با این خرید ترکیب پرسپولیس تکمیل می‌شود

در این خبر می خوانید؛ با این خرید ترکیب پرسپولیس تکمیل می‌شود

با این خرید ترکیب پرسپولیس تکمیل می‌شود
صفحه اقتصاد -

تنها چند روز به آغاز لیگ برتر بیست و چهارم فوتبال ایران باقی مانده و تیم‌های مدعی تقریبا فعالیت خود در فصل نقل و انتقالات را تکمیل کرده و ترکیب اصلی خود برای رقابت جذاب فصل پیش رو شناخته اند.

با توجه به وضعیت فعلی تیم های حاضر در لیگ برتر به نظر می‌رسد مشابه با فصل گذشته ۴ تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور مدعیان اصلی قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی باشند؛ به همین بهانه قصد داریم تا به بررسی فعالیت ۴ مدعی اصلی فصل جدید در نقل و انتقالات بپردازیم.

ترکیب پرسپولیس با خرید یک مدافع چپ تکمیل می‌شود

پرسپولیس فصل جدید را با جدایی سرمربی خود اوسمار ویرا و جایگزین شدن با کارلوس گاریدو اسپانیایی شروع کرد. 

فصل نقل و انتقالات برای تیم پرسپولیس به بدترین شکل ممکن آغاز شد و هواداران تیم قرمزپوش پایتخت به شدت نگران وضعیت تیمشان بودند؛ مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند که از اعضای ثابت ترکیب پرسپولیس در ۲ قهرمانی پیاپی دو سال اخیر بودند از این تیم جدا شده و طی انتقالاتی جنجالی هر سه به یکی از رقبای اصلی پرسپولیس یعنی تراکتور تبریز پیوستند.

همچنین عبدالکریم حسن دفاع چپ قطری این تیم که نقش موثری در کامبک نیم فصل دوم سال گذشته سرخپوشان و قهرمانی مجدد در لیگ داشت پس از پایان محرومیت عجیبش از سوی فدراسیون قطر و بخشودگی، اعلام کرد که قصد بازگشت مجدد به فوتبال کشورش را دارد که البته این ماجرا برای پرسپولیس سودمند نیز بوده و بیش از ۱ میلیون دلار برای صدور رضایتنامه این بازیکن برای باشگاه الوکره دریافت شد؛ اما مشکل زمانی شروع شد که علی نعمتی دیگر دفاع چپ پرسپولیس نیز از این تیم جدا شده و به فولاد خوزستان پیوست.

وحدت هنانوف و احمد گوهری دیگر جدا شده های پرسپولیس بودند و احتمال می رود مهدی عبدی نیز به زودی به شکل رسمی از این تیم جدا شود.

اما با تاخیری موقت سرانجام رضا درویش و کادر مدیریت پرسپولیس وارد نقل و انتقالات شدند؛ ابتدا چند بازیکن کلیدی این تیم که نگرانی از بابت جدایی آنها وجود داشت قرارداد خود را تمدید کردند: عیسی آل کثیر، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی.

سپس نوبت به خریدهای جدید رسید؛ علی علیپور پس از ۴ سال بازی در لیگ پرتغال به پرسپولیس بازگشت تا زوج قدرتمندی را با آل کثیر تشکیل دهد؛ فرشاد احمدزاده نیز از سپاهان جدا شد و به تیم سابقش بازگشت تا جایگزینی برای ترابی باشد.

ایوب العملود مراکشی در پست دفاع راست و آلکسیس گوئندوز الجزایری در درون دروازه جایگزین اسماعیلی فر و بیرانوند شدند؛ اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از میان یحیی عطیه الله مراکشی و سولت ناگی مجارستانی نیز یک بازیکن برای پست دفاع چپ جذب خواهد شد.

بدین ترتیب به نظر می رسد گاریدو به یک ترکیب کامل با جانشینان مطمئن برای هر پست دست یافته و نگرانی خاصی از بابت رقابت های داخلی ندارد؛ هر چند احتمال می رود برای حضور قدرتمندتر در لیگ نخبگان آسیا یک مهاجم یا وینگر خارجی دیگر نیز جذب شود.

مدیری که به فوتبالیست پر توقع باج نمی‌دهد!

پس از ناکامی پرسپولیس در راه قهرمانی در لیگ بیست و یکم، رضا درویش به عنوان مدیر جدید باشگاه عملکرد بی نظیری در فصل نقل و انتقالات دو سال گذشته از خود بر جای گذاشت تا ضامن دو قهرمانی پیاپی پرسپولیس شود؛ مدیری که خود از بانیان طرح سقف قرارداد برای بازیکنان لیگ برتری و کنترل هزینه ها بود و همچنان بر موضع خود اصرار داشته و معتقد است قیمت بازیکنان شاغل در لیگ ایران کاذب و نامتناسب با عملکرد فنی آنها است.

پس از اینکه بازیکنانی نظیر ترابی، اسماعیلی فر و بیرانوند حتی با اعدادی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان نیز حاضر به تمدید قرارداد با پرسپولیس نبودند، درویش عذر آنها را خواسته و حاضر به بر هم زدن نظم مالی تیم نشد؛ اینکه باشگاه های رقیب حاضر باشند برای بازیکنان تیم قهرمان مبالغی نزدیک به ۶۰ یا ۷۰ میلیارد تومان برای یک فصل هزینه کنند شاید از روی اجبار باشد زیرا پرسپولیس در سالهای گذشته آنقدر خوب بوده که بازیکنانش حضور در تیم پایتخت، محبوبیت بالا نزد هواداران و تاثیر در دعوت شدن به تیم ملی را به خاطر ۱۰ یا ۲۰ درصد پول بیشتر از دست ندهند اما هنگامی که صحبت از رقم دو برابری قرارداد شود شاید ارزش پیراهن و محبوبیت نزد هواداران نیز فراموش شود.

به هر ترتیب رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس ثابت کرد بدون نیاز به دادن باج به ستارگان پرتوقع نیز می توان تیمی قدرتمند روانه مسابقات کرد که کلیه بازیکنانش مبلغ قرارداد نزدیک به هم و منطقی دریافت کرده و در پایان فصل باشگاه را دچار بحران مالی و شکایت های پیاپی داخلی و خارجی نکند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد