حقوق ۴۰ هزار دلاری آندونی سسما

آندونی سسما روز گذشته در پستی اینستاگرامی از هواداران استقلال خداحافظی کرد.

حقوق ۴۰ هزار دلاری آندونی سسما
صفحه اقتصاد -

پس از این که جواد نکونام به صورت رسمی با استقلال قطع همکاری کرد و سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد این سوال پیش آمد که تکلیف کادر فنی نکونام چه خواهد شد.

محمد نوازی، بهزاد غلامپور و علی شیخ‌الاسلامی که این آخری به تازگی از استقلال رفته بود در کادر فنی بختیاری زاده حضور خواهند داشت. اما رضا رجبی و کیانوش رحمتی به مانند سرمربی قبلی استقلال، از این تیم جدا شدند.

با این وجود خیلی‌ها فراموش کردند که نکونام دستیار خارجی هم داشت. امروز آندونی سسما، پسر یوسو سسما مربی بدنساز تیم استقلال که با این تیم قطع همکاری کرد با انتشار پستی با هواداران استقلال خداحافظی کرد.

درباره کارنامه این فرد واقعا اطلاعات زیادی در دسترس نیست. به همین دلیل احتمالا استقلال اولین و آخرین تجربه کاری این پسر باشد. حضور آندونی در استقلال به زمانی بازمی‌گردد که وقتی جواد نکونام از یوسو سسما درخواست کرد به تیم استقلال بیاید این مربی اسپانیایی با توجه به تجربه زندگی یک نفره در اهواز و تنهایی در این شهر نپذیرفت و اعلام کرد تنها زندگی کردن در کشور ایران برایش سخت خواهد بود. نکونام به یوسو سسما توضیح داد شرایط تهران با اهواز فرق دارد و از او خواست برای اینکه در ایران تنها نماند آندونی را نیز همراه خود به ایران بیاورد تا هم به عنوان دستیار کنار او فعالیت کند و هم به عنوان کارآموز کنار پدرش باشد.

یوسو سسما هم از فرصت استفاده کرد و ۴۰ هزار دلار دستمزد برای پسرش به اسم مربی بازتوانی و اصلاح حرکتی و ۴۰ هزار دلار هم حق الزحمه برای یک پزشک در اسپانیا که به صورت آنلاین با پسر او در ارتباط باشد و بازتوانی و اصلاح حرکت بازیکن مصدوم را به او یاد بدهد به قرارداد ۲۰۰ هزار دلاری خود اضافه کرد!

واقع اتفاقی که افتاد این بود که فردی که هیچ سررشته ای از فوتبال نداشت، برای آنکه پدرش در تهران تنها نماند، ۸۰ هزار دلار هزینه روی دست استقلال گذاشت. ۴۰ هزار دلار خودش می‌گرفت و ۴۰ هزار دلار هم معلم اینترنتی‌اش که پزشکی بود در اسپانیا!

درباره سطح کیفی این آقازاده هم روایت‌های عجیبی وجود دارد. نزدیکان استقلال می‌گویند این وردست و کارآموز بی‌تجربه، اصلاح حرکتی بازیکن مصدوم را به جای دو هفته پنج هفته طول می‌داد.

حالا جالب این است که آندونی سسما در متن خداحافظی‌اش نوشته است:

«خاطراتی به یادگار می‌برم که همیشه در قلبم خواهند ماند.»

اینکه از حضور در کشور ایران و باشگاه استقلال چه خاطراتی به یادگار برده است اهمیت چندانی ندارد اما سوال اینجاست که دستاورد او به جز خاطره به عنوان یادگار و حقوق ۴۰ هزار دلاری از فوتبال ایران چه بوده است؟ اگر حضور آندونی سسما نکته مثبتی برای تیم استقلال داشت، پس این همه مصدوم از در دوران حضور او در استقلال به چه معنا بود؟

این آقازاده هم بالاخره دستش از سفره استقلال کوتاه شد اما مدیران باشگاه باید از این به بعد با دقت بیشتری وارد چنین قراردادهایی شوند و با شناخت کامل نسبت به استخدام مربیان جدید اقدام کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد