وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴٠۲ | هشدار مدیریت بحران به مازندرانی ها

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴٠۲ | هشدار مدیریت بحران به مازندرانی ها
صفحه اقتصاد -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره فعالیت سامانه سرد بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل ها در استان هشدار داد.

حسینعلی محمدی اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی، مبنی بر عبور سامانه سرد بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه از استان شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

محمدی آب گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، پدیده مه و کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی را از پیامدهای این سامانه جوی در استان عنوان کرد.

وی گفت: به رانندگان رعایت نکات ایمنی هنگام تردد به ویژه تردد شبانه در جاده‌های استان ومحورهای کوهستانی، به کوهنوردان و طبیعت گردان پرهیز از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز و دامداران هم، نگهداری دام‌ها در مناطق امن به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با تاکید بر اقدام شهرداران در این مدت برای پاکسازی جوی‌ها، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌های انتقال آب و آب روها و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها، ضمن اعلام محدودیت باغداران در فعالیت‌های کشاورزی، به فعالان دریایی توصیه کرد: از فعالیت‌های تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز و صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش طیور برای کاهش خسارت به عملیات پیشگیرانه اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: هم استانی‌ها نسبت به تنظیم دمای محیط ومدیریت بهینه مصرف گاز اقدام کنند تا با کاهش افت فشار و احتمال قطع گاز مواجه نشوند و با توجه به پیش بینی مواج شدن دریا، از قایقرانی، ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان