پایان طلسم برابر کوبا

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۶ امروز یکشنبه در فرانسه به مصاف کوبا رفت و با نتیجه ۳ بر یک برنده شد.

پایان طلسم برابر کوبا
صفحه اقتصاد -

روبرتو پیاتزا، سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال ایران برای شروع این بازی از مرتضی شریفی، علی حق پرست، محمد ولی‌زاده، عیسی ناصری، علی حاجی پور، عرشیا به‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

ایران با بهره‌گیری از توپ گیری و حملات موثرتر و همچنین اشتباهات حریف در ست‌های اول و دوم با نتایج ۲۵ و ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید تا با خیال راحت‌تر، ست سوم را آغاز کند. شروع ست سوم با پیشتازی کوبا همراه بود و پیاتزا را مجبور کرد از وقت استراحت فنی در همان ابتدای کار استفاده کند.

در این ست «سندرم تیم تقریباً برنده» به سراغ ایران آمد و در حالی که تیم ملی، پس از برتری در ست‌های اول و دوم به تنها یک ست دیگر برای پیروزی نیاز داشت، ۲۰ بر ۲۵ نتیجه ست سوم را واگذار کرد. تیم ایران پر اشتباه بازی کرد و کوبا نیز در حمله بهتر بود. 

هر دو تیم با وضعیتی مشابه در انتهای جدول به این پیروزی نیاز داشتند. کوبا با حملات و سرویس های بهتر، برتری خود را به رخ تیم ایران می‌کشید در حالی که اشتباهات این تیم پرستاره هم کم نبود. دو تیم تا امتیاز ۲۸، پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه ایران ۳۰ بر ۲۸ در این ست و ۳ بر یک در مجموع برنده شد. 

شاگردان روبرتو پیاتزا پیش از این برابر تیم‌های برزیل، بلغارستان، بلژیک، فرانسه، آمریکا و ژاپن شکست خورده و تنها موفق به شکست آرژانتین شده بودند.

تیم ملی والیبال پس از پایان دیدارهای این هفته به صربستان می‌رود و از ۲۴ تیر ماه به ترتیب با ملی اوکراین، آلمان، اسلوونی و ترکیه دیدار می‌کند. 

منبع:
تسنیم

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه