وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | هوای چهارمحال و بختیاری گرم‌تر شده است

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | هوای چهارمحال و بختیاری گرم‌تر شده است
صفحه اقتصاد -

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای پاییز امسال در استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲ درجه گرم‌تر شده است که این موضوع حاکی از تغییرات اقلیمی در استان است.

معصومه نوروزی افزود: اگرچه شهرکرد در پاییز امسال در بسیاری از روزها با کمترین کمینه دما سردترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور گزارش شد اما در مجموع هوا در استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درجه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش ۲ درجه‌ای دما نشانگر تغییرات اقلیمی در استان و سطح منطقه است و این موضوع می‌تواند پیامدهای ناگواری بر موجودات و محیط پیرامون داشته باشد به‌طوری‌که حتی افزایش یک دهمی دما در فصل سرما بر رشد گیاهان و کیفیت خاک تاثیر نامطلوبی دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری دمای صبح روز شنبه شهرکرد را ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بر این اساس شهرکرد سردترین ایستگاه استان و سردترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

نوروزی یادآور شد: برای روزهای آینده نیز دمای کمینه کاهش پیدا می‌کند اما این کاهش دما حدود یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و تا پایان هفته نیز بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان