۹۰ سال تجربه خدمت‌رسانی

در ایجاد افق‌‌‌های جدید بخش کشاورزی

بانک کشاورزی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به آحاد جامعه، تلاش می‌کند تا با هدایت نقدینگی و منابع بانکی به سمت رشد تولید، در تحقق شعار سال

در ایجاد افق‌‌‌های جدید بخش کشاورزی
صفحه اقتصاد - بانک کشاورزی با ۱۷۴۱ شعبه در سراسر کشور، ۹۰ سال تجربه خدمت‌رسانی با هدف گسترش خدمات و پرداخت‌های حمایتی در تولیدات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی، تلاش کرده است تا با مدرن‌سازی اهداف خود، تامین مالی، حمایت از طرح‌‌‌های اولویت‌‌‌دار و ایجاد افق‌‌‌های جدید در بخش کشاورزی، اهداف توسعه‌ای خود را در جهت رفع نیازهای اولیه جامعه کشاورزان و اقشار ضعیف نقشی اساسی را برعهده بگیرد.
به گزارش صفحه اقتصاد، بانک کشاورزی یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری در ایران، ۹۰ سال را در کنار اقشار مختلف جامعه به خصوص کشاورزان و دامداران با ارائه خدمات تخصصی در بخش‌های تامین مالی کشاورزان و دامداران، صنایع غذایی و کشاورزی، صادرات و واردات و تولیدات مربوط به این حوزه‌ها فعالیت کرده است. بانک کشاورزی ایران که در سال ۱۳۱۲ تأسیس و به موجب مصوبه ۲۹ آذر ۱۳۵ با سرمایه‌‌ ۱۰۳‌هزار میلیارد ریالی از ادغام بانک‌های تعاون کشاورزی ایران و توسعه کشاورزی ایران تشکیل شد، در سال‌های گذشته به منظور دستیابی به اهداف تخصصی خود در حوزه کشاورزی، حرکت صعودی را پیش گرفته است.
بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک‌های موثر و قدیمی در ایران، با وجود تمامی چالش‌هایی که در زمینه بانکداری و اقتصادی کشور وجود دارد، در سال ۱۴۰۱ توانست موفقیت‌های قابل توجهی را در حوزه توسعه و رونق بخش کشاورزی، تحکیم پایه‌های امنیت غذایی، ایجاد شغل‌های جدید و حمایت از کارآفرینان بخش کشاورزی را به دست بیاورد.
نگاهی به عملکرد تسهیلات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱
بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲، با هدف گسترش خدمات و پرداخت‌های حمایتی در تولیدات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی، به منظور رشد و توسعه تولید و کاهش تورم، برنامه‌های بسیاری را در دستور کار خود قرار داده است. این بانک به وظایف خود از جمله هدایت نقدینگی و منابع بانکی به سمت رشد تولید، به خوبی عمل کرده و با تلاش و همکاری با دیگر نهادهای اقتصادی، می‌تواند نقشی کلیدی در رسیدن به اهداف و شعار سال و همچنین افزایش امنیت غذایی جامعه ایرانی داشته باشد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پیام تبریک سال ۱۴۰۲ و نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی می‌گوید: «سال پیش رو، بزنگاه با اهمیتی برای بانک کشاورزی و یکایک کارکنان این بانک است؛ ما در حالی به استقبال نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی می رویم که قدمت، اصالت، هویت، توان بالای تخصصی سرمایه های انسانی و جایگاه محبوب اجتماعی این بانک، مسئولیت سنگین و شیرینی را بردوشمان نهاده است.»
بانک کشاورزی ایران در سال‌های اخیر در زمینهٔ فعالیت‌های کشاورزی و موضوعات مربوط به آن، به خصوص در حوزهٔ تسهیلات بانکی برای کشاورزان و دامداران، فعالیت‌های چشمگیری داشته است. در طول سال‌های اخیر، بانک کشاورزی با ایجاد بستر مناسب برای انجام تراکنش‌های مالی در حوزهٔ کشاورزی و دامداری، به نوعی به رونق این صنعت‌ها کمک کرده است. با نگاهی به عملکرد چند حوزه بانک کشاورزی، این مسئله کاملا شفاف و مشخص است که اهداف توسعه‌ای این بانک در جهت رفع نیازهای اولیه جامعه کشاورزان و اقشار ضعیف استوار شده است.
این بانک تسهیلات مالی و تخصصی برای افزایش تولید کشاورزی و دامپروری، به نوعی به توسعهٔ کشاورزی و پایداری اقتصاد کشور کمک کرده است. بانک کشاورزی با پرداخت‌ وام‌هایی با شرایط مناسب، شرایط اقتصادی کشاورزان و دامداران را بهبود بخشیده و این امر باعث افزایش تولیدات کشاورزی در کشور شده است. با افزایش حمایت‌ها از کشاورزان، دامپروران و صنایع مرتبط، بانک کشاورزی برنامه‌هایی را در راستای دستیابی به امنیت غذایی از طریق تامین مالی بخش‌های مربوط با تولیدات این حوزه را در دستور کار خود قرار داد تا علاوه بر ارائه خدمات تسهیلاتی در حوزهٔ ازدواج و جعاله، پرداخت وام‌های آسان را در جهت رفاه و آسایش بیشتر افراد در کاهش دغدغه آثار تورمی به انجام برساند.
بانک کشاورزی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به آحاد جامعه، تلاش می‌کند تا با هدایت نقدینگی و منابع بانکی به سمت رشد تولید، در تحقق شعار سال و امنیت غذایی جامعه ایرانی نقش اساسی ایفا کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد