کاهش قیمت دلار در روزهای آتی

طی چند روز اخیر خبرهایی حاوی کاهش قیمت دلار و ارز به گوش می رسد که در این باره خواهیم خواند.

کاهش قیمت دلار در روزهای آتی
صفحه اقتصاد -

تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت دلار به محدوده ۵۰ هزار تومان در اولین روز هفته نتوانست بازار ارز را با تغییر جدی مواجه کند .

نرخ دلار در بازار ازاد حالا در کف کانال ۵۱ هزار تومان قرار گرفته است. هر چند اخبار رسیده از بازار ارز حکایت از تلاش گسترده بازارساز برای مهار قیمت ارز و بازگرداندن این نرخ به محدوده پنحاه هزار تومان دارد اما همچنان نرخ مبادله دلار در محدوده ۵۱ تا ۵۱ هزار و سیصد تومان قرار دارد.

برخی معتقدند افزایش نرخ دلار ناشی از اتفاقات تلخی است که در کرمان رخ داد و به شهادت شماری از هموطنان منجر شد . البته با بازگشت آرامش به فضای سیاسی کشور انتظار می‌‎‌رفت نرخ دلار نیز بار دیگر به محدوده پیشین بازگردد اما دلیل مقاومت دلار از سوی فعالان بازار، چسبندگی بازار ارز یک سو و همچنین مترصد بودن دلالان به افزایش نرخ ارز از سوی دیگر بوده است.

فعالان بازار ارز معتقدند دلار در محدوده پنجاه هزار تومان به نوعی از سوی بازارساز سرکوب شده است از این رو کوچکترین اتفاق سبب می‌شود نرخ ارز تمایل به بالا رفتن داشته باشد .

جمعی نیز نرخ ۵۱ هزار تومان را سقف مقاومتی دلار اعلام کرده‌اند و می‌گویند شکسته شدن این سقف، بی‌تردید زمینه را برای تغییر محاسبات فراهم کرده و بازگشت به سطوح پیشین را دشوار می‌نماید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان