این غول خارجی راهی استقلال می شود

در این خبر به ورود یک بازیکن خارجی به استقلال پرداخته شده است.

این غول خارجی راهی استقلال می شود
صفحه اقتصاد -

نقل و انتقالات تابستانی به آخرین روزهای خود نزدیک می شود و در این بین تیم های مدعی قصد دارند با خرید ستاره های بزرگ، به بهترین شکل ممکن اسکواد خود را تقویت کنند. استقلال به عنوان یکی از شانس های اصلی قهرمانی در لیگ بیست و چهارم، عملکرد مطلوبی در جذب بازیکنان جدید داشته و تا حد زیادی موفق به ترمیم نقاط ضعف خود شده است. گفته می شود که هدف بعدی مدیران باشگاه، به خدمت گرفتن یک وینگر و یک مهاجم هدف جدید است تا دست نکونام در فصل پیش رو برای کسب عنوان قهرمانی حسابی باز باشد. آبی ها برای پست مهاجم چندین گزینه را زیر نظر دارند که در این میان شانس فوروارد روسی بیش از بقیه به نظر می رسد.

باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات تابستانی موفق به جذب چند ستاره مطرح شد تا یکی از تیم های موفق در جذب بازیکن جدید لقب بگیرد. رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی پور، علیرضا کوشکی، آلمدین زیلیکیچ، محمدحسین اسلامی و منتظر محمد، بازیکنانی هستند که فصل جدید را با لباس استقلال به میدان خواهند رفت.

جواد نکونام پس از اتمام فصل پیش، پست های دارای ضعف استقلال را تشخیص داد و در این مقطع نسبت به ترمیم آن ها اقدام کرد. البته در این مسیر نباید از نقش مدیران باشگاه غافل شد و سهم آن ها را در عملکرد مثبت نقل و انتقالاتی نادیده گرفت.

هلدینگ خلیج فارس در ابتدای فصل نقل و انتقالات بسیار کند عمل کردند و هواداران استقلال از این بابت بسیار گلایه مند بودند. دوست‌داران باشگاه تصور می‌کردند که اتفاق چند فصل اخیر در حال تکرار شدن است و مدیریت جدید نیز همان مسیر اشخاص پیشین قصد تقویت تیم را ندارند اما خیلی زود ورق برگشت. مدیران باشگاه با جذب رضاییان از سپاهان، نخستین بمب بازار را منفجر کردند و از آن تاریخ به بعد، نگاه ها به سمت باشگاه استقلال معطوف شده است.

با جذب رضاییان یکی از دل‌نگرانی های نکونام در فصل نقل و انتقالات برطرف شد و سمت راست استقلال جذاب‌تر از گذشته شد. هرچند که خروج صالح حردانی تا حدی طرفداران را دلخور کرد اما خبرهای تازه مبنی بر احتمال بازگشت ستاره فرانسوی به لیست تیم، موجی از شادی و امیدواری را به اردوی آبی ها آورده است.

ستاره فرانسوی امیدها را زنده کرد

کوین یامگا در اواسط فصل گذشته و در یک برخورد سخت با امید حامدی فر در تمرینات، به شدت از ناحیه چشم آسیب دید و ادامه فصل را از دست داد. شدت مصدومیت ستاره فرانسوی به حدی بود که بسیارانی تصور می‌کردند که این بازیکن دیگر شانس حضور در زمین فوتبال را پیدا نخواهد کرد. آزمایشات اولیه نیز بیانگر همین موضوع بود اما خود بازیکن نگاه خوشبینانه‌ای به آینده داشت و تمرینات خود را با جدیت ادامه می‌داد.

اخیرا این بازیکن در ادامه انجام تمرینات خود، در یک بازی دوستانه برای استقلال به میدان رفت تا شایعات قرار گرفتن نامش در لیست آبی ها قوت پیدا کند. تصمیم نهایی باشگاه بر این شده است تا یامگا تا چند روز آینده تست های نهایی را انجام دهدتا درصورت تایید ایفمارک، به لیست استقلال بازگردد. پنالتی زن اول استقلال قابلیت بازی در چند پست را دارد و علاوه بر پست های دفاع راست و وینگر راست، می تواند در پست مهاجم کاذب نیز ایفای نقش کند. مسلما بازگشت یامگا به استقلال می تواند خبر بسیار خوبی برای جواد نکونام باشد.

استقلال خط دفاعی، میانی و هجومی خود را با جذب ستاره هایی مانند رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی پور، علیرضا کوشکی، آلمدین زیلیکیچ و احتمالا گائل کاکوتا به خوبی تقویت کرده است. از یاد نبریم که ماندگاری ابوالفضل جلالی در جمع آبی ها یکی از مهم ترین اتفاقات نقل و انتقالاتی باشگاه محسوب می شود.

ابوالفضل جلالی یکی از بازیکنان ویژه لیگ بیست و سوم لقب گرفت و با ثبت ۱۰ پاس گل، عملکردی درخشان داشت. نگرانی های زیادی در خصوص ادامه حضور او در استقلال وجود داشت اما مشکلات مربوط به سربازی این بازیکن در نهایت حل شد و ستاره ۲۴ ساله آبی ها در فصل جدید نیز آبی پوش باقی ماند. با وقوع این اتفاق، حالا راست و چپ استقلال بسیار رونده و خطرناک شده که این اتفاق می‌تواند بهترین خبر ممکن برای مهاجمان تیم باشد.

به بهانه قدرت گرفتن بال های استقلال، بهتر است اشاراتی نیز به پست مهاجم داشته باشیم که پرسش هایی در این رابطه وجود دارد. نایب قهرمان لیگ بیست و سوم در فصل جدید، گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی را در پست مهاجم هدف در اختیار خواهد داشت. حضور ۲ مهاجم نوک برای جواد نکونام می تواند در ظاهر کافی باشد اما توجه به آمار گلزنی این دو و همچنین خصوصیات بازی آن ها می‌تواند کدهایی را به ما بدهد.

رونمایی از گزینه اصلی خط حمله آبی ها

هرچند که گوستاوو لانکو و آرمان رمضانی بازیکنان خوب و موثری روی توپ های هوایی هستند و در نقش سازندگی نیز بازیکنان باکیفیتی محسوب می شوند اما این مورد برای کادر فنی آبی ها کافی به نظر نمی رسد. استقلال اگر قصد دارد تمام کنندگی بالایی در نوک خط حمله خود داشته باشد، نیاز به حضور یک تمام کننده تمام عیار دارد. بازیکنی در حد و اندازه مامه تیام و یا شیخ دیاباته که در طول یک فصل گل های زیادی به ثمر برساند و تمام کنندگی بهتری داشته باشد.

باشگاه استقلال برای این منظور چند گزینه را در لیست خود دارد که نام یک بازیکن روسی بیش از بقیه شنیده می شود. آرتم زیوبا مهاجم مطرح سابق تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت با پیشنهاد استقلال مواجه شده است و رسانه های معتبر روسی نیز از توافق اولیه طرفین خبر می دهند. زیوبا یک مهاجم بلندقامت است که شم گلزنی بالایی دارد و می تواند پازل تاکتیکی آبی ها را تکمیل کند. گفته می شود که این فوروارد تنومند به آبی ها چراغ سبز نشان داده و تمایل بالایی برای حضور در استقلال دارد. زیوبا این پتانسیل را دارد که خط آتش آبی ها را مضاعف کند و خیال نکونام را از بابت تمام کنندگی تیمش راحت سازد.

بر اساس آخرین شنیده های گسترش نیوز از باشگاه استقلال، این مهاجم روسی تا روزهای آینده برای عقد قرارداد راهی تهران می شود تا به طور رسمی قرارداد خود را با آبی ها امضا کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد