اسامی بازیگران سریال دو پنجره + بیوگرافی بازیگران سریال دو پنجره

سریال دو پنجره بعد از سالها از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد، در اینجا با بازیگران سریال دو پنجره آشنا خواهیم شد.

اسامی بازیگران سریال دو پنجره + بیوگرافی بازیگران سریال دو پنجره
صفحه اقتصاد -

سریال دو پنجره در سال 1374 به تهیه کنندگی و کارگردانی پاشا شاهنده تولید شد و برای اولین بار از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال در زمان پخش از شبکه سوم سیما طرفداران زیادی را پیدا کرد و توانست خاطرات شیرینی را در سالهای پخش مجموعه رقم بزند. حضور جمشید مشایخی در کنار امین حیایی و دیالوگ های بین آن دو و نصیحت های پدرانه مشایخی به امین حیایی از نکات جالب و خاطره انگیز این سریال بود.

اسامی بازیگران سریال دو پنجره

  • جمشید مشایخی
  • ثریا قاسمی
  • گوهر خیراندیش
  • جمشید اسماعیل‌خانی
  • فخرالدین صدیق‌شریف
  • نادیا دلدار گلچین
  • امین حیایی
  • نگار فروزنده
  • حسن شکوهی
  • اکبر شامی
  • ناصر ازقندی
  • اصغر حیدری
  • علی بهزادجم
  • امین سیاحتگر
  • حسن قاسم‌نژاد
  • مسعود صدیقی

بیوگرافی بازیگران سریال دو پنجره

جمشید مشایخی

جمشید مشایخی (۶ آذر ۱۳۱۳ – ۱۳ فروردین ۱۳۹۸) بازیگر ایرانی بود. وی برگزیدهٔ ششمین دورهٔ همایش چهره‌های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود . مشایخی از سال ۱۳۹۵ با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد تا سرانجام پس از تحمل یک دوره این بیماری در ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۸۴ سالگی درگذشت. بازیگری را در مدرسه‌های امیریه آغاز کرد و در نمایش دانش‌آموزی مناظره شتر و موتور حضور یافت. وی دارای تحصیلات ناتمام در رشتهٔ تئاتر است.

سریال دو پنجره

ثریا قاسمی

مولود ملاقاسم (زادهٔ ۲۵ آذر ۱۳۱۹) معروف به ثریا قاسمی، بازیگر اهل ایران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما و تلویزیون پرکار بوده است. او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. وی در سال ۱۳۹۵ در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی ویلایی‌ها برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. ایشان فرزند مرحومه حمیده خیرآبادی می باشند.

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. فعالیت وی از سال ۱۳۴۹ از دوران دبیرستان، با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید. حاصل این ازدواج، یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او و همسرش در شیراز بازیگر تئاتر بودند و او کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز نیز بود. وی در سال ۱۳۵۷، برای کسب تحصیلات عالی در دانشگاه تهران، همراه همسر و فرزندانش به تهران رفت. او علاوه بر تحصیل، به فعالیت تئاتر در شهر تهران پرداخت.

سریال دو پنجره

جمشید اسماعیل‌خانی

جمشید اسماعیل‌خانی ۱ اردیبهشت ۱۳۲۹ در داراب زاده شد. اسماعیل خانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۹ شروع کرد. همچنین آغاز کار او در سینما به سال ۱۳۶۸ و با بازی در فیلم زیر بام‌های شهر به کارگردانی اصغر هاشمی بر می‌گردد. اسماعیل‌خانی در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۶۹ و ۱۳۷۸، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد. همسر او گوهر خیراندیش، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

جمشید اسماعیل‌خانی، ۱۸ فروردین سال ۱۳۸۱ بر اثر سکتهٔ قلبی درگذشت. پیکر او ۲۰ فروردین ۱۳۸۱ در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

فخرالدین صدیق‌شریف

فخرالدین صدیق شریف (زاده ۲۱ مرداد ۱۳۳۴ در تهران) بازیگر و مترجم ایرانی است. وی فعالیت خود را در تئاتر در سال ۱۳۵۰ و در سینما در سال ۱۳۶۷ شروع کرده‌است. داری دو فرزند به نام پسر فرزاد و میلاد می باشد.

سریال دو پنجره

نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین (زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ – درگذشتهٔ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود. از دیگر بستگان وی در سینما می‌توان به دختر عموی وی مرجانه گلچین اشاره کرد. او فرزند نادر گلچین خواننده آواز سنتی بود. وی در رشتهٔ موسیقی در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته گردید. ابتدا وارد عرصهٔ تئاتر شد و به تدریج به بازیگری در سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ابلیس (ساختهٔ احمدرضا درویش) به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت.

نادیا دلدار گلچین در حالی که سال‌ها از بیماری کلیوی رنج می‌برد، سرانجام در بامداد ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ و پس از آنکه ۹ روز را در حالت کما سپری کرد، در ۵۲ سالگی در بیمارستان عرفان، تهران درگذشت.

امین حیایی

امین حیایی (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) بازیگر اهل ایران است. حیایی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ با حضور در فیلم دو همسفر آغاز و تاکنون در آثار گوناگون، فیلم، سریال و تئاتر حضور داشته است. او برای دو فیلم شب (۱۳۸۶) و برف آخر (۱۴۰۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است. حیایی همچنین در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شعله‌ور نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت دیپلم افتخار نقش اول مرد را کسب کرد. همسر وی نیلوفر خوش‌خلق از بازیگران سینمای ایران است.[۱۰] همچنین مونا بانکی‌پور، همسر سابق حیایی، و فرزندشان دارا حیایی نیز از بازیگران سینما هستند.

سریال دو پنجره

نگار فروزنده

نگار فروزنده (زاده ۳ تیر ۱۳۵۷ در شمیران، تهران) بازیگر ایرانی است. او بازیگری را از ۱۴ سالگی آغاز کرد. پس از بازی در فیلم پاپیتال، بسیاری از منتقدان بازی وی را ستودند. وی در دو فیلم از داریوش مهرجویی در سه نقش حضور یافت. مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا دیگر اسامی ثبت‌شده در کارنامهٔ هنری اوست. از ویژگی‌های بارز بازیگری نگار فروزنده، ایفای نقش‌های متفاوت است. همچنین بازی در سه‌گانه فیلم اخراجی‌ها از بازی‌های ماندگار وی می‌باشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد