والتر ماتزاری سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟

در این خبر به اینکه والتر ماتزاری سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟ پرداخته شده است.

والتر ماتزاری سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟
صفحه اقتصاد -

دو منبع در باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که با والتر ماتزاری، مربی ایتالیایی به توافق نهایی رسیده‌اند و به زودی قرارداد او به امضا خواهد رسید.

والتر ماتزاری (زاده ۱ اکتبر ۱۹۶۱) بازیکن سابق فوتبال و سرمربی فعلی فوتبال اهل ایتالیا است. از باشگاه های که وی در آن بازی کرده‌ است می توان به باشگاه فوتبال کالیاری ، فیورنتینا ، امپولی و مودنا اشاره کرد. همچنین وی در تیم های اینتر میلان ،واتفورد ، تورینو ، کالیاری و ناپولی سابقه مربیگری دارد.

وی به عنوان دستیار و کارشناس در کنار رنزو اولیویری کار خود را در بولونیا و سپس ناپولی آغاز کرد و با نوشتن یک رساله مجوز مربیگری درجه یک را کسب نمود. بعد از سرمربیگری در روزوبلو (لقب بولونیا)، او سرمربی آچیریاله در سری سی شد و مقام نهم را کسب کرد و سپس در پیستویا در سری سی نیز به مقام دهم رسید.

لیوورنو و رجینا

در فصل ۰۴–۲۰۰۳ او به عنوان سرمربی لیورنو در سری بی انتخاب شد و تیم زادگاهش را خیلی زود به سری آ رساند. سال بعد او به رجینا رفت و سه سال در آنجا گذراند. در ۰۵–۲۰۰۴، در اولین فصل حضورش در رجینا با وجود کمبودهای فراوان، آمارانتو (لقب رجینا) را به مقام دهم رساند. در فصل بعد، با وجود شروعی بد توانست رجینا را در سری آ نگه دارد. در ۰۷–۲۰۰۶ در روز پایانی، توانست بر جریمه ۱۵ امتیازی (که در طول فصل به ۱۱ امتیاز کاهش یافت) که به‌دلیل حضور تیم در ماجرای کالچوپولی به تیم تحمیل شده بود چیره شود و تیم را در سری آ نگاه دارد. بدون این جریمه، تیم می‌توانست به جام یوفا راه یابد.

سامپدوریا

در ۱ ژوئن ۲۰۰۷، ماتزاری با قراردادی دو ساله با امکان تمدید به عنوان سرمربی سامپدوریا انتخاب شد. در اولین فصل حضور در سامپدوریا، با کسب نتایجی خوب در لیگ تیم را به جام یوفا ۰۹–۲۰۰۸ رساند و لیگ را با کسب ۶۰ امتیاز و عنوان ششمی به پایان برد. در آن فصل آنتونیو کاسانو به عنوان بازیکن قرضی از رئال مادرید به سامپدوریا پیوسته بود و سپس در پایان فصل قرارداد خود را دائمی کرد. فصل بعد برای سامپدوریا با نتایج منفی همراه بود. رقابت در لیگ با مشکلاتی همراه بود و تیم با رتبه پایینی لیگ را به پایان برد. تیم هر دو مسابقه دربی در لیگ مقابل جنوا را واگذار کرد (۳–۱ و ۱–۰). در جام یوفا در مرحله یک شانزدهم، هر دو بازی را به متالیست خارکف باختند و حذف شدند. در فینال جام حذفی هم در ضربات پنالتی مغلوب لاتزیو شدند. در همان زمان شایعات رفتن ماتزاری از سامپدوریا بیشتر و بیشتر می‌شد. در ۳۱ می ۲۰۰۹ ماتزاری اعلام کرد که بعد از بازی آخر لیگ مقابل پالرمو، قرارداد خود را با سامپدوریا تمدید نمی‌کند و این آخرین باری است که روی نیمکت سرمربیگری سامپدوریا می‌نشیند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان