • محسن

    همش راجع به افزایش تولید پس چرا کسی از قیمت گندم از مابقی پولا که ندادن حرفی نمیزنن یسال پر بارش اومد اونم از رحمت خدا افزایش تولید داشتید نه خدمت جهاد کشاورزی به کشاورزان

  • ناشناس

    بی غیرتهای بی شرف

  • ناشناس

    این همه دلیل .برادر من امسال بارندگی بارون تو فصل بهار بیشتر از سالهای دیگه بود در نتیجه گندم دیم امسال خوب بود دیگه این همه صغری کبری ندارد .به فکر سال بعد باشین

  • رضا

    کجا پول گندم واریز کردیت که توخبرهاتون مینویسید خریداری شدروزانه قیمت اجناس بالا میره گندم مردم روبردید نسیه لعنت بهتون بااین حکومت کردنتون

  • اسماعیل

    با سلام تردید نفرمایید من به شخص و به عنوان یک کشاورز سال آینده گندم نخواهم کاشت .
    چون پولی که به فرض به بدهند دیگر ارزش چندانی نداره .

  • کشاورز

    جناب مسول .امسال نه کودپتاس دادید نه فسفات.دوما نوع بارندگی باعث افزایش تولید شد وقول خرید تضمینی باقیمت مناسب که اینم با بدقولی دولت سال اینده نتیجه معکوس خواهد بود.ماهنوز یک ریال دریافت نکردیم.انتظار نداشته باشید سال اینده گندم تحویل شما بدهیم.با قیمت ارزونتر میدیم دلال.

  • ناشناس

    بابا خودتون مسخره هستید مزخرفها

  • خوزستان

    بعد چند روز دگه مردمو بکشید صندوق رای باین دروغاتون اقا جمع کنید خسته شدیم تو روز روشن گندم کشاورزو دزدی کردی اینکه از جیب بابات نیست تا نریزیم خیابان اوم بشو نیستید

    • ناشناس

      باید تمامی کشاورزبریزند توی خیابان برعلیه این ظالمان قیام کنند برای زحمتشان یاپولشان بگیرندیااین ظالمان ارازایران بکنیم بیرون همش دروغ خیانت وکثافت کاری

  • علی

    تنها چیزی ک اینجا صدا نداره و ارزشی براش قائل نیستن صدای آدمای مظلومه، فقط آمار دروغ میدن، کشاورز توی این مملکت هیچ جایگاه واعتباری نداره وصداش ب هیچ جا نمیرسه پس خودمون خسته نکنیم چون بی فایدست

  • حمید

    راست بگید مصادره گندم کشاورزان نه خرید تضمینی. اگه خریدد پس چرا پولش را نمی دهید ؟ مگه کشاورز با رضایت نسیه بشماا داده ؟ چرا به کشاورز اجازه فروش به دیگران را نمی دهید ؟

  • ناشناس

    وجدانن چرا کشاورزان سکوت کردن بابا چقدر بایدظلم وستم تحمل کرد چرا هماهنگ نمیشیم یه روز بریزیم توی خیابان تااین کار نکنیم به خدا قسم پول گندم نمیدن آخه تاکی باید این ذلت تحمل کنیم بپاخیزید بپاخزید

  • محمد

    خداوکیلی اگر دو ماه حقوق و مزایای هیئت دولت مسولین کشور پرداخت نشود دادشان در می آید ولی همین مسئول محترم سه ماه حق الزحمه و دسترنج کشاورز زحمتشکش را تنها منبع درآمدش همین کشاورزی است بلوکه کرده در حالیکه طبق فرمایش اولیالله دستمزد کارگر را قبل از خشک شدن عرق جبینش پرداخت کنید ، اگر پول نداری چرا محصولش را خریدی ؟ بخش خصوصی نقدا رو مزرعه میخرید نفروخت داد به دولت که فروشش ایمن باشد در حالیکه بخش خصوصی بسرعت و صدرصد مطمئن پرداخت کرده است لطفا بداد قشر محروم و رنج کشیده برسید وبیش از این نزنید توسرکشاورز

  • ناشناس

    سلام اون ۲ میلیارد صرفه جویی در اصل ۲ میلیارد دزدی از کشاورز باید مینوشتی که بزخری کردی محصول مارو

  • بالیله

    کشاورز وروگشته زحمتش کشیده تو مسئول نالایق پوزش را میدهی ، حیف آن میز و صندلی که اشغال کردی جواب خون پاک شهیدان چه جوری میدهی تو مدیر نیستی تو ریدی تو اقتصاد و مدیریت چطوری سال دیگه کشاورز گندمش را بخش خصوصی ندهد اعتمادی که دولتهای قبلی بوجود آوردند شما از کشاورز. گرفتید این افزایش که شما پوزش را میدهید حاصل مدیریت قبلی است نه شما برید نظرسنجی کنید

  • کشاورز پس

    پس این همه پول از آمریکا گرفته شد کجا غیبشون زد؟

  • alireza

    پول گنم من یکهزاری هنوز بهم ندادند شرق اصفهان اب ما که دادند یزد برق همش از ساعت یک قطع کردند تو ساعت ابیاری هر سال من جریبی ۸۰۰کیلو گندم می شد امسال بخاطر زرر که به همه کشاورزا زدند شد جریبی ۳۰۰ کیلو حالا هم پول کشاورز پرداخت نمی کنند گرفتار شدیم چکار کنیم
    پول گندم بریز پول خرج خانه ندارم
    ادم باشید صندوقدولت خالی کردید ایران به ویرانی کشاندید این دیگه چه وضع مملکت داریه

  • ناشناس

    ننگ ب نیرنگتان ....شما از هزار اسرائیلی و منافق خطر ناکترید برای این ملت

  • alireza

    کجا پرداخت کردند به ما که هیچ پرداخت نکردند چطور پس می گید پرداخت کردند من یک ریالم ندیدم خدا انشاالله ریشه دون بکند که دزد هستید از کشاورزم بخورید

  • م ع

    دولت نامحترم ابرویی برای کشاورز نگذاشته هرروز خدا طلبکارا زنگ میزنن اینقد دروغ گفتم از خودم از شغلم از دولت نالایق بیزارم توصیه ای برای کشاورزان بیاید یک سال زمینامونو آیش کنیم هچی نکاریم تا قدر زحماتمونو بدونن وگر نه همین آش وهمون کاسه

  • عدد

    خیر این وعده ها همیشه دروغه آلان ۷۰روز گندم تحویل دادیم از پولش خبری نیست به کمپانی وکارگر بانکها بدهکاریم دیرکرد می‌دیم انشاالله سال آینده معلوم میشه من که هر سال ۲۰یا۳۰هکتار اجاره میکنم دیگه نمیکارم

  • بی نام

    احتمالا دولت و حکومت گران با امروز و فردا کردن پول گندم کشاورزان از عمد میخوان اونا رو از کشت سال آینده گردم منصرف کنند و بعد که مشکل نان برای مردم پیش آمد برای اجرای توطئه شوم خود آماده بشوند و با قوه قهریه زمین های آبا و اجدادی کشاورزان رو به بهانه ی اینکه به امنیت غذایی مملکت آسیب زدن غصب کنه ، حواس کشاورزان محترم جمع باشه

  • ناشناس

    خدا خیرتون نده

  • ناشناس

    چقدر دروغ میگی کدوم حمایت کدوم کود پول گندم هم فعلا تو حسابای شماست

  • ناشناس

    مرگ بر من که کشاورز شدم
    فقط سیگار آرومم می‌کنه
    الهی به حرمت دل سوخته کشاورز مسبب این تاخیری رو نابود کن

  • ناشناس

    واقعاً مال مردم را گرفتند پز میدهند خودکفایی خجالت هم خوبه .6ملیارد طلبکاری چند سال پیش که از دولت قبلی هست را تازه از کره گرفتند فکر کنم اگر بخواهیم بریم بهشت باید دروغ بگویبم میرویم بهشت اگر قرار بود دروغ گو مثل پینوکیو دماغش دراز میشد من نمیدانم شهرهای ما مجلس دولت دماغشون تا کجا میرفت

  • ناشناس

    این خبرگزاری ها فقط حرف مفت میزنن
    کدوم پرداخت ، کدوم خرید تضمینی ، کدوم عدالت ، مسئولین همه دزد و دروغگو هستن
    ۳ ما ه از تحویل گندم میگذره هنوز تسویه حساب نکردن ، به یه وام بخوای ازشون بگیری پدر آدمو در میارن !!!

  • حیدرحبیبی

    سلام میگن از دزدی که مشغول بریدن قفل بود پرسیدن چکار می کنی؟ گفت کمانچه می نوازم گفتن چرا صدا ندارد گفت فردا صدایش بلند می شود !!!
    چند سال قبل همین بلا سر دامدار آمد ورشکست شد نهاده ها را به او ندادیم دام زایشی را ازبین برد نتیجه این کمانچه شد گوشت پانصد تا ششصد هزار تومانی
    عزیزان اگر کشاورز را امسال زمین بزنیم نتیجه کمانچه ی که می نوازیم در سنوات بعد در سفره مردم خواهیم دید !!!.....
    خانه را اگر کس بود. یه حرف بس بود

  • کرخه

    بااین دبه درآوردن مسولان برای کشاورزان

    کشاورزی مملکت رونابودکردن صدحیف که شهیددادیم ونالایقان روسرمنصب امدند

  • ناشناس

    دولت ومجلس انقلابی بلایی که سر بانک کشاورزی آورده و کشاورز و بدبخت و بانک کشاورزی را نابود کرده باخبر شوید..
    هرساله بانک مرکزی پول به حساب بانک های کشاورزی واریز میکرد تا وام تو شش ماهه اول سال به کشاورزان پرداخت کند امسال دولت انقلابی پول کم آورده پول های بانک کشاورزی را برداشته وسایت بانک کشاورزی و وام ها قفل کرده وروزگار بانک و مردم کشاورز بدبخت و سیاه کرده ...کشاورزان مطلع باشید که پول هایی که بانک مرکزی برای کشاورز بدبخت هزینه میکرده دولت برداشته

  • ناشناس

    آهای دولت و مجلس انقلابی ظلم درحق کشاورز بدبخت نکنید بودجه ای که بانک مرکزی برای وام به بانک کشاورزی هرساله میداد و برداشته واجازه وام به بانک کشاورزی نداده تا به کشاورز بدهند وامی که چهل سال به کشاورز توشش ماهه اول سال می‌دادن دولت ریسی تعطیل کرده

  • ناشناس

    واقعا متاسفم به این عمل کرد وزیر کشاورزی

  • هزارجریبی

    قشر زحمت کش هستیم با ما به از این باشید چند ماه. از برداشت گذشت فقط یک بار رییس جمهور امد توی تلویزیون گفت پول گندمکاران را بدین همین خاک کربلا بر سر این دولت که هیچ کاری ازش بر نمیاد

  • ناشناس

    گندم هارو بدید هیچی نخاستیم

  • گندمکار

    رییس جمهور دستور پرداخت و پیگیری طلب گندمکاران را دادند ولی نمیدانم چرا برای حرف ایشان تره هم خرد نکردند . با زحمت کشاورزان وباران خوبی که آمد دارید حرف از مدیریت میزنید که در تولید گندم خودکفا شدید شما بفکر حقوقهای نجومی و رانت هستید .بفکر ملت نیستید خدا لعنتشون کنه فقط واگذارتان کردم خدا حق مردم نمی‌دید خدا ازتون نگذره مسولین بی لیاقت ،

  • ناشناس

    سلام.برادر کشاورز بیشتر کسای که دارن پیام میذارن اصلا کشاورز نیستند مثلا زمین دیم گندم میخوای چی بکاری سال بعد ...درست که از کشاورز دولت حمایت نمیکنه اما خیلیا می خوای از مطالبات بحق کشاورزا به مقاصد خودشون برسند ما از دولت یک درخواست داریم و آن هم پرداخت پول گندم بعد ۲۴ ساعت طبق قانون می باشد و در آخر یادمون نرفته که دولت روحانی گندم مفت می خرید و پول هم نمیداد دز زمان دولت آقای ریسی قیمت گندم ۴ برابر شده ولی دلار دو برابر نع مثل روحانی که گندم ۳ برابر کرد و دلار ۸برابر

  • سسس

    والامگردولت میخادصدقه سری پول بمردم پرداخت کنه که اینهمه ماکشاورزراازیت کردین باوعده دروغ چرابااین افکاربدبین مردم ونظام مقدس فاصله میندازین مگررهبری ازاین کاراتون خبرداره حتما که نه ایاحتما بایدرهبری ورود کنندتاشمابه وظیفتون عمل کنید چرااینهمه کارشکنی وعده پوچ ۴ماهه ازکشاورزاندوخته یکسالش راگرفتین خوب پولش پرداخت کنیدفکر میکنیدباتعویض وزرادرهرماه دردمردم مداوامیشه بابادست بردارین ازاین کارهای بچگانه خجالت هم حدی داره مردم درجامعا عادت دادین به دروغ گفتن چراکه باوعده های دروغ شماماهم به طلبکاراوعده میدیم واین بخودی خودباعث ایجاددروغ درجامعه میشه

  • ناشناس

    پول واریز کنید کشاورزان بدهکارند کجا برند شکایت کند ای دولت امام عزیز به مردم رحم کنید تا خدا بتون رحم کند قول دادیم به مردم بد هکاریم کمباین اوماشین کجا بریم یا امام حسین

  • کشاورزدربدر

    سرکشاورزکردنتوگونی بستن میگن چراگندم بکاری حالابایدجواب پس بدی که همه طلبکارت هستن از تراکتوری کمبین ازلوله ازقیمت نوارتیپ ازهزارخرج زهرمارردی دیگه خودتان با ان رفاه بالا روی صندلی نرم شما ای نفهما چه از دردکشاورز ممیدونینبرین بمیرین واقعا که بااین نهشها هرچی بگیم بی فایده است

  • ناشناس

    کشاورزبی کس چون اگرخدابودفکری بحال این دزدا میکردصاحب کمبین طلبکاره زنگ می زنه فاش میده ناموس ماهمه زحمت کشیده نان خدادراورده خدا غرض نمیگره این فاشها مال همان بی پدرای دزده که افتاب به اون صورتش مسل زنی است

  • کشاورز

    یگ کشاورز فقط میتونه کشاورز،دیگه درک کنه که چقد رنج زحمت میکشه تا این محصول ثمر بشینه لطفا شما پول این قشر زحمتکش واریز کنید خواهشا

  • خاک بر سر

    با این گنده گوزیها به جایی نمی رسید ،اون وزیر کشاورزی احمق بی لیاقت ،بیسواد ،بی وجدان،کجاست ، دارید با سرمایه یه عده کشاورز بدهکار ، چه غلطی می کنید،اگه ماها همین گندم را نداریم، چطور می خواهید خودکفابشید ،همین کشاورزان کلی به بانک‌ها بابت تسهیلات گندم بدهکارند و الان بصورت روزشمار دیرکرد و جریمه پرداخت می کنند آیا تواناییش دارید شماهم به کشاورز بابت تاخیر پرداخت پول گندم خسارت بدید

  • ناشناس

    سلام ،خداوکیلی اینا دارن مسخرمون میکنن.واقعآ دیونمون کردن!!!هرروز قدل میدن به خدا دیگه خسته شدیم

  • ناشناس

    چرا همش دروغ میگویین دست بر دارین از حرفهای مضخرف پول گندم کشاورزان بدین همش دروغ همش حرف مفت کجا پول دادین

  • حمید کرمی

    پول گندم قران خدا کسی میخوره پول کشاورز بیچاره بدین اگر سال دیگر مردم گندم بدهند تحویل سیلو پس بی عرضه هستم ازاد میفروشیم پول نقد میگیریم

  • ولی مرادپور

    چرت پرت میگن پول کجا دادن مردم گول نزنید ما دیگه گول حرف دروغین شماها نمیخوریم پول گندم زودتر بدهید

  • ناشناس

    منتظر یه تظاهراتیم ایبار دهاتی ها میریزن خیابان نه برا حجاب ازادی برا ظلمی که به کشاورز الاغ کردین اگه ناموس داشته باشن گندم که هیچ ذرت علوفه جو هم نمی کارن تا وارد کنه بفهمه چه سرمان اورده

  • الهه

    بله دیگه پول گندم مردم ندادن ،دم از حسین حسین وکربلا وپیاده روی اربعین میزنند برای ریا کا ری،وام اربعین میدن،نمی خاد خودنمایی کنیید ،امام ما شهید شد که حق مظلومی ضایع نشه،

  • ناشناس

    درزمان جنگ تحمیلی با اون شرایط سخت پول گندم رو ده روزه میدادن وجایزه گندم هم می دادن تنها دولتی که بعد جنگ پول گندم کشاورز رو به موقع می داد دولت احمدی نژاد بود به مسؤلین عزیز بخش کشاورزی عرض میکنم خجالت بکشید به آقای رئیس جمهور عرض میکنم هر کسی رو از چاله میدون نیار وزیر نکن

  • ناشناس

    حالا این حرفا شد پول واسه کشاورز بیچاره.هر هفته ای یه بار یه چیزی میگین و دیگه می رین به امون خدا.یعنی چی .خاک تو سر بی عرضه تون که شماها لیاقت این مردم ندارین.یه مشت مفت خور بی سواد ناکارآمد مملکت احاطه کردن فقط به فکر میز و صندلی و ریاست هستن . مملکتم که شده ارث پدری شون و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستن ازش دل بکنن .کاری به سر ملت آوردین که حتی اگه خرف راست هم بزنین دیگه باورتون ندارن .شیش دانگ از چشم ملت افتادین.بابا هر کشوری نگاه می کنی می بینی سران مملکت شون به فکر مردم و آبادانی کشورشون هستن ولی ماشاالله هزار ماشاالله شماها همش به فکر این هستین که هر روز بیشتر دزدی کنین و بفرستین واسه طوله هاتون اون سر دنیا.ماشاالله که نه خودتون و نه طوله هاتون سیرمونی هم ندارین

  • ملت گندم روی حساب وعدهای دروغگوی دولت دادن به دولت به خود کفای رسیدی هنوز هم گندم کلیوی یازده تومانی تورم سیصد درصد به بلا پولش هم ماند

    همشه دروغگوی

  • کشاورز ورشکست.

    سلام. لطفا به جناب عسکری بگویید بنده یک کشاورز هستم و هنوز پول گندم به دستم نرسیده، حاضر هستم قبض های باسکول را به ایشان تحویل دهم و گندم راپس بگیرم مطمئن باشید در بازار آزاد گرانتر می فروشم وپولش هم سریع به دستم می رسد، متاسفم برای کشورم که با این همه منابع اما امروز به دلیل بی مدیریتی ذلیل شده است و پول کشاورزش را ندارد، پرداخت کند. کشوری مثل عمارات که بیابانی بی آب و علف اما مسولین عاقل امروز حقیرانه نگاه ما می کند.

  • کشاورز اواره

    عسکری فرماندار یک شهرستان کوچک بود نمیتونست مدیریت کنه، حالا می خواهد کشاورزان ایران را مدیریت کند، متاسفانه در کشور همینه آنهایی که بی سوادند اعتماد به سقفشان بالاست و پله های ترقی را طی می کنند، اول در ستاد انتخابات، یواش یواش نماینده و وزیر اینجاست ک به مراد خودشون می‌رسند و فکر مردم نیستند،الان هم کشاورز به خاک سیاه نشسته، من که الان زمینم را اجاره افغانی دادم راحت سال دیگه هر چی میخاد بکاره، تا دیگه نخواهم وعده های دروغ مسولین را بشنوم. نمیتونم اعتراض کنم بهم انگ سیاسی بزنند.

  • کشاورز

    الا لعنت الله علا قوم الظالمین

  • محمد عبدی

    سلام خدمت هموطنان عزیزم بخصوص کشاورزان زحمت کش از اول انقلاب تا الان تنها وزیر جهاد کشاورزی که صداقت وروراستی از وجودش میبارید سید بزرگوار اقای ساداتی نژاد بود خدا وکیلی اگر مسئولین و نمایندگان مجلس واقعا دلسوز مملکت هستند باید بروند دست اقای ساداتی نژاد را ببوسند وبرش گردونند انوقت خواهید دید که وضع کشاورزی روز بروز بهتر میشود

  • ناشناس

    سلام

    • ناشناس

      چرا پول کشاورز بیچاره را پرداخت نمیکنید. خدا نابودتان بکنه ریشه تون خشک بشه مگه چه گناهی کردن دوماهه گندم تحویل شما بی لیاقت دادن.. لرستان دلفان

  • ناشناس

    کشاورزان دارن ازبی پولی وبدهکاری تلف میشن آقایون دارن دروغ تحویل میدن.

  • هوشیار

    بجای این توضیحات اضافی وبدرد نخور و وعده های دروغین و شعارهای توخالی،پول کشاورز بدبختو بدید ،که با قرض و قوله و بدهی گندم را برداشت نموده،یعنی تو یکسال جلسه گذاشتن و ساندیس خوردن به نتیجه ای نرسیدن که قیمت گندم و نحوه پرداخت ان مشخص گردد؟؟؟؟؟چرا اگه بخان ظرف یه ساعت مشخص میشه ولی نمیخان انجام بدن،با وعده های درو غین سر کشاورز کلاه گذاشتن و گندمو از چنگش دراوردن ،اینطورم پولشو میدن،،باید تاسف خورد

  • احمد

    خاک بر سر کشاورزی که امسال گندم بکاره
    که این دولت بی لیاقت نگه خود کفا شدیم
    به قیمت له شدن کشاورز بینوا

  • گشاورز

    اینقددروغ نزنید پول ماگشاورزان راباید این هفته اون هفته نکنید خدا سرتون چپه کنه که واسه پول نان خشک خودمان ماندیم خداشمارا هدایت کنه اگر هدایتی نیستید ریشکن کنه شما بدین ودوزدها دروغگوها

  • علی

    عقل نباشد جان در عذاب است تحویل ندین تا اینجوری عذاب نکشید یک بار هماهنگ باشید

  • کشاورز

    کشاورز اگه کشاورز باشه سال دیگه گندم کم کشت کنید بزار ببینم باز این طوری می‌کنند

  • ناشناس

    ۲ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی میشه با تولید داخلی. پس اون گاوی که سر کشاورز منت میذاشت و می گفت که ما می تونیم با قیمت پایین تر وارد کنیم رو اخراجش کنید

  • طلبکار

    خجالت بکشید هرروز یک دورغ ازکشاورزسعادهتر کیر نیاوردید هروقت تفریحای شماه وآقازدها ازاروپا تمام شد پول کندم بدین عجله نداریم دولتی های عزیز منتظر روی صندوق رای باشید هرکسی رای بدهند خیانت می‌کند به خانواده وکشورش به امید......اون

  • ناشناس

    سلام از کردستان هستم ده سال دنبال وام وحواله تراکتور هستم تا حالا نوبت نرسیده
    در حالی که هزاران ملیارد دزدی واختلاس شده
    پول گندم میدن آخرش ولی سال به سال دریغ از پارسال
    45سال مملکت دست شون بوده کاری نکردن
    غیر از تباهی وفساد به نام اسلام محمدی

  • احمدی

    اردیبهشت ما گندم دادیم به دولت
    ۳ روز دیگه برج ۶ .
    هیچ حرفی برا گفتن نمونده
    گاه باید خندید بر غمی بی پایان

  • بیژن میری

    چرا پول کشاورزان را نمی دهید خدا را خوش نمی‌آید حق کشاورزان خوردن ندارد بااین گرما کشاورزی کند پولش را بدهید حوزه که کف دستانشان مثل پنبه است روزگاری بیاید که پشیمان می شوید.صبر کنید

  • بیژن میری

    اگر من سال دیگر گندم کاشتم از تو کمترم

  • محمدرضاقربانی

    باید رهبر به این موضوع به مهمی ورود کند

  • رضا الله ویسی

    بنزین را گران کنید اگر مردادماه آنوقت ببیند کشاورز،بدبخت توی گرما کار کند آنوقت شما زیر کولر گازی باجناق بازی کنید

  • بیژن میری

    کشاورز بدبخت برا صحرا شما تو ناز ونعمت عشق وحال کنید بهره این چند ماه را بخورید من از بانک کشاورزی وام گرفتم باید جریمه بدم مالیات دست توی جیب مردم کردن هی بگو چند همت همت برو بیسواد

  • ناشناس

    سلام
    لطفا گندم ما پس بدین ما پول نخواستیم
    بابا واله همه برای ماکار کرده از کمباین کود
    سم شخم ..... سایر موارد نقدا گرفتن
    اینجور پیش بره سال دیگه کسی گندم
    نمی کاره
    بااحترام مجدد

  • الف پاشا

    اولا دولت هیچ حمایتی نمیکند دوم با پرداخت نکردن پول کشاورزرادلسرد وپشیمان کرده زیراماقبلا هم جشن خودکفایی گرفتیم ولی بی توجهی دولت باعث افت محصول شد تا امسال که بارندگی دیمزارهاخوب بوده واین دخلی به دولت ندارد

  • محمد

    دو ماه گندم تحویل دولت نالایق دادم یک ریال ندادن دیگه نمیکارم صدها نفرم تشویق کردم به نکاشتن

  • کشاورز بدبخت

    خدا لعنتون کنه ی کشاورزی نون حلال میخور این هم حرام کردن شما حرمزادها

  • کشاورز

    موقع تحویل گفتید یک ماه پرداخت میکنیم.پس چی شد؟به فکر سال آینده هم باشید.

  • رضا

    بعد این حرفها تاریخ پرداخت پول گندم کی هست یک کلام کی کار سختیه

  • مهدی

    الحمدلله
    خدا رو شکر بابت باران های به موقع

  • منصور رضایی

    سلام آقایان مسئول کشاورز جهاد اقتصادی خودشو انجام داده واین شما هستید که با حمایت از کشاورز ایران را به خودکفایی وحتی به صادر کننده گندم برسانید قیمت هارا اصلاح کنید واز خروج ارز به خارج جلو گیری کنید الان باتوجه به هزینه های کاشت وبرداشت بایستی قیمت گندم حداقل ۲۵ تا ۳۰ تومان باشد

  • alireza

    کدام مابقی
    من گندم ریختم هنوز یک هزاری نداده

  • alireza

    وزیرش امده میگد به زودی
    مجری می گد وقت تعین کن می گد نمی دانم به زودی

  • alireza

    خسته شدیم با این دروغ ها
    قول نده

  • داوود

    کشاورزان عزیز وزحمت کش بی غیرین اگه سال دیگه گندم بکارین تحویل سیلو بدین شرافتن بیایید یک سال هم دست باشیم. من خودم چن ساله که 1کیلو گندم تحویل ندادم فقط آزاد چونکه بدهکارم نقد میدم 12500 کدوم حمایت.. کدوم ادوات کدوم سم. وکود خدا گواهه از سال 82 تا حالا میخوام تراکتور بگیرم هنوز نتونستم. آخه این چه کاریه بکاری بدهکار وکرسنه. نکاری هم بدهکار. امسال هندوانه بکاریم شاید خدا کمک کرد خوب شد. تا دولتمردان هم حساب بیاد دستش

  • سعید

    چطوری هست.وام ی روز عقب میفته صدبار زنگ می‌زنید آقا ب کی بگیم ب مردم بدهکاریم ابرومون داره میره چرا ب داد کشاورز نمی‌رسید تاکی بائو سر کشاورز ببرید

  • کشاورز

    پول گندمو ندادند پس پولی برای اماده کردن وکاشتن نداریم لذا نمی کاریم خوشحالی واردکنندگان رانت خوار به همراه دشمنان

  • اهواز

    والله به امید خدا کلیه ما کشاورزان شهرستان دارخوین و حومه .گندم به دولت سیلو دیگر تحویل نمی دهیم. و حتی اگر زیر قیمت سیلو هم باشد . دیگر به دولتنیفروشیم.من خودم ۴۰۰هکتار دارم .چونکه به غیر از دروغ و کلا برداری هیچ چیز ندیدیم

  • سیدمجید

    پولمون رو بدید آبرو و حیثتمون جلو طلبکارا رفت ،این حرفا برا ما پول نمیشه

  • ناشناس

    من از ایران می‌روم بای ایران میخواهم برم آلمان ما دیگه از کشاورزی خسته شدیم

  • کشاورز گندم کار

    قشنگ ما مردم گیر یه عده مسئول دزد بی شرف غیر ایرانی افتادیم.هر جور بخوان اذیتمون میکنن،آقا نداریم پول گندم رو بدین گدای نمی کنیم پول خودمونو بدید

  • ناشناس

    همین کارهای مسؤلین بی لیاقت وفاسده که مردم را ناراحت میکنه این ناراحتی‌ها انباشته میشه منفجر میشه میشه اعتراض بعد میشه اغتشاش بعد میگن کار دشمنه نه آقا کار خودتونه بله شما مسؤلین بی لیاقت فاسد دزد
    چرا طلب کشاورز بدبختو پرداخت نمی‌کنید تف به شرفتون

  • ناشناس

    مقام معظم رهبری در مورد مجلس یه خورده عجله کردند فرمودند مجلس انقلابی آقاجون کجاش انقلابیه تو مجلس دکان باز کردن یه روزی چند نفر نماینده اعلام می‌کنند فلان وزیر رو میخایم استیضاح کنیم اون وزیر میاد جیب این آقایون رو پر میکنه استیضاح منتفی میشه هر چه بدبختی تواین مملکت میکشیم از دست این نمایندگان بی لیاقت میکشیم صد رحمت به مجلس ششم لعنت بر خودمان که خودمان کردیم

  • ناشناس

    اصلا کاشت گندم با این قیمت به صرفه نیست پول تراکتور و کمباین آبیاریش در نمیاد همش ضرر است نکاریم بهتر است بشه کیلویی ۲۰ هزار بازم ضرر پول خودشم در نمیاره چه برسه سود کنی همش زحمت الکیه

  • ناشناس

    به این آقای منظور رئیس سازمان برنامه وبودجه یاد بده باید پول گندم کشاورزان بدبختو رو پرداخت کنه آقای رئیس جمهور اینو از کجا پیدا کرد آورد بنده خدا هنوز راه نیافتاده یکی باید بهش یاد بده بنده خدا به نظرم تو زندگی خودش هم زیاد خوش حساب نبوده عزیزم پول کشاورز بدبختو بده زیاد خسیس نباش

  • حامد

    ببخشید همیشه یک مشت چرت وپرت تحویل میدید اگر خودتون فهمیدید چی گفتید ما هم میفهمیم...همه میدونن.تنها قلمی که در این تورم افسار گسیخته افزایش قیمت نداشت گندم بود..حالا چقدر می فهمید اگر کشاورز وگندم نباشد چه میشود بماند .وبعد یکسال انتظار قرار شد دوهزار تومان( وای خدا دوهزار تومان هم شد پول) که واقعا برای من کشاورز این قیمت خنده دار ودر آن واحد باعث غم وغصه است روی قیمت بذارید که اصلا نذارید هم سنگین تریم هم میشه درس عبرت و بدتر از همه تو دادن دوهزار تومان هم موندید حالا هم روزنامه ها و سایت ها روی زخم ما نمک می پاشن هر روز همین چرت وپرت ها را می‌نویسید اخرش؟ چیزی که حاصل نداره گفتنش به چه درد میخوره حالا موضوع ندارید برید ی موضوعی به جز مسخره کردن کشاورز برای اخبارتون دست و پا کنید خدا می‌دونه به من کشاورز داره توهین میشه اصلا دارم مسخره میشم لطفا بس کنید نخواستیم ومن به نوبه خودم زمینم بایر بذارم گندم نمیکارم

  • علی

    مقصر ما خودمان هستیم که حقمان نمیخاهیم اینها عادت کرده اند باید در تمام شهرها بریزید جلو جهاد چندتا لعنت به اینها بفرستید تا به گوششان برسد بعد از ترس شان پول مردم را بدن وگرنه همه را میبرند خارج از کشور خرج میکنند

  • ناشناس

    سال اینده انشاالله گندم بازار ازاد ۲۵تومان از مرز کشورهای همجوار فروخته میشه وکشاورز پولشو نقد میگیره

  • کشاورز

    من امسال ۷۰تن گندم تحویل دادم ولی بدهکاری دارم ودارم نزول میدم.دیگه نامردم اگه يک کیلو گندم بکارم. بی ناموس و بیشرف کسانی هستند که باابروماکشاورزان بازی می‌کنند وپول گندم رادیرمیدن.دیگه نامردی بسه حیاکنید

  • جانباز

    شهرستان ارسنجان هنوز یکریال هم ندادند.هزینه دیرکرد بر گردن دولت هست .اگر ندهد سال اینده گندم را ازاد میفروشیم.یا اصلا گندم نمیکاریم

  • ناشناس

    سلام دوستانی نظر میدن یک طرفه به قاضی نرن شما اصلا میدونی من ۴۰۰ تا ۶۰۰ هکتار گندم میکارم ویکسال صبر میکنم تا خداوند نظر کنه بازش خوب باشه تا من محصول خوبی برداشت کنم نصف درآمد برا اجاره میره از اون نصف ۱/۲ هزینه کاشت میشه لوازم ادوات نگم براتون خدایا به کی شکایت کنیم چیپسی که داخلش ۴۰ گرمه از سیب زمینی کار کیلویی ۵۰۰ تومان خریده میده ۱۸۰۰۰ هزار تومان عمق فاجعه اینجاست گندم کیلویی ۱۱۵۰۰ از ما میخره همونم پولشو بعد دو سه ماه میده اقای مهاجر این طوری بیان میکنه ما باعث افزایش عملکرد گندم شدیم خدا ذلیلیت کنه اگه کشاورز بد بخت نبود از گور پدرت میخواستی گندم برداشت کنی حالا به صراحت خودشون هم میگن گندم کیلویی ۳۵۰۰۰ تومان وارد میکنن نیت اینا نابودی کشاورزی تو ایران

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره ،همش دروغ،همش بی کفایتی

  • امراله موسوی

    من کشاورز الان پول نونم ندارم بخرم چکار کنم ؟

  • محمد زارع

    اگه یه روز ازقسط وام بگزره جریمه ودیرکردمیگیرین وضامن بدبختو لای منگنه جواب اینکه پول گندم رانمیدین کی باید بده رئسجمهور رئسمجلس ویارهبر معلومه شماها چیکاره هستین

  • ناشناس

    خدا رو گواه می گیرم که دولت مردان ما بویی از اسلام و مسلمانی ندارند متاسفانه دروغ های خودشون خودشون باور کردند کاری کردین که مسلمان واقعی هم بخودش واسلام شک کنه اگرراه امام حسین همانند پروغای شماست زنده باد یزید

  • کشاورزگول خورده

    خدا ازتون نگذره همش میگین خودکفا شدیم ۶تن شد۷تن دوباره گفتین ۸تن حالامیگین ۱۰تن خودکفاشدیم سرتون بخوره پولش بدین کشاورزبدهکاره
    گندم خودش دورست نشده رعیت داره کارگر ده نفرازاین مقدارگندم تحویل دولت شده منتظر پولش هستن چرت پرت تحویل مردم ندین

  • بهمن

    با سلام ، افزایش تولید گندم را به پای کسی ننویسید ، لطف خدا در نزول باران و همراهی طبیعت بود که چنین مزارع را پر محصول بار آورد.

    • رضایی

      افزایش بارندگی تنها عامل افزایش تولید گندم بود و بس برا خودتون الکی نبافین حمایتی نداشتین کما فی سابق بود و البته شاید قبلن ها تو دوره دولت قبلی دو کود میدادن سیاه و سفید و کود سیاه الان دو ساله اصلا وجود نداره همون ماکرو کامل یا فسفات و تنها کود سفید چهلو شش درصد اونم بزور گیر آوردیم لطفا قلو نکنید

  • ناشناس

    چون کشاورز تولید امسال خوب بو د باید افتخار میکردید ولی مجازاتش کردیدبعد میگید کشاورزان عزیز ما واقعا پدر کشاورزان در اوردید خجالت نمی کشید اها مردم و نفرین کشاورزان بد بخت شما را بگیر

  • کشاورز

    همش وعده سرخرمن
    مگه گناه کردیم کشاورزشدیم
    همتون دزد و اختلاسگرین
    دم از خدا و پیغمبرهم میزنید
    شرف نداریم اگه سال بعد گندم بکاریم
    واگذارتان بخدا

    • ناشناس

      خیلی پول لازم م 50به 50شریک 50درصد مال خودتون50درصدشو بدین کلاهبردارا

  • نعمت

    هروزهی بحث گندمه بابا تولیدول کنین گندموازنظرشرعی بزورازکشاورزگرفتین هرمبلغی که دلتون مخوادبدون کارشناسی دقیق منظورمیکنیداقلامبلغ مشخص شدبپردازیدازخدابی خبران

  • امین

    دولت محترم رییسی شما هیچ از برنامه ریزی و خود کفایی حالیتون نیست شما فقط میتونید ی مملکتی رو در مدت یکسال زیر خط فقر ببرید شما دزد پرور و فقیر کن هستین
    از این می‌سوزم که خدا چرا بلایی سر شما نمیاره آخه شما زندگی ملیون ها نفرو ب آتیش کشیدید
    خدایا تا کی تحمل تا کی سختی

  • ناشناس

    برید از عربستان یاد بگیرید که چطور به فکر مردمان خودشه

  • ناشناس

    خدا ارتزتکن نگذره پول مارو بدین

  • محمد

    منافع مسعولان و دولتی ها در واردات است .و برای واردات نیاز به کاهش تولید داخلی است .ویکی از روش های کاهش تولید داخلی کاهش قیمت وافزایش هزینه های تولید است ویکی از روش های کاهش تولید پرداخت نکردن مطابات کشاورزان است که همه این کارها توسط دولیهای سازمانده شده اجرا می شود .وقبلا هم این روش بر روی تولید کنندگان گوشت وپنبه ومیوه پیاده شده وحالا نوبت تولید کنندگان گندم است .لعنت خداوند بر تمام مسعولانی که منافع شخصی خود را در ضرر عموم مردم می بینند.جهنم جایگاه ابدی ان مسولان در قیامت باشد.انشاءاله

  • ناشناس

    اقایی دولت. ما کشاورزا جونمون به لب رسیده ما ااا ۶ماه شد پول واریز نکردید چاره را میریزم تو خیابون مرگ یبار شیفتن یبار

  • رضایی

    سلام و خدا قوت
    من کشاورزی هستم با سه فرزند و مخارج امروزی
    گندمم را تحویل سیلو دادیم حدودا یک ماه گذشته و هیچ خبری نیست یک ساله داریم هزینه میکنیم دولت های قبلی بخصوص آقای احمدی نژاد خیلی سریع دو سه روزه پرداخت شد دوره آقای روحانی هم بد نبود اما این دولت مردمی داره در حق کشاورز بی دولتی میکنه واقعا نیازمندیم هر چه سریعتر پول گندممان را پرداخت کنند لباس ها و کفش های بچه هایم همه پاره شده اند و خجالت میکشند و من بیشتر از همه . دولت میداند اگر وارد میکرد حداقل کیلویی شصت هزار برایش هزینه داشت حالا از ما پانزده هزار گرفته به خاطر این هر چه زودتر پول گندممان را واریز کند و وعده و وعید ندهد چون پول نمیشود . پمنون از اطلاع رسانی شما

  • سمد

    یک عده مسئول دروغگو باحقوقهای نجومی وزارت واحاطه کردن ومشغول خوشگذرانی اندچه بلایی سر گندمکار بدبخت میاد ککشون هم نمیگذره اسیرشدیم آدم بایستی برینه به این زندگی

  • جابرخداپرست

    با سلام و احترام
    بنده خودم یک کشاورز،از اذربایجانشرقی هستم حدود ۳۰ تن گندم به سیلو تحویل دادم خواهشی که دارم مسولین پول مناطقی،که به کشت دارند می‌رسند پرداخت کنند به نوعی در اولویت آنها را قرار دهند درسته همه نیاز داریم ولی درد یک کشاورز را یک کشاورز درک می‌کند

  • ناشناس

    سلام آخه مگه میشه باشش کلاس حوزوی دم از اقتصاد زد نتیجه اش میبه خدا قسم فهم درازگوش از نیکبخت بیشتره بلانصبت مردم ایرانشه همین

  • ناشناس

    سلام امروز ۲۹ مرداد پول گندم ساعت ۱۹ به قیمت یازده پونصد واسم واریز شد حسابتان را چک کنید

  • بیچاره دولت

    تف به وجودتون از ریسی بیسواد گرفته تا نماینده ای که ما می‌فرستیم مجلس حقمون بگیره از همین الان هم دارن تبلیغ برا رای جمع کردن میکنن بی وجود های دزد

  • پاکدل

    از اردیبهشت تا شهریور.هفته ها ماه ها شده..فطریه 20تومان اعلام کردن.موقع درو گفتن یک هفته ی پول میدن.قیمت هم 20یا22گغتن.دلال کارخانه نقد پول سر باسکول میخرید.طمع کار وحرف های مسولین را باور کردیم..هر هفته میگن هفته اینده.مسولین همه نمیخوابن وبشدت پیگیر هستن.بین این مسولین یک نفر کشاورز هست؟ که دستش بیل گرفته وآبیاری کرده؟آیا شرع اسلام مورد نداره گندم کشاورزان را آرد ونان کرده میفروشن.فقط تعجب میکنم که مسولین واقعا این همه بیخوابی وپیگیری که میکنن وقول وعده میدن نمیگویند که فردای قیامت جوابگو بشن..این همه ناراضی وآه کشاورزان جوابگو باشن

  • پاکدل

    اردیبهشت 16نقد پول سر باسکول ندادی.رفتی دودستی تخویل دادی 11نیم .حال شهریور امد اکر مسولین حال بدن 15تومان آن هم قطره چکانی..

  • کشاورز

    سال دیگه انبار درست کنید و کشاورزا انبار کنن تا معلوم بشه قیمت گندم ! گندم کیلویی سی تومنه نه ۱۵ تومن

  • مصطفی عسکری

    سلام
    دیگ توان کشت نداریم تمام شدیم

  • سید یعقوب

    مطمئن باشید با تاخیری که در پرداخت پول گندم کاران شده سال بعد هرگز این مقدار گندم که امسال تحویل دادند نصفش هم نمیدن سال بعد نمیدن
    چون اعتماد کردن و با بی برنامگی در پرداخت مواجه شدند

  • ناشناس

    سلام حرفی برای گفتن نمانده هرروز هرشب اینها تکراری شده شما پول این مقدار نمی‌تونید پرداخت کنید حرف از خود کفایی می‌زنید از کجا مشخصه چقدر گندم خریداری شده چون مبلغی درقبال گندم پرداخت نشده که مشخص بشه چقدر خریداری شده یاخیر این حرفها به چه درد مردم می‌خورد پول مردم پرداخت کنید بعدا برای خودتان بشینید کپ بزنید ماشین حساب را بزارید اونجا حی جدول ضرب بزنید

  • بابا جان این خبر بدرد من کشاورز نخورده بگیدتاریخ دادن پول کی میرسه دیگه گندم هم نمیکاریم

    بدرد بخوری ننوشتی

  • محمد کشاورز کوچک 😔

    با سلام
    درود بر شرفتان ای بی شرفای بیخیال
    از خدا بترسید
    کشاورزان بدهکارند...
    اگرهم حرفی واسه پول گندمشان بزنن شما میگین
    کشاورزان اغتشاش کردن ضد انقلاب شدن....
    آه کشاورز گریبان زن و بچه اونایی که چوب لاچرخ کشاورز میزارن....

  • ناشناس

    بعنوان یک کشاورز ،کشت گندم تعطیل ،کشت باید تغییر کنه ،تا قدر کشاورز رو بدونن،نه اینکه زحمت کشاورز بشه پیشرفت بعضیا ،بعد چهارماه انگار شق القمرکرده وزیر بخدا تا شهریور هم پول نمیدید

  • محمد کشاورز کوچک 😔

    با سلام
    از اوایل فروردین تا به الان کشاورزان ۱۰ میلیون تن گندم تحویل دولت بیخیال دادن....
    ولی دولت و مسوولین کشاورزی از اول برداشت گندم
    تا به الان فقط چرت و پرت تحویل کشاورزان
    زحمت کش دادن....

  • ناشناس

    سلام به همون گندم دست پینه بسته و صورت سوخته از سرما و گرما قسمتون میدهم مابقی پول مارا بدهید چون احتیاج داریم شاید برای شما پول ی ساعت تفریح بچه‌ها تون باشه اما برای ما خیلی خیلی ارزشمند است 🙏🤲

  • ممد

    با 11هزارو 500تومان کشاورزو راضی میکنید همه چیز خودتون100برابرشده خخخ این مملکتو ببین

  • ناشناس

    گفتم فوش بدم مثله طلبکارای کامباین ، تراکتور ، ماشین حمل و ، ..... گفتم یعنی میخواد فوش من گوشه لباسش را سوراخ کنه، دیدم فایده نداره، پس در مقابل این دولت و مسئولین دروغگو سکوت میکنم.
    و میگم خدا لعنت تون کنه.

  • محمد

    خجالت نمیکشید میگید قیمت گذاری مناسب.خودتون میبرید خودتون میدوزید به به و چه چه هم میکنید صدای ما رو هم نشنیده میگیرید

  • ناشناس

    این افتخارات از گندم میکنید پول کشاورزان بدید شما مشکل برای کشاورزان ایجاد کردید بعضی ها مستاجر هستن بعضی ها مریض دارن احتیاج دارن بعضی برای کشت بعدی نیاز دارن مردم برزخم کردیدواقعا شرف ندارید

  • ناشناس

    عزیزم کجا کشاورز میتونه ۵۰تن گندم انبار کنه و کیلو کیلو بفروشه در کشور ما هیچ چیز سر جایش خودش نیس موقعی لیسانس علوم انسانی رامیان رئیس جهاد کشاورزی میکنن اینجوری میشه

  • علی

    بیشتر از یک ماهه گندم تحویل دادیم. یک ریال هم بهمون ندادن. خجالت بکشید

  • خدا لعنتتون کنه

    اون روز میرسه که مردم هم خود کفا می شن .مسعولین بی کفایت

  • حسین

    این آقایون همه حرف مفت می‌زنند ودو ریال هم ارزش نداره ...دوماه گندم تحویل دادیم هنوز یک ریال دریافت نکردیم ...ضمنا گندم بذری بوده باید چکار کنم این آقایون قابل فحش هم نیستند مرگ بر خائنین وطن فروش...

  • علی

    خجالت نمیکشید،وعده دروغین میدید،وقتی توخانه بابچه هات بهترین خوراک میخورید،فکرکارگربدبخت هم هستیدوزیرجهادوبرنامه بوجه یک کلام بگین نداریم ،ابرویتان توی فضای مجازی رفت کجایی خمینی ،رفتی ببینی وزیران جیبشان پرنمیشه

  • قدرشناس

    دلم برای کارگرمیسوزه که گرفتاره خدالعنت کنه کسی که باعث مبشه

  • حجت

    بیچاره شدیم خدا جواب اعتماد کشاورزان را بهتون بده

  • ناشناس

    با کدام قول و خدمات که به مردم دادن راست بوده تا سال آینده دم از خودکفایی میزن سال ۱۴۰۱ قرار براین بود ۲۴ ساعت بد تحویل گندم پول پرداخت شود چی شد

  • ناشناس

    واقعا خودتون زدین به کوچه چپ از مشکلات مردم چه خبر دارید شما اصلا از جنس مردم هستید؟ نیستید چرا به فهم وشعور کشاورز توهین میکنید هر روزی یه وعده پوچی میدهید حداقل ساکت باشید

  • ناشناس

    وقتی کشاورز فداکاری میکند سرمایه وقت زندگیش روی کشت گندم میگذارد تا بلکه درآمدی برای خرخ بچه هاش در بیارد شما با این نرخ گذاری انتحاری خودتون بریدید دوختید بدون اینکه نظر کارشناسان مربوط بخواهید نماینده دولت ۱۵اعلام کرد تنها بنیاد گندمکاران از کشاورز دفاع کرد که هیچ کسی اهمیت نمیدهد پس با این حسیس بازی دولت بفکر خودکفایی نباشد که سال بعد خود گندم کار مهتاج گندم میشود چون کسی با این قیمت توان ادامه کار ندارد

  • پاکدل

    مسولین شب وروز جلسه وپیگیری های مداوم بیخوابی وزحمات ووو که اردیبهشت تا شهریور سعی وتلاش کردن تا به کشاورزان لطف بکنن پول کندم را قطره چکانی به قیمت 15تومان بدهندفقط چند ماه دیگر صبور باشید تا هفته ی که گفتن پیدا بشه وبیاد.وگرنه مسولین پیکیری میکنن شدید..

  • ناشناس

    امسال رو پریدی ملخک سال آینده رو میخوای چجوری بپری اختلاسگر

  • کشاورز

    خدا لعنتتون کند با این قیمت گذاریهای دستوری نفس کشاورز رو گرفتید چرا دروغ میگویید و دم از حمایت کشاورز میزنید کشاورز با هزار زحمت و قرض قوله این گندم را تولید کرده و حال بادست خالی برگشته خونه ....
    دولت سیزدهم تمام هزینه ها تولید رو ۱۰ برابر کرده اگر لازم باشه همه را با سند گذارش میکنیم

  • بھزاد خدایار

    سلام خستہ نباشید دولت عزیز چرا ھمہ مطلبات گنمکاران کلی یا نصفی پرداخت شدہ کمی برای ما پرداخت مکردین حالا این بگم یارو ھچی لازم ندارہ کل پولش امدہ ولی منم 2تا چکم برگشت خوردہ این چہ تور خدا بہداد مردم برسید

  • ناشناس

    همه نظر ها رو خوندم حتی یک نفر هم راضی نبود ونیست این لاف خودکفای هم دروغی بیش نیست فقط قسد ونیت ازیت و آزار کشاورز هست ولا غیر حالا به چه دلیل وازه هست

  • کشاورز فریب خورده

    امسال حتی تاجر هم خرید درستی نداشت وگرنه به اون می‌دادیم گندم رو نه به دولتی که کلاه گذاشت سرمون منی که روزی ۲ میلیون خرج کشاورزیمه الان چکار کنم ۷۰ تن گندم که دادم تحویل احتیاج دارم پول هزار تا کوفت زهره مار مونده بدهکارم به خدا قسم چک هام همه برگشت خوردن بخاطره این که نندازنم زندان باید سود پول بدم اجاره کارم کی جواب این همه سود پول رو میده تا الان ۲۰ میلیون سود کشیدن سره چک هام بخدا دولت لیاقت کشاورز رو نداره چنین خوشه طلای رو تولید کنه

  • ناشناس

    بیش‌ازنیم‌ساعت‌داستان‌نوشتیداماحاظرنبودیدقیمت‌گندم‌به‌کجاکشید، عین‌مثالی‌که‌بعاازسه‌یکی‌بپرسدلیلی‌اسم‌زن‌یامرد

  • رحیم

    اولا اون آقای محترم که میگه غیرت ندارید،اگه غیرت نداشتیم گندم نمی کاشتیم تا امثال شما نان مفت بخورند و بهمون انگ بی غیرتی بزنند. دوما مگر ما با مردم و مسئولان سر جنگ داریم. که گندم نداریم و محتاج آمریکا باشیم. دولت نسبت به کشاورزان نظر مساعد نداره مردم چه گناهی دارند. امثال شما جیره خوار هستید. و گرنه پول ما کشاورزان رو نداده اند به تو و امثال تو چه ربطی داره

  • ناشناس

    من خودم کشاورزم اما به نظرم هر بلایی سرمون بیارن کمه من باشم اصا پولشونو نمیدم 😂

  • ناشناس

    این آقای از خدا بی خبر که گذاشتین رئیس سازمان برنامه بودجه ثبات رییس امور مالیاتی بوده عادت کرده به دست کردن توی جیب مردم من موندم رئیس جمهوری که این هم از خدا و پیغمبر نام می‌بره در برابر ظلم به کشاورزان سکوت کرده هرچه هم تذکر میده هیچ کسی به حرفش گوش نمینه

  • بی نام

    تورو خدا پول گندم بدید بخدا هزار تا مشکل بدبختی داریم

  • کشاورز

    بابا مابرای قرض وقوله هامون خونه هامون رو فروختیم ودادیم وکرایه نشستیم آخه این انصافه؟

  • ناشناس

    چهار ماه شدونتونستن قیمت گندم روتعیین کنن کشاورزی بدبخت هزارتا بدهی دارن

  • ناشناس

    چرا دولت کود روسیه را وارد نمی‌کند

  • ناشناس

    برای اربعین پول و وام آماده هست ولی به چیزهای دیگر نیست والا ۱۴۰۰ سال قبل هم پول ما را می خورند و برای یکسال و امروز ندارند

  • آرمی

    پس کی انشالله زحمات کشاورز را جبران میکنیدیا فقط در حد شعار هست حرفاتون

  • محسن

    خدا بی خبرا چرا ما بدبختا را این‌قدر رنگ میگنی بگین قیمت ۱۰هزار تومان ما کشاورزا هزار پانصد تومان بدهکاریم

  • کشاورز

    مابقی پول گندم میخام خیلی نیاز دارم دارم کود وسم قرضی میگیرم برا کشت برنج که کاشتم و دولت محترم تا الان پولم نداده ؟ منظور ازقرضی یعنی دوبرابر قیمت کودوسم میخرم

    • ناشناس

      پول مردم رو بدید میخواهید پول این زحمت کشها رو بالا بکشید

  • بشیر

    بی غیرتا هروزمیگن این هفته واریزمیکنیم اینن درروغا همش به ضرررتونه

  • ناشناس

    لعنت خداوند برمسولین بی لیاقت.نزدیک۶ماه طول کشید تا قیمت تضمینی رو اعلام کنن البته بعداز اینکه گندم رواز کشاورز تحویل گرفتن.حالا هم نزدیک۴ماهه که می‌خوام پول کشاورز زحمت کش رو پرداخت کنند.فقط وعده های دروغ توی همین مردادماه ۴بار وعده ی دروغین دادن.خودکفایی در تولید گندم هیچ ربطی به دولت ندارد.کشاورز بدون هیچ حمایتی خودش این حماسه روخلق کرده وبس.لعنت خدا بهتون لعنت

  • اهواز

    دولت محترم از اول اوردیبهشت گندم تحویل دادیم تاالان ماباقی پول مارا تحویل ندادین هزارتا جلسه گذاشتین بجای نرسید حساب کنید گندم ازاوکراین وارد کردید درعرض یک روز پولش واریز میشه
    کشاورز زحمت میکشه شما که پشت میزهستی درک نمیکنی زحمت چی هست
    پول واریز کنید بخدا خسته شدیم

  • کشاورز

    دولت دروغ گو ، هیچی به فکر کشاورز نیست همش شعار میدن. گندم تحویل دادیم هنوز ریالی پول پرداخت نشد .

  • ناشناس

    به خداتوکل کنید خداکریمه

  • فرشاد

    گذر پوست به دبا خونه میفته، مطمعن باشید سال آینده دیگه کشاورزها گول دولت بی سواد رو نمیخورن و گندمی تحویل دولت نخواهند داد.و به دلال حتی با قیمت پایینار خواهند فروخت ولی نقد.لعن الله علی قوم الظالمین.چک‌های کشاورزها برگشت خورده و ۴ماهه طلب کشاورزها پرداخت نمیکنید

  • کشاورز

    خجالت بکشیدپول ماروبدیدبسه دیگه

  • علی

    ابر قدرت منطقه چند ماه پول ما نداده داره سودش بالا میکشه بعد میاد از اسلام دم میزنه قشنگ نه(:

  • جهان

    اینا دین دارن خدا را میشناسن دروغ میگن دین کردن دکان برای خودشان بچهاشان لذت میبرن وای به حال ما ملت که هنوز در خواب هستیم

  • محمد

    همش ۴۰ ساله دروغ تحویل مردم بدبخت میدین

  • شهاب

    درود. همه نظرات خوندم با دقت هیچکس ازین کشاورزها و مردم رازی نیستن. بخدا از کشاورز بدبختر نیست با زحمت وتلاش و سختی دلش خوش ک نون حلال در اورده ک اقایون دولتمردان راستین بیان اینجور حقمون پایمال کنن. اقایون دولتمرد عدالت علی این نیست ؟

  • کشاورز

    خدا لعنت کند اون خبرنگاری که خبر دروغ می‌نویسه بی شرف

  • شریفیان

    باسلام خودتون خجالت نمی‌کشید بااینکه وعده دروغ زشته شما که گفتیدکودسیاه وپتاس باهم بدید باید باشه تا به زمین بدیم من ۵ سال غیر اوره کودی نگرفتم هرموقع مراجعه کردم گفتن نیست که بیم ریس جهاد بروجن و دکتر برزگر و جناب بیکبکان و دکتر نوربخشیان هرچه تلاش کنند بی فایده هستش چون استان چهارمحال وبختیاری ازلحاظ حمایت جهت کودسیاه وپتاس ضعیف بوده و نمایندگان هم برای کشاورز جماعت تره خرد نمی‌کنند ۴۰ روزه گندم تحویل دادم بک ریال نگرفتم زشته خجالت بکشید من دیمکاری عمده هستم حداقل سالی ۵۰ هکتار میکارم کل کودی که

  • کشاورزی که شرمنده زن وبچهاشه

    آقای رئیسی در زمان تبلیغ انتخاباتی فرمود کشاورز یک ماه قبل از کشت بایداز قیمت محصولات اطلاع داشته باشد وبر مبنای قیمت تصمیم بگیرد که چه محصولی کشت کند البته فکر کنم که ایشان فرق بین کشت وبرداشت را نمی‌دانند پس حالا حالاها باید منتظر باشیم مگر اینکه به ایشان بفهمانند که کاشت وقتی که دانه می‌کارند وبرداشت یعنی درو محصول

  • شریفیان

    کل کوداوره که امسال بهم بابت ۲۲هکتار آبی و۱۷ هکتار کاملیا دادن با ۶۰هکتار دیم ۷۰ کیسه اوره بده و میگن کود سیاه وپتاس نداریم که بدیم هرجا میخواهید برید خدا خوش بخواد برا مهندس عباسی مسئول خانه ترویج فرادنبه ۴۰روز از تحویل گندم رفته یک ریال بهمون ندادن خجالت خوب چیزیه اینهمه وعده دروغ ندین نه تراکتور داریم نه ادوات ولی به نورچشمی خوب میرین حالا دستور فرمودین کودهای پتاس وفسفر را باهم بدین پول بدید با حواله چشم ماهم تولید مبگنبم بجای ۸۰هکتار ۲۰۰ هکتار مکارم

  • یاسین

    فقط شما را چه به این پست و مقام شما باید آخور جلوتون ببندن کاه خشک بخورید حتی یونجه هم بهتون ندن فقط صندلی رو اشغال کردید وگرنه یه گاو جای شما باشه میدونه وقتی علف میخوره بجاش باید شیربده اما شما که ازخدا بی خبرید اگه یه روز تو زندگیتون دستتون تنگ باشه می‌فهمید ودرک میکنید ایشاله اینقد پول حرو بهتون بسازه که وقتی خبر بشید اون دنیا باشید

  • علی اکبر

    بابا شما معلوم نیست نه مسلمون هستین نه کافر اخه مگه ما کشاورزان مظلوم و بدبخت چه گناهی کردیم چرا کسی به داد این کشاورزان رنج دیده نمیرسه اقای وزیر که همش داری میگی واریز میشه به زودی تا کی دروغ پشت دروغ بابا بس دیگه خجالت هم حدی داره کلی بدبختی داریم ما کشاورز

  • ناشناس

    هیچ ظلمی تا ابد پایدار نمیماند

    • علی

      سلام اوستا من کشاورز هستم نوشته بود ۶۰ همت پول پرداخت شده آفا یک همت خوب لازم الباقی پول را بده خودت گفتی کیلو ۱۷هزار بعد گفتی ۱۵ هزار کدام همت

  • ناشناس

    شما هم هرروز همینو میگی ن اینارو خودمون میدونم کی پول میریزن ب حساب کشاورز این مهمه ن این چرندیات هر روز ب خورد مردم میدین

  • مهندس موسی الرضا

    جناب اقا ی مهاجر قبل از شما مهندس اسکندری وزیر اسبق کشاورزی از مرز سیزده میلیون تن گذشته بود

  • وحید جوکار

    من یه کشاورز هسم و نون خونوادم از همین راه کشاورزی هس،دوتا بچه هم دارم،طرف خرج میکنه منم بصورت درصدی کار میکنم،الان ما پولمون معلوم هس کی داده میشه،اونم که خرج میکنه میگه چیزی گیرم نیومد اگه زمین کشت نکنه اول از همه من بیکار میشم،لطفا هزینه رو زود پرداخت کنید تا صاحب کارا هم دست ودل کشت داشته باشن با دوتا بچه ۳ساله و یکی ۷ماهه چطور بچرخونم

  • کشاورز خسته

    تلاش و زحمت مال ما کشاورزا،بعد ی عده میان همه ی افتخارات را ب اسم خودشون ثبت میکنن،افتخار مال شما فقط مارو از این بلاتکلیفی در بیارین آقایون نسبتا محترم

  • سید

    امسال دیگه گندم بی گندم میرم سیفیجات میارم نقد سر زمین پول میگیرم مسخره اش در اوردین چقدر کشاورز بدبخت است دیرکرد وامی که گرفتم ردزی500هزارتومنه ولی از برج2پول گندم نگه داشتن راست میگن دیرکرد پول بدن دولت ورشکسته

  • این که همان چرت وپرتهای تکراری مسئولینه که هیچ دردی رادرمان نمی کند!!!!!!!!

    این که همان چرت وپرتهای مسئولین مفت خور بی خاصیته که هیچ دردی را درمان نمیکند

  • کشاورز

    گندما سال دیگه۲۵ هم بزنه کمه چون دوباره تورم میشه ۲۵ توش گم میشه نکارید فایده نداره این گندم مفت بوده همیشه منکه یاد نمیدم پول گندم به جایی خورده باشه چهاتا خربزه و پول کمباین و یه گونی برنج میشه!

  • محمدعلی

    بجای اینکه فکرکنید که‌ چطوري دروغ بگيد بیایید راست بگيد بگویید ‌کلاه سر کشاورزان گذاشتیم بخدا ما راحت تریم بابا ما زحمت کشیدم هی جهاد کشاورزي خودش جلو میندازه اگر راست میگید ازحقوق کشاورزان دفاع کنید بابا ما بدبخت شدیم شما دم از خود کفایی میزنیدشما هیچ کاری نکردید فقط باران خوبی داشتیم امسال اگه راست میگیدحق ما را بگیریدوالله ظلم‌ ظلم ظلم

  • ناشناس

    همــــــــــــــــــــش دروغــــــــــــــــــــــــــه خسته نمیشید ازدروغ گفتن

  • وحید

    سلام خدا لعنت کنه تمام کسانی که باعث این کار هستن شما ها زحمت کشاورز بدبخت و زحمت کش رو نمیبینین تمام درامد کشاورز همین یه کم پول اونم شما بعد از دوماه نصفش و میدین خدا ازتون راضی نباشه

  • باجولوند

    خبرجدیدت این بود؟اینم یه جور دزدیدیه

  • شعیبیه

    باسلام خدمت دوستان کشاورز و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران . چند کلمه برای مسولین محترم ، کارد تا استخوان کشاورز رسیده است لااقل قبل از بریدن استخوانش مطالباتش را بدهید تا زخمش التیام یابد و توان از نو شروع بکشت بکند

  • ناشناس

    کشاورزی یعنی بدبختی
    این همه امروز فردا میکنن همش دروغ

  • ناشناس

    نمیدانم چرا بعضیا منفی میزنن.سیرن فک کنم

  • ناشناس

    خدا سر شاهد غلط کردم گندم به دولت فروختم مجبور شدم ماشینم بفروشم پول مردم بدم چه عدالتیه این همش دروغ

  • من بخدا قسم میخوام برم کربلا ولی پول ندارم دستم خالیه

  • عبود

    فقط بلدین حرف بزنید کو عمل بنده های خدامااول برج ۲برداشت کردیم قسمتی پول که گرفتیم دادیم جای بدهی وهنوز منتظراون مابتفاوت هستیم که باقی مانده بدهیمون بدیم واسه کاشت پاییزه رفتیم تزول کردیم خدابراتون نسازه خدا نونتون ببره که نون اس سفره ما بردن

  • خوزستان اهواز

    باسلام به کشاورزان زحمتکش
    مسولین مامثل کاهنان معبد آمون خدارانمیشناسن وکشاورزان به ذلت کشاندن ولی از ان روزی بترسند که خداوند فرموده است الم ترا کیف ربک فعل باصحاب الفیل
    هرظلم ستمی پایدار نیست

  • ناشناس

    من چک داده بودم رو حساب پول گندم چکم برگشت خورد ابروم رفت پول ندارم کود برای کشت ذرتم بخرم

  • خوزستان

    خوزستان اواخر فروردین برداشت کردن وتا الان مابالتفاوت قیمت رو دریافت نکردن راه حل کشاورز بیایید خیابان اقا چاره نیست دولت بیشعوره

  • ناشناس

    سیاست های کثیف و حال به هم زن شما کشاورزی که با هزاران زحمت کشت میکنه و به امید اینکه فصل درو با پول برداشت محصولش دردی از درد های تحمیل شده شما رو کم کنه متاسفانه فقط دروغ خجالت بکشید یه روزی قطعا خواهید مرد ولی ننگ بر شما

  • خوزستان

    دگه خودکفایی نیست باین قیمتی ک گزاشتی کسی گندم نمیکاره البته این خواسته ران خواران هست ک کشاورز و طبقه ضعیف رو بخاک سیاه بنشیند ظلم پایدار نیس

  • هزارجریبی

    این متنهایی می نویسی برای ما پول نمیشه

  • گرجی

    کیلویی ۱۶ نقد رو باسکول فروختم شما هم همکارای عزیز امیدتون رو به سید محرومان از دست ندید ازموده را دوباره ازمودن خطاست

  • ک

    این همه چش به اسمون باشی بارون بزنه اخرشم، باز باید بدهکار اینو اون باشی.وعده دادن ما هم شکم خودمونو صابون زدیم بدهکار صد نفر شدیم

  • ناشناس

    سلاام..بعنوان یک کشاورز نظر خودرو به عنوان اینکه گندم سطح تولید بالا رفته این بود که ابتدا بعنوان خرید تضمینی گندم تا کیلویی ۲۰ هزارتومان خریداری می‌شود و تمام سعی کشاورز بیچاره برای تولید بالاتری بود که سودش بیشتر میشد اما متاسفانه دروغی بیش نبود بعد از کلاهی که سرکشاورز رفت وتولید بالارفت دولت بسیارمحترم کیلویی ۱۱۵۰۰واریز کرد که بسیار ناجوانمردانه بود،😐😐😐

  • ناشناس

    حیف از این گندم که ما میکاریم که هر کی نخوره....

  • گندمکار

    مسولین عزیز از اینکه تولید گندم بالا رفته و رانت واردات گندم از دست دادن ناراحتت که پول ما رو نمی‌دن

  • کشاورز

    من گندم و ازاد فروختم 14تومن با پولش یدونه معامله کردم سود خوبیم کردم حساب کردم دیدم گندم من شده کیلویی 20 حالا منتظر بمونین دولت از سود گندمتون که به عراق میفروشه پولتون و بده .پولی در کار نیست .حداقل 5ماه باید منتظظر بمانید.

  • ناشناس

    نظری نداریم جز تاسف،مگه ای زارعین محترم چه گناهی کرده اند که بیش از 40روز است بابت تحویل گندم به دولت هنوز مطالباتشان رااز دولت دریافت نکرده اند

    • ناشناس

      به خدا قسم الان دو ماه گندم دادیم پول ندادن خدا لعنت شان کنه بی شرفا یک عده گاو شدن مسئول

  • رحیم

    شما اصحاب رسانه مدیونید اگر حرفهای ما کشاورزان را به گوش مسوولان نرسانید خصوصا رئیس جمهور که با شعار سید محرومان وارد کارزار انتخابات شد. سال گذشته گندم کیلویی ۱۱۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد ولی کیلویی ۱۰۵۰۰ تومان پول داده شد. ولی سال گذشته بذر گندم کیلویی ۱۵۰۰۰ تومان به ما فروخته شد و تا پول رو پرداخت نکردیم به ما بذر ندادند. من نمی دانم که دولت اگر می خواست گندم وارد کند ارز مورد نیاز رو از کدام منابع تامین می کرد که الان برای پرداخت پول گندم و حمایت از تولید پول ندارد. همچنین ۲ میلیارد دلار از طریق خودکفایی گندم صرفه جویی ارزی شده ولی مطالبات گندم کاران پرداخت نشده. الان اگر بخواهیم همون گندم خودمون رو برای بذر بخریم باید پول نقد پرداخت کنیم. آخر خجالت هم خوب چیزیه ‌

  • خدا لعنتتون کنه

    دیوونه سر کوچمون هم میگه هرچه سریع تر پول مردم وبدید .

  • محمد عبدی

    این جلسه ها صحبتهای خسته کننده برای دیگران یا کشاورز چه سودی دارد مسلمون اگه هستی پول گندمکاران را بدهید سال بنشینید جلسه بگیرید وقت بگذرید صحبت کنید

  • وزیرجهاد

    نمیتونین پول کشاورز بدین استعفابدین

  • ناشناس

    مهر نزدیکه ما رو جلو بچه هامون شرمنده نکنید ما اعتماد کردیم

    • دانشمند

      امام حسین اگر الان زنده بود علیه اینها قیام می کرد

  • علی باقری

    بله، ۱۵ روز دیگه خرید گندم تمام میشه و دولت میگه همون ۱۱وخردی هم زیادی بهتون دادیم،،همه نگفتید تحویل نمیدیم،،خدا را شکر ما نصفش تحویل ندادیم الان شوده ۲۰التماس میکنند

  • ولی ولی زاده

    12ماهه برای کندم خرج کردم کار کردم پول منو بدید.از حیثیت افتادیم پیش خانواده و مردم.اخه چرا شما این قدر بی مسولیتید.انگار زلزله ا ومده ناگهانی از اول می دونستید کندم امسال زیاده

  • حیدر

    حالتون خوب نیست ؟قیمت گذاری مناسب ؟!کجای این قیمت مناسب بود؟اگه میدونستیم قیمت آینه و اینطور پرداخت میکنید. عمرا گندم میکاشتیم.

  • حامی

    خدا نیامرزدتون
    پول خرید گندما را پرداخت کنید، وام داریم، قسط داریم

  • عباس

    ببین دولت محترم جمهوری به استلاح اسلامی ماکشاورزیم زحمتکش هیچ جای دنیاباکشاورزاین رفتارونمیکنن ماقشرضعیف وزحمتکش جامعه هستیم شمابیاازنزدیک ببین کودوسم ومزدکارگروتراکتوروالان همه چیزگرون شده ازکشاورزحمایت نمی‌کنید آخه یازده تومن پوله میدیددست کشاورزبدبخت بچه گول میزنیدقیمت جهانی گندم چقدرشمایک سومشم ازمانمی خری من که امسال اگه این روال باشه گندم نمی کارم اگرم بکارم به دلال میفروشم شده بریزم بیابون به دولت نمیدم

  • کشاورز

    تو رو به قران دیگه این بحثو تموم کنید بگید نمیدیم.تموم

  • ناشناس

    اين چه مسخره بازيه دراوردين..كشاورزپول ميخواد .انشاء نميخواد بخوانه..هركي مياد دوصفحه انشا پرميكنه.درمورد احمق بودنمان كه اعتماد كرديم تحويل دولت داديم.اگه باج گرفتين ونميخاين بدين ..تا كشاورز تكليفش بدونه خاكي بسرمان بگيريم .هي وعده دروغ خدا لعنتتون كنه كه ايجوري مملكتو به گند كشاندين

  • کشاورز جنوب

    یک ضرب المثل چینی هست .
    میگه اگر یکبار یک نفر شما گول زد و حقتون خورد مقصر اونه
    اگر بار دوم حق شما خورد هم شما مقصر هستید هم اون ولی اگر بار سوم حق شما خورد مقصر اون نیست خود شمایی حالا دقیقا کشاورزی که سال اینده گندم بکاره بده دولت خودش مقصره

  • کیوان فلاحتی

    دولت بفکر سرمایه داره و تاهمه بدبخت نکنه ول کن نیست این قیمت گذاری برچه اساس بوده و چرا قسطیش کرده بذارکیلویی۱۶-۱۷بعد گندم برداشتی ۱۱_۱۵اونم قسطی

  • کشاورز

    شغل من کشاورزی هست زمین اجاره کردم گندم و شمام کاشتم گندم بغیر از زحمت خودم هکتاری ۳۰میلیون ضرر کردم دادم دولت ۴۰روز پیش هنوز خبری از پولش نیست شمام هم مرز بستن مجبور شدم فرستادم تهران نصف پولم داد نصفش نداد تهدیدم میکنه اگه امدی میدان تهران برات بد میشه چک همش فرم خورد ابرو رفت الان هم با کلی بدهکاری نشستم تو خونه پیش خانواده شرمنده پیش همه شرمنده

  • کشاورز

    کشاورز باید خودش ی فکری به حال خودش بکنه من الان زحمت یک سال کشاورزیم شده با کلی بدهکاری کشاورز باید دست به هم بده ی سال اصلا زمین نکاره تای فکری به حال کشاورز بشه سود کشاوزی میره تو جیب سم کود بذر فروش تراکتور دار دلال میدان تربار با دولت فقط زجر زحمتش برای کشاورز بدبخت هست

  • ناشناس

    لعنت بر پدر ومادرتون و خود حرومزاده تون

  • ناشناس

    میدونید اگه حق و حقوق مسلم و آشکار مردم را پرداخت نکنید چه فجایعی در خیابونا بوجود میاد گرچه تا الان کلاه سر ملت گذاشته اید

  • کشاورز

    نمیدونم این نماینده ها خودشونو چ کاره فرض کردن که امر و نهی هم میکنن
    بابا کی حرف شمارو گوش میده خودتونو چرا مسخره میکنین
    فقط دروغ...نمیدونم تاکی میخوان با دروغ گفتن دوام بیارن؟

  • ق

    چطور وقتی میخوابد کود دولتی گران کنید صورتجلسه ناپدید نمیشود ولی صورتجلسه ای که شش رای موافق با نرخ ۱۷هزارتومن گندم به پایان رسید ناپدید میشود چه کسی صورت جلسه ناپدید کرده دولتی که میخواهد با این روش در گندم خودکفا شود کارش سخت میشود امسال کشاورز دور زدید گندمش بردید ار روز اول بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرده که مردم گندم تحویل بدهند قطعا افزایش قیمت داریم صحبت از ۱۷۰۰۰بودکشاورز هم اعتماد کرد هر هفته آقایان جلسه قیمتگذاری به دلیلی عقب انداختن یک بار رئیس جمهور خارج کشور بود هفته بعد وزیر مسافرت بود خلاصه این ادامه دادن تا مردم همیشه ساده هم اعتماد کردن کل گندم دادن روز آخر رسید همه حاضر شدن هیچ کسی نرخ ۱۵دولت تغییر نداد باور کنید من هفتاد چهار تن تحویل دادم اگر میدانستم دروغ میگویند یک کیلو تحویل نمی دادم

  • کشاورز

    بزرگترین دروغگویان وکلاهبرداران کم حافظه ی بی مغز درتمام قرنها در کل دنیا، امروزه شدن دولت ایران ، وای بر ما ، وای برما،

  • Svini

    امسال اونقدر گندم تحویل سیلو دادن که دیگر برای کسانی که دیر برداشت کردن جایی نیست ودلاان عزیز افتادن وسط دارن گندم کیلویی 12500از کشاورزان میخرن کشاورز بدبخت هم که پول احتیاج داره مجبوره بفروشه لطفاً برای کشاورزان ارزش قایل بشید هر کشوری پایش کشاورزی هست شما فقط میخواهید اسم در کنید سالهای دیگر براتون اهمیت ندارد

  • احم

    خب تا الان 155بار دارین دروغ میگین با این خبر هم شد 156بار خسته نباشین دلاوران

  • ناشناس

    به همان امام حسین که مردم میرن پابوسش، گندم تحویل دادیم منتظر پولیم، دیشب پول نداشتم واسه نون بخرم، باید تا کی بشینیم تا پول بدن، از این طرف وقتی حساب میکنی کامپاین وتراکتور، شخم تخم کود بدبختی، باید از جیب هم بزاری روش، چرا همیشه باید کشاورز محصولش زیر قیمت بفروشه،، هرچه بدبختیه مال کشاورز زحمت کش است

  • کریم

    فقط خودکفایی و همت و چند همت میکنید پول کشاورز بدید خسته شديم إز بس دروغ شنیدیم

    • ناشناس

      اگر برنامه‌سازی دولت برای کشاورزان دروست داشته ایران جزو چند کشور صادراتی گندم میشود والی متاسفانه

  • سیدیوسف

    دوستان نظردادن اینجابی مورده اون آشغالاکه نمی خونن مقصر اصلی این خبرنگاراوصداوسیماهست اگرمرتب درتلوزیون رسوایی درمیاوردالان پول کشاورزداده بودن لعنت برهرچی خبرنگاربی کفایت وترسوهست

  • ناشناس

    شما لیاقت خودکفایی رو ندارین گل بگیرین اون دهان وامونده تون رو....

  • ناشناس

    دولت به جای واردات گوشت گندم از کشاورز و دامداران به قیمت مناسب خریداری کند تا دچار تورم در خرید گوشت و گندم و حتی برنج نشویم بای ار کشاورزان و دامداران حمایت کنید نه نا امیدشان کنید

  • محمود

    بنده یک بازاری هستم مغازه دارکوچک ودرشهرکوچک تمام اجناسمنو نسیه دادیم به همشهریایی که اکثرن کشاورزان تااخرمرداد که فکرمیکردیم پول میشه الان شهریورشروع شده نتونستیم حساب‌های 6 ماه گذشته برسیم ا طرفیم چک‌های خودم یکی یکی برگشت میخوره واقعن دولت بااین کارش نه تنها به کشاورز به همه قشرهااسیب میزنه اعتماد احترام مردم ازهم دیگه سلب میشه این خود‌بزرگترین آسیب به جامعه است

  • ناشناس

    منطقه هشترود چاراویماق قطب گندم کشوره اما نماینده بی کفایت ما تاالان هیچ تلاشی دراینمورد نکرده تواین قزیه نمایندگان هم مقصر اصلی استند اکثرشون ماه‌هاست همه مشکلات ول کردن چسبیدن به موی سردخترا

  • امیر

    همه‌دوتاسه‌شغل‌داریم.دادوهاوارنمیخوادیکسال‌کمی‌دیربشه‌چی‌میشه‌گذشت‌ندارید.
    این‌همه‌پول‌دولت‌هم‌فشاراومده‌چکارکنن‌نان‌ارزون‌هم‌میخوایم

  • خندم میگیره کی گفته تا عرق کارگر خشک نشده باید مزدش را داد .سیاست پدر و مادر ندارد

    کشاورزان همیشه جز زحمت کش و رنج دیده در طول تاریخ بودند چون فقط زحمت کشند و دلال و جیره خور حکومت‌ها نبودند

  • ناشناس

    من که دارم شوتی کارمیکنم

  • ناشناس

    کشاورزبدبخت‌‌چه‌گناهی‌کرده‌گندم‌شو‌‌به‌شما‌‌داده‌تاپول‌‌تاببرین

  • ناشناس

    بعداز ۵ ماه همون ۱۵ هزارتمان همتون دوزدی اخه هزنها وتورم کوجا رسید کندم کوجا رسید

  • کشاورز

    پرداخت اواسط شهریور خورد تو سرتون ، دیرکرد و سود این پنج ماه با ارزشی که از دست داده را هم باید به کشاورز پرداخت کنید، بی کفایتهای بی مسئول.

  • ناشناس

    من ۴تن گندم تحویل دولت دادم بعد از دو ماه قیمت سال کذشته حساب کردن نه قانون است نه کسی نه کسی توجه میکند زمین اجاره حتی پول اجاره بذر کود در نیاوردم اباده فارس

  • م

    من موندم چرا خجالت نمیکشن

  • ناشناس

    بعد ۵ ماه پول خلق خدا بدید پدر کشاورزان در اوردید خدا خوش میات کشاورزان لنک کردید با این کاراتون اخر مرداد تمام شد حالا هم شهریور کو پول واریز کردید خجالت نمی کشید

  • ناشناس

    اقای منظور میگه پول کندمکاران از بعضی جاها ومنابع تامین کردیم نمیشد ۴ ماه پیش این کار را بکنید اگه تامین کردید به حساب کشاورزان واریز کنید چرا تا نیمه شهریور و اقای وزیر حرفش پس بگیر مگه قرار نبود اخر مرداد پرداخت کنن واقعا برنامه ای ندارید دروغ میگیدکسی قبولوتون نداره

  • ناشناس

    دورغ دروغ دروغ همش دروغ .بودجه آسفالت ندارین بودجه اشتغال ندارین بودجه مسکن ندارین بودجه گندم ندارین بودجه مهار تورم ندارین بودجه راه سازی ندارین بودجه ازدواج ندارین پس واسه چی موندین دولت رو تحویل بدین برین پی کارتون خاک تو سرتون بی عرضه ها

  • ناشناس

    توروقران این پول کشاورزاروبدیدگرفتاریم

  • ناشناس

    کدام قیمت مانده ۱۵۰غیرگندم ولله خرجمون درنمیاریم دارن فیلم بازی میکنن قراراصلاح بشه ۱۷بابادروغ بسه مردم گشنگی مردن دیگه گندم نمیکاریم بخداقسم وقت دروتاجراامدن گفتن ۱۵۰ ماخریداریم پدرم گفت نه دولت ۱۷۰قیمت زده

  • ناشناس

    قیمت گندم باید۲۰تومان که یه چیزی گیرکشاورزبیاد

  • ناشناس

    وجدانن۱۵۰قیمت چطورحساب کردی قند۴۰تومان برنج ۵۰تومان مرغ۹۰شکر۳۵۰گندم که محصول استراتژیک این قیمتش نمگیداین کشاورز بچه داره زن داره میخان خانه بسازن عروسی کنن مریض داره حالامارفاه نمیخایم

  • ناشناس

    ماگدانیستیم گندم دادیم به شمامفت بردین

  • كشاورزبدبخت

    خوب اقاي وزير نامحترم ،شما ميفرمائيد تا15 شهريور همان قيمت 15تومان درسته؟مني كه ازاول برج دو كندمم رابه غارت بردين واين همه بولم روندادي مبخوام بدونم اكه دولت بجاي من بود يك عدد نان قرضى به مدت جهار ماه به من ميداد !قبول ميكرد وام بدون سود به مملكت بده ؟شما اسم اين رو خريد تضميني تلقي ميكنى ولي دراصل غارته غارت

  • ناشناس

    چقدر دروغ مردم گول نزنید همش خرید تضمینی گندم اخرین خبر کی پول میدن

  • عطویان

    بزک نمیر بهار میاد

  • کشاورز گمنام

    با سلام
    موقع انتخابات که میشه همه آیات عظام فتوا میدن
    این یه وظیفه هس...
    حالا که کشاورزان اینهمه گندم تحویل دادن
    به نوبه خودش یه نوع جهاد...
    حالا یک نفر از آیات عظام صداشون در نمیاد
    که پول کشاورز رو مسوولین چرا نمیدن؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام
    متاسفانه همان کیلویی ۱۱هزار وپانصد ریختن حساب

  • علی

    انحصاری شدن گندم یعنی همین کشوری که از کشاورزان خودش حمایت نمی کنه چه انتظاری دارید.دروغ دروغ دروغ یادمه تو ابتدایی که درس می خوندم یه داستانی بود بنام چوپان دروغگو که همیشه دروغ می گفت و آخرش گوسفندانشو گرگ برد حالا نمی دونم قراره چیه دولتمردان و نمایندگانی که حرف ریئس دولت رو نمی خونم گرگ ببره .خدایا سرزمینم ایران رو از بدیها و دروغ محافظت بفرما

  • خوزستان

    پول کشاورزان خوزستانی رو باقیمت 17هزار تومان بدین دیگه مردم صبرشون سر اومده بعد از چهار ماه دیگه دروغ بسه شما فکر میکنید کشاورز ساده است شمایید که ساده این وچاه خودتون رو کندین‌

  • احمد

    دولت تو چی پشت مردم را گرفته که حالا بخواد به کشاوزا کمک کنه یه دولت ضد ایرانی که عربها دارن ادارش میکنن یعنی اونایی که اینا نفهمیدن فهم ندارن تا زمانی که یک مشت دزد و اختلاص گر اون بالا نشستن عوضاع مردم همینه باید نقفه ها ی ایرانی که دلسوز مردم ایران هستن سر کار بیان و کشور را اداره کنن نه دزدانی که یک مشت ارازل و مزدور را دور خودشون جمع کردن و تنها چیزی که براشون اهمیت نداره مردم

  • محمدابراهیمی

    سلام. سال دیگه هیچکس به دولت گندم نمیده!
    تأخیر تأدیه دیر کرد مطالبات رو کی میده،اولش گفتن قیمت گندم رو بالا میبرن،بعداز اینکه، همه گندمها رو تحویل دادند گفتن افزایشی در کار نیست. به پینه های دستان کشاورز رحم کنید.رسمش نیست

  • حامد.

    تقصیر، بلادکفراست داداش،مرگ برامریکا

  • ناشناس

    همش حرف مفت تحویل مردم ندهید گندمی که اردیبهشت تحویل دادیم هنوز مابقی پول ما رو ندادن سود این پولهای کشاورزان بیچاره به جیب کی میره هزارتا گرفتاری داریم ما هر روز وعده دروغ دست شما دیگه رو شده من که سال دیگه گندم تحویل دولت نمدم نقدی میفروشم به همین مرغداری ها

  • ناشناس

    مما کشاورزان شهرستان ممسنی هماهنگ کردیم که اگر تا ۵شهریور پول گندم رو ندادن برویم شهر نوراباد تظاهرات کنیم تا بسا به حق و حقوقمان برسیم تا کی وعده دروغ مرگ بر ظالم و ستمگر

  • ناشناس

    فقط وعده دروغ به مردم میدن باز هم مردم گول اینارا میخورن میرن پای صندوقرای

  • ناشناس

    اقای منظور بفکر قیر هست ولی میگه ۱۵ شهریور باقی مانده پول گندم میده وزیر چهاد گفته اخر مرداد پول میده مردادتمام شد حالا اقای منظور ببینم چه میگه باز دروغ

  • ناشناس

    بابابیاپول گندمهامارابده گرفتارشدیم خداشاهده چه خاک برسرخودمون بریزیم

  • ناشناس

    حداقل به شعار رهبر عمل بکنید بعد از چهار ماه پول مردم ندادید خودتون باعث ایجاد مانع تولید هستید مجلس هم که ماشالله نمایندگان خفته در خوابند تازه بیدار شدن تازه بفکرشون رسیده بله کشاورز و کشاورزی هست

  • مامن

    دولت از پول بلوکه شده در غرب می خواهد گندم بگیرد چون امریکا پول نقد نمی‌دهد باید دارو و پارو روباه کلاه توپ جیپ بگیرد باید بطور سبز بفروشید لعنت بمدیران ناکارآمد و الا مجلس و نمایندگان عامل بدبختی و عقب ماندگی کشور هستند مگر عرضه ی کنار گذاشتن وزیر و ریس جمهور ر ندارند فقط شا سی بلند از وزیر صنعت گرفتند که استیضاح نکنند همه دزدند کسی که اول انقلاب کفش نداشته شدند حاجی آقا چندین املاک و ماشین دارند و به ریش کشاورز می خندند وفرزندانشان در بلاد کافر اسلام آمریکایی زندگی می کنند آمریکا دشمن کشاورزان و مردم فقیر هست و فرزندان آنها سفیران معنوی و قرآنی ایران هستند بقول شهردار قم .رفته آنجا آمریکایی ها را ارشاد کند یادش رفته مدیر کل گیلان را ارشاد کند که روی قوم لوط را سفید کرده

  • مامن خوجه

    عامل اصلی بدبختی نمایندگان مجلس هستند مگر آنجا چکار می کنند آیا یک کار بدرد بخور انجام دادند .خیر فقط شاسی بلند گرفتند اگر دفعه ی بعد بگویند بدون حقوق و مزایا هستند آیا کسی ثبت نام می کند قطعا خیر .چون اینها کا معنوی بلد نیستند فقط پول .بقول دختر عراقی بجای هر نماینده یگ گاو بخرند کشور بی نیاز می شود و ه دقیقه میلیاردی هزینه می شود برای جلسات اینها و ب ای معلمان بیش از ده سال رتبه بندی جلسه گذاشتند تاکنون نتیجه نداده پس چقدر پول ملت را هدر دا ند این نماینده ها .

  • کشاورز خوز

    بازهم چرت وپرت باز هم دروغ بازهم سرکاری خسته شدیم نامسلمانا

  • محمد

    سلام ما از زمان واریز گندم سوال مکنیم انها امار خرید می دهند امار خرید هزار بار گفتید امار دردی از کشاورز دوا نمی کند خواهشا پول گندم کشاورزان بدبخت که به خاک سیاه نشاندید بریزد

  • ناشناس

    تا حالا هر دولتی که سر کار بوده پول گندم را کمتر از یک ماه پرداخت میکرد اما اما این دولت رکرد را شکست درو درود بیکران بر این دولت که زورش را به کشاورز نشان داده چند ماه هست به چندین میلیون کشاورز بدهکارهست هم ابروی خودش را برده هم ابروی کشاورز را برده متاسفم

  • ناشناس

    به نظر من پانزده هزار ده درصد هزینه نمیشه

  • ناشناس

    این حکومت دزد از خداشونه مردم گندم نکارن ، چون میرن از کشورهای دیگه گندم انباره شده ی سال قبل فاسد که سگ نگاشون نمیکنه رو با قیمت پایین میخرن بعد فاکتور بالا میزنن هم به پول هنگفتی دست پیدا میکنن و هم سفره مردم رو با آرد آشغال پر میکنن

  • ناشناس

    آقا اینا پول دارن به کشاورز نمیدن پسر من با دوستش رفته بود بسیج محله تو تهران که برن واسه مراسم بدرقه دانش آموزان تو میدان آزاری هم نهار دادن هم شام حتما دیدید چقدر جمعیت زیاد بود حساب کن چقدر هزینش میشه بعدش گفت به بسیج هر محله بیست میلیون واسه رفت آمد دادن پس الکی خودمون گول نزنیم تا بعد اربعین ماه صفر خبر از پول نیست باس بریم گدای

  • کشاورز بیچاره

    خدا لعنت کنه این دولت بی تدبیر و بیسواد.برای‌کشت گندم اولی ک بذر میخایم ازمون پول جلو میگیرید تا بعدن گندم برامون بیارید.ولی اول برج دو من گندم تحویل دولت کثیف دادم هنوز پول من پرداخت نشده.اگه عرضه ندارین پول گندما ب کشاورزان بدین گندومشون بهشون تحویل بدین تا بدن مرغداریها و دامداران لاقل ی‌کهره ی‌مرغ گیرشون‌میاد بخورن از گرسنگی نمیرن لاقل گندمو آرد میکنم نان درست میکنیم ک از گرسنگی نمیریم‌.چقدر شما دزد و کثیف هستین پدرسوختهای تخم عراقی

  • یوسف

    باز هم دروغ الان دوماه هی میگن امروز فردا. قبول همین نرخی که زدین درسته ولی لان نزدیک به سه ماه شده پول دیر گرد آن چی میشه آن کی به جیب میزنه؟؟؟

  • ناشناس

    اگر وام به مردم میدادن پول یه ساعت دیر کرد میگرفتن ولی پول کشاورزی که لانه ۳ ماه شده رو چی آیا کسی جواب گویی این هست که چرا نرخ زدن ۱۵ هزارتومان چرا بعداز سه ماه تازه به این نرخ افتادن ۱۰ ملیون تن از کیلوی سه هزار پانصد تو سه ماه چقدر میشه پول سودی ان؟

  • موسوی

    پول مردم به جیب زدین هریکی شکمش مثل گاوبزرگه ازبس مال مردم زدی بالاماخربودیم به شمافروختیم هزارنفرطلبکاردم خونمون گرفتن اونم بخاطرشما سودش زدین بالا هرروزیه دروغ چرت پرت میگین انشالله بحق خدای منان زهربشه توشکم بچه هاتون بدبختمون کردین ازادنقدکیلو۱۶فروختن من الاغ به شما فروختم این دنیامیخورین اخرت چکارمیکنین بدبختهای حروم خور

  • ناشناس

    بگین ده میلیون تن از مردم گندمو دزدیدین

  • ناشناس

    لعنت خدا بر عاملان این باعث و بانیش

  • کشاورز بی پناه

    خجالت شرف داره دربرابر این دروغ ها

  • محمد

    همش مزخرف میشنویم ،به چه زبانی بگیم دولت بدهکاره و کشاورز طلب شو میخواد آقا طلب ما کشاورز ا را بدید ما گناه نداریم طلب مونو میخواییم

  • ا ل

    موقع خرید گندم ببینید چند از کشاورز می‌خرن
    اصلا با حرف اینا نمیشه داخل چاه رفت

  • خوزستان

    اقا پول نمیدید روک بگید ب مردم میدونیم دگه از مردم نمیترسید چون جوابی ندارید جز تفنگ بگید ک تو روز روشن دزدی کردید وسلام فردا هم بیایید رای بدید نماینده جدید ادم خوبیه

  • خوزستان

    اقا حرف بسه ی روزی تعیین کنید بریزیم خیابان پر بشه ادم میشن بخدا

  • سمیرا

    پول گندم آذربایجان غربی هم واریز نشده. واقعا کلافه شدیم. یک جواب قطعی از تاریخ واریزی بفرمائید لطفا

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان