وضعیت آب و هوا زنجان فردا پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴٠۲ | زنجانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا زنجان فردا پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴٠۲ | زنجانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که امروز وارد استان شد، بارش‌های پراکنده ای را در برخی مناطق استان از جمله خیرآباد،‌ صائین قلعه،‌ قیدار و ماهنشان منجر شده است و فعالیت آن تا عصر پنجشنبه در استان ادامه می‌یابد.

حسین سلطانی افزود: هم اکنون در ارتفاعات شهرستان‌های طارم و ماهنشان شاهد بارش برف و کولاک هستیم.

وی یادآور شد:‌ تا اواخر روز پنجشنبه به تناوب شاهد بارش هایی در استان خواهیم بود که بخش عمده فعالیت آن امروز است و عمده بارش ها به خصوص در مناطق شهری به شکل باران و در ارتفاعات شرایط برای بارش برف مهیا است.

سلطانی اظهار داشت:‌ فردا این سامانه تضعیف شده و بارش ها نیز عمدتا پراکنده و با توجه به کاهش دما شانس بارش برف بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای منفی در استان ثبت نشده است، ادامه داد: در این مدت شهر نیک پی با سه درجه سانتیگراد سردترین و آب بر با ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۱۰ درجه، ابهر سه و ۱۰، خرمدره چهار و ۱۰ درجه، آببر ۹ و ۱۴ درجه، سلطانیه چهار و ۱۰ درجه، قیدار چهار و ۱۰ درجه و ماهنشان پنج و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برف و باران جاده‌های زنجان را فرا گرفت

رییس مرکز مدیریت راه‌های زنجان گفت: بارش برف و باران از صبح امروز اغلب جاده‌های استان به ویژه آزادراه زنجان - تبریز را فرا گرفته است و از رانندگان درخواست می‌شود با احتیاط رانندگی کنند.

محمد محمدی افزود: هم اکنون بارش برف همراه با کولاک مقطعی در جاده های زنجان- طارم، زنجان- تهم- چورزق، زنجان- دندی-تخت سلیمان و نیک پی-ماهنشان و بارش پراکنده باران در آزادراه زنجان-قزوین گزارش شده است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان با توجه به نفوذ سامانه بارشی و افت دما هشدار سطح نارنجی در استان صادر شده است که فعالیت آن تا روز پنجشنبه ادامه می یابد.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

وی یادآور شد: استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۷۸ دستگاه ترددشمار، ۶ دستگاه دوربین نظارتی با فناوری عکاسی ثابت، ۳۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات و پنج سامانه توزین در حین حرکت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد