بیوگرافی بازیگران سریال دلدادگان همراه با خلاصه داستان هر سه فصل

سریال دلدادگان از سریال های جذاب ایرانی است که در سه فصل ساخته شده است در اینجا بیوگرافی بازیگران سریال دلدادگان همراه با خلاصه داستان هر سه فصل را خواهیم خواند.

بیوگرافی بازیگران سریال دلدادگان همراه با خلاصه داستان هر سه فصل
صفحه اقتصاد -

سریال دلدادگان از سریال های درام در ژانر اجتماعی می باشد که در سه دوره پیش از انقلاب ، زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق و زمان حال را نشان می دهد، در ادامه مطلب خلاصه داستان سریال دلدادگان همراه با بیوگرافی بازیگران سریال دلدادگان را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خلاصه داستان سریال دلدادگان

خلاصه فصل اول سریال دلدادگان

این سریال داستان زندگی یک دختر جاه‌طلب و پر از آرزوهای دور و دراز به نام فرزانه زندی است که ابتدا عاشق یک جوان ساده و جاهل مسلک بنام مالک پورسلیم می‌شود. مالک به‌طور اتفاقی با یک گروه انقلابی آشنا می‌شود و با آن‌ها همکاری می‌کند. در همین زمان نادر سلیمانپور که ظاهراً صاحب یک شیرینی‌فروشی است اما در اصل یک عنصر امنیتی و وابسته به ساواک است وارد این محل می‌شود و به فرزانه دل می‌بندد. نادر برای به دست آوردن فرزانه، مالک را لو می‌دهد و او پس از دستگیری به سیستان تبعید می‌شود. فرزانه که از بازگشت مالک ناامید است برای ارضای جاه‌طلبی‌های خود از مالک دست می‌کشد و به عشق نادر جواب مثبت می‌دهد و با او ازدواج می‌کند. از طرف دیگر مرضیه دوست فرزانه که در ابتدا از شخصیت مالک خوشش نمی‌آید و از فرزانه می‌خواهد با او ازدواج نکند، بعد از اینکه متوجه انقلابی بودن او می‌شود، کم‌کم به او علاقه‌مند شده و با او ازدواج می‌کند. کینه اولیه فرزانه از مرضیه از همین‌جا شکل می‌گیرد که یکی از پایه‌های اصلی روند قصه در سریال است.

نادر هم که بعد از انقلاب سعی دارد با زرنگی خود را انقلابی جا بزند موفق نمی‌شود و سوابق امنیتی و قاچاق او توسط دوستان سپاهی مالک برملا می‌شود. شبی که قرار است نادر دستگیر شود مالک به خانه او می‌رود تا کمک کند که این دستگیری بی سر و صدا انجام شود تا آبروی نادر و خانواده حفظ شود. اما نادر خانه خود را آتش می‌زند تا به همراه خانواده اش بگریزد اما فقط موفق به نجات همسرش می‌شود. در آن شب، خواهر و شوهر خواهر فرزانه (برادر نادر) نیز در خانه آنها بودند و آتش می‌گیرند و بقیه فکر می‌کنند که نادر و فرزانه از بین رفتند. نادر حین فرار به زندان می‌رود و کشته می‌شود. فرزانه کینه مرگ فرزند و همسرش را از مالک به دل می‌گیرد. عنایت دوست نادر به کمک فرزانه می‌آید و سراغ پول و طلاهای نادر می‌روند و ثروت زیادی به دست می‌آورند. مالک و مرضیه به تازگی صاحب فرزندی به نام بهار شده‌اند و فرزانه که به خیال بقیه کشته شده‌است و نام جدید خود را افسانه گذاشته‌است برای انتقام فرزند آنها را می‌دزدد و نامش را ارغوان می‌گذارد در حالی که مالک و مرضیه هیچ تقصیری نداشتند. مالک و مرضیه فرزند فرزانه را از آتش‌سوزی نجات داده‌اند و به فرزندی قبولش کرده‌اند و نامش را امیر گذاشته‌اند. اما انتقام‌گیری فرزانه که از زنده ماندن پسرش بی‌خبر است هنوز تمام نشده‌است و در فصل‌های ۲ و ۳ ادامه دارد.

62064a0a47dfc1426024c

 

خلاصه فصل دوم و سوم سریال دلدادگان

فرزانه زندی که نام خود را افسانه مشکات گذاشته‌است رئیس شرکتی است که در آن پول‌شویی انجام می‌شود. امیر (سهیل) در کنار مالک و مرضیه زندگی خوبی دارد. او مأمور اطلاعات است و به خاطر خلاف‌هایی که در شرکت افسانه انجام می‌شود در نقش یک حسابدار ساده به شرکت می‌رود. افسانه که متوجه می‌شود او پسر مالک است فکر انتقام به سرش می‌زند و تصمیم می‌گیرد خود را به امیر نزدیک کند. او از دخترش ارغوان که در واقع دختر مالک است می‌خواهد که وانمود کند عاشق امیر است و ارغوان نامزدش هاتف که پسر عنایت است را راضی می‌کند که در مدت کوتاهی این نقش را بازی کند. افسانه می‌خواهد اسناد شرکت را به نام امیر کند اما چون امیر آگاه است که در این شرکت چه اتفاق‌هایی می‌افتد قبول نمی‌کند. امیر متوجه می‌شود که عشق ارغوان به او یک بازی است. اما طی مدتی ارغوان واقعاً به امیر دل می‌بندد و امیر متوجه محبت واقعی ارغوان می‌شود و خود نیز عاشق ارغوان می‌شود. در طی این مدت افسانه خانواده مالک را از هم می‌پاشاند. نامزد عقدی حدیث دختر مرضیه و مالک که پارسا نام دارد گرفتاری زیادی دارد. مادر او به علت یک قتل غیرعمد در زندان است اما او توان پرداخت دیه را ندارد. از این رو افسانه از او می‌خواهد که به شرط آزادی مادرش حدیث را رها کند و او از سر ناچاری قبول می‌کند چون در غیر این صورت مادرش را از دست می‌دهد. او کسی را می‌فرستد تا پسر کوچک مالک حامد را که یک نخبه است معتاد قرص کند و حامد فکر می‌کند این قرص‌ها قرص‌های شب امتحان هستند. در این حال که دیگر خانواده مالک از هم پاشیده افسانه قصد فرار دارد. هاتف حس می‌کند افسانه سرش را کلاه گذاشته‌است و برای به دست آوردن ارغوان قصد کشتن امیر را دارد. عنایت عاشق افسانه بود و در مهار کردن هاتف به افسانه کمک می‌کرد و فکر می‌کرد افسانه می‌خواهد با او ازدواج کند اما افسانه سر عنایت را هم شیره مالیده بود. کسی که حامد را معتاد کرده بود و باعث شده بود او به بیمارستان منتقل شود به پیش مرضیه و مالک می‌رود و می‌گوید که افسانه پشت این ماجرا بوده. در همین حال هاتف امیر و ارغوان را به جای دوری برده‌است و می‌خواهد امیر را بکشد. مالک و مرضیه با افسانه درگیر می‌شوند و افسانه می‌گوید که چه کسی است و ارغوان دختر آن هاست و قرار است پسر آنها کشته شوند اما متوجه می‌شود که امیر پسر خود اوست. قرار بوده در داستان واقعی وقتی هاتف در حال کشتن امیر است افسانه به جای امیر کشته شود اما به خاطر بعضی مشکلات که در حال ساخت سریال پیش آمد هاتف به ارغوان شلیک می‌کند تا امیر را در دلتنگی بگذارد و در آخر خود هاتف نیز می‌میرد و ارغوان به کما می‌رود. افسانه در حال فرار دستگیر می‌شود و مالک و مرضیه دوباره زندگی عادی خود را پیدا می‌کنند و پارسا به پیش حدیث بر می‌گردد و حال حامد خوب می‌شود و امیر زندگی اش را در کنار مالک و مرضیه ادامه می‌دهد و منتظر می‌مانند تا ارغوان به زندگی برگردد.

08_54_511

 

اسامی بازیگران سریال دلدادگان هر سه فصل همراه با نقش

مسعود رایگان

بازیگر نقش (مالک) پورسلیم پدر بهار، حدیث و حامد، پدرخوانده امیر

مسعود رایگان (زاده ۱ بهمن ۱۳۳۳) بازیگر اهل ایران است. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وی همسر رؤیا تیموریان است. مسعود رایگان چند سالی را در اروپا و کشور سوئد به بازیگری پرداخت، ولی در سال ۱۳۸۰ به ایران بازگشت. نام مسعود رایگان با فیلم خاموشی دریا بر سر زبان‌ها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند؛ به طوری که جایزه جشن‌خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد. وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده‌است. وی همچنین در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی ۷ گردید.

آرش مجیدی

بازیگر نقش (جوانی مالک)

آرش مجیدی (زادهٔ ۷ اردیبهشت ۱۳۵۳) بازیگر ایرانی است. مدرک تحصیلی وی کارشناسی ادبیات نمایشی است. از فعالیت‌های وی می‌توان به بازی در سریال‌های احضار، سرباز، زیر هشت، ارمغان تاریکی، رستگاران و دلدادگان و فیلم سینمایی شوکران اشاره کرد.

پانته‌آ بهرام

بازیگر نقش افسانه (فرزانه زندی)

پانته‌آ بهرام (زادهٔ ۱۳ اسفند ۱۳۴۸) بازیگر ایرانی است. او برای بازی در فیلم و تئاتر، نامزد و برندهٔ چند جایزه از جشنواره فیلم فجر شده‌است. فعالیت او با بازی در سری سوم مجموعه تلویزیونی آینه (۱۳۶۸) آغاز شد و همان سال نیز در هامون داریوش مهرجویی ظاهر شد. او برای بازی در بچه‌های ابدی (۱۳۸۵) برندهٔ سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. جدا از سینما و تلویزیون، او در بیش از ۲۰ تئاتر، مانند مرگ یزدگرد، بازی کرده‌است.

لیندا کیانی

بازیگر نقش (جوانی افسانه)

لیندا کیانی (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. کیانی در آبادان متولد شد. وی دارای یک خواهر و ۴ برادر است. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده‌است. فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های آموزشگاه بازیگری سمندریان و کلاس‌های فن بیان خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد؛ و با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی‌های خود جلب کرد.

مهرانه مهین ترابی

بازیگر نقش مرضیه همسر مالک

مهرانه مهین‌تُرابی (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۳۶) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانهٔ سبز به اوج محبوبیت رسید.

سمیرا حسن پور

بازیگر نقش (جوانی مرضیه)

سمیرا حسن‌پور (زادهٔ ۱۶ آذر ۱۳۶۳) بازیگر ایرانی است. اولین حضور او در سینما برای فیلم تمشک (۱۳۹۲) بود که برای آن نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. او برای نقش‌آفرینی در سه کام حبس (۱۳۹۸) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مسعود دلخواه

بازیگر نقش عنایت برزگر دوست نادر٫ عاشق افسانه مشکات ٫ پدر هاتف

مسعود دلخواه (زادهٔ ۹ دی ۱۳۳۶ در کازرون) کارگردان، بازیگر، نویسنده و مدرس دانشگاه ایرانی است. وی دارای مدرک دکترای کارگردانی تئاتر از دانشگاه کانزاس آمریکاست. مسعود دلخواه پس از ۱۴ سال تدریس بازیگری و ۲۰ سال زندگی در آمریکا و کسب دو جایزه مدرس برتر بازیگری آمریکا در سال ۱۳۸۳ به ایران بازگشت.

مجید پتکی

بازیگر نقش جوانی عنایت

مجید پُتکی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۵۳،رشت)، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر و صداپیشه ایرانی است.

او در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد با عنوان جایزه «دستاورد ویژه» از جشنواره بین‌المللی فیلم «مانهایم» آلمان (برای بازی در نقش پدر در فیلم «زمانی دیگر» به کارگردانی ناهید حسن‌زاده) شد و برای بازی در فیلم کوتاه «دیگری» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌های اوتابیانای برزیل ۲۰۲۱ و اسکرین پاور انگلستان ۲۰۲۰ گشته. مجید پتکی هم‌اکنون در سمت «مسئول نمایش‌های آئینی و سنتی استان گیلان» نیز فعال می‌باشد.

pahaye-bigharar-8

حمید گودرزی

بازیگر نقش (نادر) سلیمانپور عاشق و همسر فرزانه، ساواکی، قاچاقچی مواد مخدر

حمید گودرزی (زاده ۲ آذر ۱۳۵۶) بازیگر و مجری ایرانی است. او فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد.گودرزی در تهران در خانواده‌ای اصالتا اهل بروجرد متولد شد.او در ۲۱ شهریور ۱۳۸۳ با ماندانا دانشور ازدواج کرد. زندگی این دو پس از دوازده سال در سال ۱۳۹۵ به جدایی انجامید.گودرزی، نقش‌های پرشماری در آثار تلویزیونی داشته که معمولاً با استقبال خوبی نیز همراه بوده‌است. تکرار موفقیت در سینما وی را تبدیل به یکی از بازیگران شناخته شدهٔ سینمایی نیز بدل ساخت

سامان صفاری

بازیگر نقش (امیر)

سامان صفاری متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در یزد ، بازیگر سینما و تلویزیون است . فارغ التحصیل لیسانس رشته جهانگردی می باشد که با فیلم کوتاه شروع کرد و با تلویزیون به شهرت زیادی رسید اصالتا اهل شهر یزد می باشد ، دو تا برادر دارد بنام های «ابوالفضل» و «اشکان» دارد که فیلمنامه نویس و تهیه کننده هنری در کشور آلمان هستند.

سانیا سالاری

بازیگر نقش ارغوان (بهار پورسلیم) دختر خوانده افسانه٫ دختر واقعی مالک و مرضیه

سانیا سالاری متولد ۲۰ تیرماه ۱۳۶۸ در تهران میباشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته تدوین است. او فعالیت هنری خود را از تئاتر و با افراد صاحب نامی شروع کرد و با بازی در سریال دلدادگان شناخته شده و به شهرت رسیده است.

46236243

مهدی صبایی

بازیگر نقش قاسم

مهدی صبایی همدانی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۵۰ در کرمانشاه می باشد که با نام مهدی صبایی شناخته میشود بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. او کار خود را در سینما با فیلم سلطان اثر مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با بازی در سریال روزگار جوانی به شهرت رسید.«روزگار جوانی» و «بدون شرح»، از جمله سریال‌هایی است که مردم نقش او را به یاد دارند

سیروس همتی

بازیگر نقش سید ابوالقاسم طباطبایی

سیروس همتی (زادهٔ ۱۳ مرداد ۱۳۵۱) بازیگر، کارگردان، معلم بازنشسته، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده، گوینده و طراح صحنه ایرانی است.بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد.

رویا میرعلمی

بازیگر نقش (نوشین) خواهر بهزاد ٫ مادر کارن

رؤیا میرعلمی (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۵۷) بازیگر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. بیشتر فعالیت‌های او در حوزه تئاتر است. او برای بازی در مجموعهٔ شمعدونی (۱۳۹۴) در میان عموم شناخته شد و برای بازی در لیسانسه‌ها (۱۳۹۵–۱۳۹۸) جایزهٔ بهترین بازیگر زن کمدی از جشن حافظ را کسب کرد.

پویا امینی

بازیگر نقش بهزاد

پویا امینی (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. علت اصلی شهرت او بازی در مجموعه‌های تلویزیونی مثل خط قرمز و در قلب من است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشگاه علم و فرهنگ تهران است و دارای یک فرزند پسر به نام ایلیا است ایلیا پسر او متولد ۱۳۸۶ است. همچنین عضویت در تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان در کارنامه او دیده می‌شود. وی هم‌اکنون عضو تیم فوتبال ستارگان هنر ایران است.

شاهرخ استخری

بازیگر نقش (هاتف) برزگر نامزد سابق ارغوان

شاهرخ استخری (زادهٔ ۱۴ مهر ۱۳۵۹) بازیگر اهل ایران است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دلنوازان، فاصله‌ها، آمین، ماه و پلنگ، سوگند، پرواز در ارتفاع صفر و دلدادگان اشاره کرد. او که به واسطهٔ بازی در سریال‌های دلنوازان و فاصله‌ها شهرت پیدا کرده بود، برای مدت ۱۰ سال وارد عرصهٔ بازیگری در سینما شد و از تلویزیون فاصله گرفت.

سریال-دلدادگان

ملیکا شریفی نیا

بازیگر نقش (حدیث)

ملیکا شریفی‌نیا (زادهٔ ۲۱ آبان ۱۳۶۵) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. وی فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا و خواهر مهراوه شریفی‌نیا می‌باشد. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت می‌کند. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام اوینار به کارگردانی شهرام اسدی شروع کرد.

پویا کرمی بازیگر نقش (حامد) پورسلیم نخبه٫ پسر مالک و مرضیه ٫ عاشق آمیتیس

افسانه چهره آزاد بازیگر نقش رؤیا (مادر پارسا)

بهشاد شریفیان بازیگر نقش صمد

آزاده ریاضی بازیگر نقش (مهین) همسر صمد ٫ نامادری پارسا

علیرضا استادی بازیگر نقش عباس زندی پدر فرزانه و افسانه

افسانه ناصری بازیگر نقش عزیز مادر مالک و عادل

سجاد قراگزلو بازیگر نقش عادل پورسلیم برادر مالک

علی سخنگو بازیگر نقش (پارسا) اسکویی همسر حدیث

مهناز خوشخو  بازیگر نقش افسانه زندی خواهر فرزانه

اصغر محبی بازیگر نقش حاج فتاح (قلندر)

بیژن سیفان اسد

سارا نجفی بازیگر نقش (میترا)

مجید موثق بازیگر نقش عماد پسر قاسم

سعید بخششی بازیگر نقش (سعید) دوست هاتف خلافکار

میلاد ملکی بازیگر نقش احسان

مجید صیادی بازیگر نقش ساواکی

ارسلان اصلانی بازیگر نقش طلبکار نوشین

سعید نعمتی بازیگر نقش میثم

نیما جمالی بازیگر نقش یوسف

فرید قبادی بازیگر نقش دکتر تبعیدی

مسعود فروتن بازیگر نقش دکتر فربد

امیرعباس آذرخوش بازیگر نقش تیمور

الهه غلامی بازیگر نقش همسایه فرزانه

اشکان هورسان بازیگر نقش شاگرد نادر

کوروش شاداب فر بازیگر نقش دوست قاسم

بنیامین رباطی بازیگر نقش بنیامین نایب برادر میترا

علی فرهنگی بازیگر نقش (پدر آمیتیس)

علی زیادی بازیگر نقش دوست قاسم

اعظم هادی بازیگر نقش همسایه مالک

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • آویسا

    سلام چرا فصل اول و دوم دلداگان را جا به جا پخش کردید.....ینی اول فصل دوم را نشان دادین

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد