پیش بینی های داغ داغ از نتیجه دربی ۱۰۳ پایتخت | از پیش بینی توسط چهره های ورزشی تا هنرمندان

پیش بینی نتیجه دربی توسط چهره های ورزشی و هنرمندان بسیار جالب توجه است.

پیش بینی های داغ داغ از نتیجه دربی ۱۰۳ پایتخت | از پیش بینی توسط چهره های ورزشی تا هنرمندان
صفحه اقتصاد -

 

بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران به عنوان دربی 103 برگزار می‌شود. دربی 103 به عنوان یکصد و سمین مسابقه پرسپولیس و استقلال در شب چهارشنبه سوری ساعت ۲۰ چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. از آنجا که فاصله دو تیم در جدول رده‌بندی بسیار کم است، این بازی دربی، علاوه بر حساسیت‌های همیشگی، می‌تواند در سرنوشت قهرمانی هم موثر باشد.

تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر با تفاضل سه امتیازی در پی نزدیک شدن به بیست و سومین جام قهرمانی لیگ برتر هستند. مهاجمان آن‌ها برای رسیدن به گل باید از دیوار مستحکم دفاعی رقیب سنتی عبور کنند تا شاید بتوانند برنده مهم‌ترین دیدار دور برگشت باشند.

پیش بینی نتیجه دربی 103

گرچه هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر که روز ۲۷ اسفند برگزار می‌شود آخرین تقابل‌های فوتبالی سال ۱۴۰۲ را رقم می‌زند، اما دربی ۱۰۳ پایان‌بندی اصلی فوتبال ایران در سال رو به اتمام است. آیا این تقابل می‌تواند به معنای واقعی یک پایان‌بندی جذاب و مهیج باشد؟ دربی ۱۰۳ هیجان زیادی دارد. شکی در این نیست. اثرات این هیجان را می‌توان در روز‌های گذشته دید. همین‌طور می‌شود در همین فاصله ۲۴ ساعته تا شروع بازی شاهد افزایش تنش و هیجان بود. اما جذابیت فوتبالی به آن معنایی که هواداران انتظار دارند مساله‌ای جداست. یعنی یک تقابل باکیفیت، هجومی و شاید پرگل. استقلال با ۴۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

در مثلث شانس‌های قهرمانی یعنی سه ضلعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان آبی‌ها یکی از تقابل‌ها که با سپاهان بود را پشت سر گذاشتند و سه امتیاز آن را به حساب خود واریز کرده‌اند. مانده فقط پرسپولیس. سرخ‌های ۳۹ امتیازی، اما علاوه بر اینکه باید با استقلال دیدار کنند سپاهان را هم در هفته‌های آتی پیش روی خود می‌بینند. در این شرایط به نظر بسیار منطقی است که استقلال تصور کند با کسب یک تساوی هم نتیجه دلخواه را کسب کرده. یعنی موفق شده فاصله امتیازی با رقیب را نگه دارد و هم در دربی نباخته. همه می‌دانند باخت در دربی تا چه حد تیم را در هفته‌های بعد از آن دچار بحران می‌کند. این تفکر منطقی با ذهنیت سرمربی استقلال هم جور در می‌آید.

پرسپولیس، اما شرایط متفاوتی دارد. آن‌ها به سه امتیاز بازی بسیار بیشتر از استقلال نیاز دارند. آن‌ها می‌دانند از دست دادن فرصت رسیدن به استقلالی که سخت می‌بازد از لحاظ امتیازی چه ضربه‌هایی به شانس قهرمانی آن‌ها وارد می‌کند. سرمربی سرخ‌ها حتما به خوبی متوجه شده که بهتر است خودشان ماموریت توقف استقلال را به عهده بگیرند تا اینکه در ادامه لیگ منتظر بمانند دیگر تیم‌ها این کار را برای‌شان انجام دهد. این دیدگاه، اما ریسک‌هایی را هم به همراه دارد. باخت در دربی به طور کلی بسیار تلخ و شوک‌آور است و در دربی ۱۰۳ تلخ‌تر هم خواهد بود، چون باعث می‌شود آبی‌ها فاصله‌شان را با صدر به ۶ امتیاز برسانند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد تکلیف استقلال مشخص‌تر از پرسپولیس است و این یعنی آبی‌ها تا حدی دست بالا را دارند.

آن‌ها شبیه به ارتشی هستند که در شرایط استیبل به سر می‌برند. اما ارتش رقیب باید تصمیم بگیرد که اجازه دهد قلعه تصرف شده به دست دشمن در اختیار آن‌ها بماند ولی در عوض تلفاتی ندهد یا خطر کند و ولو به قیمت از دست دادن همان موقعیت اولیه و تلفات زیاد به سمت آن‌ها یورش ببرد. شکل بازی دربی و اینکه آیا بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود یا نه به تصمیم سرمربی پرسپولیس بستگی دارد. اوسمار در دو راهی سختی قرار دارد و باید طی همین ۲۴ ساعت آینده تصمیم نهایی را بگیرد.

پیش بینی مریم حیدرزاده از برنده دربی 103

مریم حیدرزاده شاعر، ترانه‌سرا و نقاش ایرانی در حاشیه مراسم اکران فیلم سینمایی پرویزخان درمورد پیش‌بینی نتیجه یک‌صدوسومین دربی پایتخت اظهار کرد: پرسپولیس ۲ بر هیچ برنده می‌شود و یکی از گل‌های بازی را اورونوف و دیگری را یا ترابی یا عیسی آل‌کثیر می‌زند.

حیدرزاده درباره انتقاداتی که به اشتباهات اخیر علیرضا بیرانوند وارد شده هم گفت: بیرانوند همیشه یکی از ستون‌های قهرمانی پرسپولیس بوده و جامعه پرسپولیس نشان داده قدرشناس است؛ پس اگر اتفاقی هم افتاده فدای سر بیرانوند! او در دربی هم بدون شک ستاره میدان خواهد بود.

مریم حیدرزاده درباره حضور زنان در استادیوم و تماشای از نزدیکِ بازی‌ها هم تاکید کرد: دوست دارم همه کنار هم باشند؛ کنار کسی که دوستش دارند و آن اتفاقی که در امنیت و آرامش لازم است بیافتد.

گفتنی است تیم‌های پرسپولیس و استقلال روز چهارشنبه از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

پیش بینی مایلی کهن درباره برنده دربی ۱۰۳

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: در خصوص بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال هم باید بگویم که خوب بودن پرسپولیس یا استقلال دلیل بر برد آن تیمی که خوب بازی می‌کند و آماده است نیست. شرایط شهرآورد تهران فرق می‌کند. تجربه ثابت کرده که این بازی ربطی به آمادگی دو تیم قبل از بازی ندارد. بله. پرسپولیس در چند بازی گذشته خوب فوتبال بازی کرده و توانسته بردهای ارزشمندی بدست آورد. استقلال هم خوب بوده. اما دربی تهران همیشه شرایط خاص خودش را داشته. امیدوارم بازی زیبایی باشد و سوای برد و باخت و هرنتیجه ای که بدست می‌آید، مردم از تماشای این بازی لذت ببرند.

{شانس پرسپولیس برای سه امتیاز دربی} شرایط پرسپولیس خیلی خوب است. اما بازی با استقلال راحت نیست و این بازی باتوجه به شرایطی که دارد می‌تواند اتفاقات غیر منتظره ای داشته باشد.

حمید عسکری دربی را پیش‌بینی می‌کند؛ دو تیم شرایط یکسانی دارند اما...

خواننده موسیقی پاپ ایران که از علاقه‌مندان به استقلال است در گفت‌وگو با خبرورزشی در مورد پیش بینی خود از دربی اظهار داشت: شرایط دو تیم به هم نزدیک است و به نظرم هیچ‌وقت دو تیم این قدر در شرایط مشابهی نبودند و الان طوری است که نمی‌توانیم بگوییم وضعیت استقلال یا پرسپولیس بهتر از آن یکی است. اما به هر حال بازی دربی با همه بازی‌ها فرق می‌کند و هر تیمی که از فرصت‌ها بهتر استفاده کند، برنده بازی است.

حمید عسکری در ادامه افزود: به عنوان یک استقلالی دوست دارم تیمم برنده دربی باشد. نکونام مربی خوبی است و امیدوارم در این بازی هم استقلال را طوری وارد زمین کند که ۳ امتیاز برای استقلال باشد.

وی در ارتباط با پیش بینی خود از گلزن آبی‌ها در دربی اعلام کرد: احساس می‌کنم گوستاوو بلانکو در این بازی برای استقلال گل می‌زند.

پیش بینی ستاره سابق استقلال و پرسپولیس از دربی ۱۰۳

مجید نامجومطلق ستاره سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حاشیه مراسم پیشکسوتان و قدردانی از کاپیتان‌های استقلال در مورد دربی صحبت کرد.

نامجومطلق در مورد شرایط : هر دو تیم شرایط ایده‌آلی دارند این روزها هم استقلال و هم پرسپولیس فوتبال خیلی خوبی را بازی می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: امیدوارم که این دربی یک دربی تماشاگرپسند و زیبا باشد که هواداران لذت ببرند.

نامجومطلق در خصوص سبک بازی تیم نکونام توضیح داد: قطعا الان روندی که استقلال طی می‌کند روند بسیار مثبت و امتیازگرایی است شاید خیلی چشم‌نواز و زیبا بازی نکند ولی بسیار حرفه‌ای و روی اصول بازی می‌کند و بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخصی در زمین فوتبال بازی می‌کنند.

ستاره سابق استقلال در مورد آمادگی پرسپولیس قبل از دربی گفت: پرسپولیس در این چند هفته نمایش خوبی داشته و فکر می‌کنم دربی قشنگی شود.

پیش‌بینی جالب وینفرد شفر از دربی ۱۰۳

سرمربی سابق استقلال گفت: پرسپولیس برای دربی پیش رو مشکلات زیادی دارد.

گزیده‌ای از صحبت‌های وینفرد سفر سرمربی سابق استقلال درخصوص دربی ۱۰۳ و شرایط استقلال و پرسپولیس را با ایران ورزشی می‌خوانید:

در ابتدا باید بگویم که دربی ایران بزرگ‌ترین دربی در آسیا محسوب می‌شود چرا که هر دو تیم هواداران زیادی دارند و این هواداران جذابیت دربی را بیشتر می‌کنند. زمانی که من کارم را با استقلال شروع کردم، تیم شرایط خیلی بدی داشت و موقعیت خوبی در جدول نداشت، اما ما بازی به بازی بهتر شدیم. من در دربی اول بازنده بودم، در آن دربی ما با یک گل از حریف شکست خوردیم، اما می‌دانستم که دربی بعدی را پیروز می‌شویم، چون همه اعضای تیم می‌دانستند که تیم شرایطی بهتر از گذشته دارد و دیگر ترسی از پرسپولیس نداشتند. بازیکنان شجاعت‌شان را پیدا کرده بودند و می‌خواستند به هواداران ثابت کنند که ما با قدرت برگشتیم.

قبل از حضور در دربی، پرسپولیس ۳ بار قهرمان لیگ برتر شده بود و چیز جدیدی برای بدست آوردن نداشت و در واقع آن‌ها بیشتر نگران از دست دادن جایگاه‌شان بودند.

{پرسپولیس برانکو} آن‌ها به سبک همیشگی برانکو (سرمربی وقت پرسپولیس) جنگنده بازی می‌کردند و همین جنگندگی باعث پیروزی‌شان می‌شد. در واقع پرسپولیس با همین سبک توانست چند سال قهرمان لیگ شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق باشد.

قبل از آن بازی همه از جمله رئیس باشگاه نگران نتیجه بازی بودند و به من می‌گفتند که دربی بازی بسیار سختی است، ولی من تجربه بازی رفت را داشتم و بر اساس این تجربه به آن‌ها گفتم که شما اشتباه می‌کنید، دربی بازی آسانی است! و تیمی که بیشتر انگیزه داشته باشد، می‌تواند برنده این بازی مهم باشد.

۱۰ درصد توانایی و قابلیت‌های فردی و ۹۰ درصد ذهنیت و روحیه بازیکنان باعث پیروزی در دربی می‌شود. ذهنیت مهم‌ترین نکته برای پیروزی در دربی است. بازیکنان باید باور کنند که می‌توانند در این بازی پیروز از زمین خارج شوند.

{نتیجه دربی ۱۰۳} شرایط دربی پیش رو شبیه به همان دربی است. استقلال در حال حاضر مشکلات زیادی دارد که البته این مشکلات بین بازیکنان و مربیان تیم نیست بلکه با مدیریت فاجعه‌بار مدیرعاملش دچار مشکلاتی شده. آن‌ها می‌دانند که فقط می‌توانند بر روی شجاعت و توانایی‌های خودشان حساب کنند و به جز این هیچ راه دیگری برای پیروزی در این دیدار ندارند.

از نظر من این دربی آسان‌ترین دربی برای استقلال در ۱۰ سال اخیر است. اما به هر حال بازیکنان استقلال محکوم به برد هستند؛ اگر باور کنند که هیچ ترسی از حریف ندارند و باید این بازی را ببرند، می‌توانند برنده از زمین خارج شوند.

پرسپولیس برای دربی پیش رو مشکلات زیادی دارد و آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ برتر، نتایجی که مورد نظرشان بود را نگرفتند و در حال حاضر هم بر روی نیمکت مربیان با تغییراتی مواجه شدند و دستیار تیم (اوسمار ویرا) در حال حاضر مسئولیت سرمربیگری تیم را برعهده گرفته. او برای رسیدن به نتیجه نیاز به زمان دارد و می‌خواهد در دربی خودش را نشان دهد.

اوسمار ویرا انگیزه زیادی برای این بازی دارد، اما از سوی دیگر فشار زیادی را تحمل می‌کند چرا که در صورت باخت در این بازی انتقاد‌ها بر علیه او آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان