بیوگرافی لوآنا آلونسو کیست؟ شناگری که به علت لباس‌هایش از المپیک اخراج شد

لوآنا آلونسو شناگر جنجالی پاراگوئه به دلیل لباس‌های خارج از عرف از دهکده بازی‌ها اخراج شد.

بیوگرافی لوآنا آلونسو کیست؟ شناگری که به علت لباس‌هایش از المپیک اخراج شد
صفحه اقتصاد -

لوآنا آلونسو، شناگر پاراگوئه‌ای، که به دلیل رفتار نامناسب و لباس تحریک‌آمیز از کاروان ورزشی کشورش در دهکده المپیک اخراج شد، می‌خواست در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به جای نمایندگی کشور خود، برای ایالات متحده رقابت کند.

رسانه پاراگوئه‌ای HOY گزارش داد که آلونسو در یک ویدئوی زنده در شبکه‌های اجتماعی قبل از المپیک، گفت: «می‌خواهم به عنوان نماینده ایالات متحده به پاریس بروم.»

این رسانه ادعا کرد که آلونسو می‌خواست برای ایالات متحده شنا کند زیرا او در آنجا به دانشگاه رفته و شرایط انتخابی تیم المپیک ایالات متحده با پاراگوئه بسیار متفاوت است.

آلونسو، که به «رفتار نامناسب» متهم و از دهکده المپیک در پاریس اخراج شد، برای یک فصل به عنوان دانشجوی سال دوم در دانشگاه Southern Methodist رقابت کرد. او همچنین در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در دانشگاه Virginia Tech آمریکا تحصیل کرده بود.

این شناگر ۲۰ ساله از طریق سیستم جهانی‌شدن، که برای افزایش تنوع کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات المپیک طراحی شده، برای مسابقات ۱۰۰ متر پروانه زنان تایید صلاحیت شده بود.

آلونسو در ویدیویی که در صفحه مجازی خود منتشر کرد، مدعی شد که کمیته المپیک پاراگوئه (COP) با ورزشکارانش بدرفتاری می‌کند.

آلونسو گفت: «آن‌ها مرا تهدید می‌کنند که بر علیه من بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد. آن‌ها می‌خواهند مرا تحقیر کنند و بگویند مهم نیست که به دلیل جهانی‌شدن خارج می‌شوی.»

او گفت «به دلیل تنشی که با هم‌تیمی‌های پاراگوئه‌ای خود در المپیک و مدیران بالاتر تجربه کرده، کسانی که از ورزشکاران حمایت نمی‌کنند یا به آن‌ها اعتماد ندارند، ترجیح می‌دهد ایالات متحده را نمایندگی کند.»

او افزود: «نمایندگی پاراگوئه لذت‌بخش نیست و اگر به من بود، به دانشگاه برمی‌گشتم.»

رئیس COP، کامیلو پرز، آلونسو را به دلیل تمایلش به اخذ نمایندگی کشوری دیگر مورد انتقاد قرار داد، زیرا رکوردهای زمانی او در شنا، برای عضویت در تیم ایالات متحده کافی نبودند.

220-223548-038b6b86-265d-4836-b58a-d1d09725807f

پرز طبق گفته UNILAD گفت: «خواندم که او می‌خواهد برای ایالات متحده رقابت کند. در آنجا هیچ جهانی‌شدنی وجود ندارد. او به عنوان پاراگوئه‌ای اینجا آمده است. او باید خیلی بیشتر تمرین کند تا ایالات متحده را نمایندگی کند، زمان‌های او باید خیلی بهتر باشند.»

آلونسو، که قبل از ورود به استخر المپیک از طریق حضورش در شبکه‌های اجتماعی نامی برای خود دست و پا کرده بود، در تاریخ ۲۷ جولای نتوانست از مرحله مقدماتی به نیمه‌نهایی صعود کند.

او وقتی که روز بعد از مسابقه‌اش و تنها چند هفته بعد از دریافت یک تتو از پنج حلقه المپیک روی پهلویش، از ورزش شنا اعلام بازنشستگی کرد، باعث شگفت‌زدگی جهان شد.

طبق گزارش‌ها، روز دوشنبه آلونسو به دلیل رفتار «نامناسب» که شامل سفری به دیزنی‌لند و پوشیدن لباس‌های تحریک‌آمیز بود، از دهکده المپیک اخراج شد.

لاریسا شائرر، رئیس کمیته المپیک پاراگوئه، به نقل از سان گفت: «حضور او در تیم پاراگوئه جو نامناسبی ایجاد کرده است.»

روز سه‌شنبه، آلونسو به گزارش‌هایی که ادعا می‌کردند او از محل اقامت ورزشکاران اخراج شده، واکنش نشان داد.

بیوگرافی لوآنا آلونسو

mceu_17554400811723086090589

لوانا آلونسو، شناگر ۲۰ ساله پاراگوئه‌ای، با خالکوبی حلقه‌های المپیک روی بدنش، در بازی‌های المپیک پاریس حاشیه ساز شد. او که در سن ۱۱ سالگی شنا را آغاز کرده، در بازی‌های جوانان آمریکای جنوبی ۲۰۲۲ سه مدال طلا کسب کرد.

آلونسو برای تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه متودیست جنوبی در دانشگاه پارک، تگزاس و ویرجینیا تک در بلکسبورگ، ویرجینیا هر دو در ایالات متحده تحصیل کرد، جایی که او به ترتیب برای SMU Mustangs و Virginia Tech Hokies در انجمن ملی ورزشی کالج - بخش NCAA I ، شنا و بازی کرد. 

این شناگر پاراگوئه‌ ای به دلیل علاقه اش برای مسابقه با پرچم آمریکا، توسط مسولان کشورش از المپیک کنار گذاشته شده است.  

این شناگر طی واکنشی به خبر اخراج شدندش از المپیک نوشت: اخراج نشده‌ام، دروغ ننویسید شناگر جنجالی پاراگوئه‌ای با انتشار یک استوری، اخبار اخراجش از دهکده بازی‌های المپیک را تکذیب کرد.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ورزش 360
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • صبا

    وای چقدر عقده ای وعقب مونده.. به یه نخبه المپیکی باید هر چی میخاد بهش بدید.. آزادی کامل بدید!! ؟؟؟

    ا... وا مگه اروپا وفرانسه مهد آزادی نیست... بدن خودشه... دوست داره😏😬🤥😒
    تحریک میشن یعنی چه؟؟!!!!
    مگه شما چشچم ودل سیر نبودید؟!؟!

  • زهرا

    مگر حضرات غربی از فمینیستها که مدعی بودند (بدنشان مال خودشان است واختیارانرادارند .میخواهند پوشیده نباشد)حمایت نمیکردند ؟درجریان غایله ای که در کشور راه افتاد از بیحجابی حمایت نکردند؟حالا چیشد که لباس الونسو رگ غیرتشان را بیدار کرد.

  • زهرا

    طرف لباس خارج از عرف پوشیده از دهکده المپیک اخراج میشه اما میلیون ها دلار هزینه می کنن ،کار فرهنگی می کنن ،آشوب خیابانی درست می کنن تا زنان ما لباس های خارج از عرف بپوشند وانگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی می گیرند که شما حقوق زنان را نادیده می گیرید!

  • سلمان ارسلو

    متأسفانه زنان ما را ترغیب به بی حجابی و بی عفتی می کنند اون هم زنانی که وجودشان چون یاقوت و مرجان ارزشمند است وزنان سخیف و جلف خودشان را که برای دیده شدن هرکاری می کنند به خاطر لباس نامناسب اخراج می کنند؟

  • ناشناس

    استانداردهای دوگانه و جهالت غرب پرستان اینجا معلوم میشه

  • دانشجو

    عریان شدن برای شهرت

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد