لامینه یامال پدیده تیم ملی اسپانیا کیست؟ + عکس

در این خبر درباره لامینه یامال پدیده تیم ملی اسپانیا پرداخته شده است.

لامینه یامال پدیده تیم ملی اسپانیا کیست؟ + عکس
صفحه اقتصاد -

لامینه یامال در منطقه ماتارو در کاتالونیا از پدری مراکشی و مادری اهل گینه متولد شده است و بیشتر دوران خود را در آکادمی باشگاه بارسلونا سپری کرده است.

یامال در رده جوانان لاماسیا رشد کرده و برای او آینده بزرگی تصور میشود.

یامال در فصل 2022/23 به تیم یوونیل A پیوست و همچنین برای اولین بار در سپتامبر 2022 زیر نظر ژاوی در تیم اصلی تمرین کرد.

این بازیکن هنوز قرارداد حرفه ای با باشگاه امضا نکرده است.

امروزه در دنیا فوتبال حرف از لامین یامال بازیکن تیم فوتبال بارسلونا و ستاره فوتبال اسپانیا است. او در ۱۶ سالگی به بسیاری از رکوردهای جالب‌توجه در تیم‌های باشگاهی و ملی خود دست یافته است.

لامین-یامال-1

یامال ۱۶ ساله نه تنها یکی از بازیکنان ثابت بارسلوناست بلکه توانسته به تیم ملی فوتبال اسپانیا هم راه یابد و به بازیکنی تاثیرگذار این تیم تبدیل شود.

او اولین بازی خود را برای اسپانیا در برد ۷-۱ این تیم مقابل گرجستان در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ انجام داد و زننده آخرین گل تیمش در دقیقه ۷۴ بود تا تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ “له‌روخا” شود.

پدرش، منیر، اهل مراکش و مادرش، شیلا، اهل گینه‌استوایی هستند. یامال ارتباطی قوی با خانواده و زادگاهش دارد. نقاشی گرافیتی از یامال که شادی گل معروفش را انجام می‌دهد، در نانوایی عمویش به چشم می‌خورد.

رکوردها

جوان‌ترین بازیکن بارسلونا: ۱۵ سال و ۲۹۰ روز که مقابل رئال بتیس به ثبت رسید. یامال رکورد ویچنچ مارتینز آلاما را با ۱۶ سال و ۲۸۰ روز شکست.

جوان‌ترین بازیکن بارسا اتلتیک: ۱۵ سال و ۲۹۷ روز در مقابل الدنسه به ثبت رسید. یامال رکورد آلخاندرو گریمالدو با ۱۵ سال و ۳۴۹ روز را شکست.

جوان‌ترین قهرمان لالیگا: ۱۵ سال و ۳۰۵ روز که در بازی برابر اسپانیول به ثبت رسید. لامین یامال موفق به شکستن رکورد مارک مونیسا با ۱۷ سال و ۵۱ روز شد.

جوان‌ترین شروع کننده لالیگا در قرن بیست و یکم: لامین یامال با ۱۶ سال و ۳۸ روز و با شکستن رکورد فابریس اولینگا با ۱۶ سال و ۱۱۲ روز، توانست به جوانترین شروع کننده لالیگا در قرن بیست و یکم برسد.

جوان‌ترین بازیکنی که در قرن بیست و یکم در لالیگا پاس گل داده است: ۱۶ سال و ۴۵ روز که در مقابل ویارئال به ثبت رسید. یامال رکورد خوانمی خیمنز با ۱۶ سال و ۳۱۱ روز را شکست.

جوان‌ترین بازیکن اسپانیا: لامین یامال با ۱۶ سال و ۵۷ روز و بازی مقابل گرجستان، به جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا تبدیل و موفق به شکست دادن گاوی با ۱۷ سال و ۶۲ روز شد.

جوان‌ترین گلزن اسپانیا: یامال علاوه بر اولین بازی ملی‌اش برای اسپانیا در ۱۶ سال و ۵۷ روز مقابل گرجستان، موفق به زدن اولین گل خود با پیراهن لاروخا شد و از گاوی با ۱۷ سال و ۳۰۴ روز پیشی گرفت.

جوان‌ترین بازیکنی که در مسابقات مقدماتی یورو گلزنی کرده است: لامین با ۱۶ سال و ۵۷ روز مقابل گرجستان گلزنی کرد تا بدین‌ترتیب از رکورد گرت بیل با ۱۷ سال و ۸۳ روز عبور کند.

قیمت و تکنیک

بد نیست بدانید که یامال در جدیدترین رده‌ بندی سایت ترانسفر مارکت، با ۹۰ میلیون یورو ارزش، به عنوان گران‌ ترین بازیکن جوان جهان معرفی شد. او امسال رشدی ۷۰ میلیون یورویی را تجربه کرده و رکورد بیشترین افزایش قیمت در بین فوتبالیست‌‌های جهان را از آن خود کرده است.

چیزی‌که هنگام دیدن بازی شگفت‌انگیز لامین یامال برای اولین بار جلب توجه می‌کند، تکنیک او نیست؛ اگرچه او توپ را با مهارتی بی‌نظیر دریافت و کنترول می‌کند و به دقت تغییرات بازی را زیر نظر دارد. سرعت خیره‌کننده او هم نقطه قوت اصلی‌اش نیست؛ هرچند یوفا سرعت او را در اولین بازی چشمگیرش در یورو، ۳۱.۶ کیلومتر در ساعت ثبت کرده است.

در بازی برلین، او به ندرت تصمیم اشتباهی گرفت. عدم پیش‌ بینی‌ پذیری بازی او، کار را برای بازیکنان تیم حریف دشوار می‌کرد. یامال علیرغم اینکه یک وینگر راست عمدتاً چپ‌پا است، اعتماد به نفس لازم برای رفتن به عمق را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد