اختصاصی صفحه اقتصاد؛

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ۱۴۰۱

ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته یکشنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد و تا

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته 1401

ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته یکشنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد و تا 29 آذر ماه ادامه داشت در زیر گزارش تصویری سیدحجت التجا عکاس صفحه اقتصاد از غرفه منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نظرتان می گذرد.

شمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته با شعار " ترانزیت محور توسعه ایران " با مشارکت کشورهای عضو راه ابریشم از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آذر ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته حمل و نقل با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

تمرکز این دوره از نمایشگاه علاوه بر محور های ترانزیتی کشور، گروه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، ریلی، جاده ای و زیرساخت های حمل و نقل در زمینه‌های تخصصی راهسازی ، راهداری، تجهیزات و ایمنی راه ها، حمل و نقل هوشمند ، تونل ها، پل ها، آسفالت، قیر، ماشین آلات راهسازی، سیستم های کنترل جاده ها، موسسات و مراکز آموزشی، دانشگاه ها، بیمه، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری بود.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از ۳۴ مناطق ویژه اقتصادی ایران است که در استان خراسان رضوی قرار دارد. تمرکز اصلی در این مناطق بر ساده‌سازی فرآیندهای تجاری است، به همین دلیل در این مناطق قوانین مبادلاتی آزادانه‌تر، معافیت‌های گوناگون در تعرفه‌ها و عوارض گمرکی و تشریفات ارزی ساده‌تری نسبت به سرزمین اصلی حاکم است.

فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۵، همزمان با افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان آغاز شد.

مناطق ویژه اقتصادی محدوده‌های جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی و خروجی کشور هستند که به منظور جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری، با هدف افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شوند.

امکان اتصال به نقطه صفر مرزی کشور ترکمنستان و اتصال به راه آهن مشهد - سرخس - تجن که از داخل منطقه ویژه می گذرد و موجب گردیده تا ارتباط ریلی کشورهای آسیای مرکزی با کشورهای اروپایی برقرار گردد از مهم‌ترین مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی به شمار می‌آید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد