زمان قطعی برق سیستان و بلوچستان یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ | جدول خاموشی برق زاهدان فردا دوازدهم اسفند ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
جزئیات جدید زمان قطعی برق سیستان و بلوچستان یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ و اعلام جدول خاموشی برق زاهدان فردا دوازدهم اسفند ماه ۱۴۰۳ را در ادامه این گزارش بخوانید.

در روزهای اخیر با اعلام جدول خاموشی برق و برنامه قطعی برق استان سیستان و بلوچستان و شهر اهدان برای فردا یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ نگرانیهای فراوانی در میان مردم ایجاد شده است.با وجود قولهای مسئولان مبنی بر کاهش یا پایان خاموشی ها هنوز شاهد قطعی های متعدد و نوسانات شدید در ارائه برق هستیم.
جدول قطعی برق سیستان و بلوچستان فردا یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
هموطنان عزیز سیستان و بلوچستان جدول خاموشی برق زاهدان و زمان قطعی برق استان سیستان و بلوچستان یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ را از"اینجا" دریافت نمایید.
همچنین از طریق"سامانه برق من"می توانید از زمان قطع برق منزل خود مطلع شوید."شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان"مناطق صنعتی و مسکونی را که با قطعی احتمالی برق روبهرو میشوند، اعلام کرد.
شرکت توزیع نیروی برق هر استان مسئولیت ارائه جدول زمانبندی خاموشی شهرستانها را برعهده دارد.
ساکنان شهرهای مختلف از طریق نشانی"bargheman.com/dc-list"میتوانند سامانه شرکت توزیع برق استان خود را جستجو کرده و به آن وارد شوند و از طریق آن از ساعت دقیق خاموشی و رفع خاموشی مطلع شوند.
بررسی وضعیت خاموشی برق در استان سیستان و بلوچستان
در پی اعلام رسمی جدول خاموشی برق برای فردا، بسیاری از اهالی استان سیستان و بلوچستان و بهویژه شهر اهدان نسبت به زمان قطعی برق دچار نگرانی شدهاند. برنامه قطعی برق اعلام شده شامل قطع و وصلهای دورهای در ساعات مشخص است که با هدف مدیریت بهینه مصرف و رفع ناترازی برق صورت میگیرد.
اهمیت جدول خاموشی برق در کاهش ناترازی
در بسیاری از مناطق کشور، از جمله استان سیستان و بلوچستان، مدیریت صحیح جدول قطعی برق میتواند با کاهش مصرف غیرضروری و بهبود بهرهوری، تأثیر مثبتی بر شبکههای توزیع برق داشته باشد. مسئولان معتقدند که با برنامهریزی دقیق و اعلام زمان قطعی برق، امکان کنترل بهتر مصرف و جلوگیری از اختلالات در تولید برق فراهم میشود.
علل قطعی و چالشهای موجود
با وجود تعهدات اعلام شده برای رفع مشکلات، علل قطعی برق همچنان از جمله مسائلی است که همگان را به فکر وا میدارد. برخی از عوامل اصلی عبارتند از:
-فرسودگی شبکههای تولید و توزیع: سیستمهای قدیمی و ناکارآمد باعث کاهش ظرفیت تأمین برق شدهاند.
-عدم سرمایهگذاری کافی: کاهش میزان سرمایهگذاری در بخش برق از شش میلیارد و دویست میلیون دلار در سال ۱۳۹۰ به ششصد میلیون دلار در سال ۱۴۰۰، نقش مهمی در بروز بحران دارد.
-مصرف بیرویه توسط مراکز غیرمجاز: استفاده غیرمجاز از برق توسط ماینرهای رمزارز و سایر مصرفکنندگان ناپایدار، سهم قابل توجهی در افزایش ناترازی برق داشته است.
-تأثیر تحریمهای بینالمللی: در پی ادامه تحریمها و محدودیتهای واردات، شرایط بحرانی در بخشهای تولیدی برق و گاز شدت یافته است.
بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از قطعی برق
اقتصاد کشور در شرایط بحرانی انرژی دچار زیانهای فراوانی شده است. بر اساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، تعطیلی ادارات و ناترازی انرژی هر روزه به مبلغ هفتصد و پنجاه و هشتاد و پنج میلیارد تومان از تولید ناخالص داخلی کاسته میشود.
تأثیر مستقیم بر زندگی مردم
مردم شهرها ابراز نگرانی و ناراحتی خود را از قطعی برق و اعلام جدول خاموشی برق دارند. گزارشها حاکی از آن است که با وجود قولهای مسئولان مبنی بر پایان دادن به این وضعیت، هنوز شاهد قطعی برق و ارائه برنامههای زمانبندی شده هستیم که موجب عصبانیت و نارضایتی عمومی شده است. این موضوع نه تنها بر زندگی روزمره مردم تأثیر گذاشته بلکه باعث ایجاد اختلال در فعالیتهای اقتصادی، تجاری و صنعتی نیز شده است.
وضعیت بینالمللی: پایان معافیت تحریمی عراق
در خبر دیگری از مناقشات بینالمللی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق اعلام کرد که معافیت تحریمی واردات گاز ایران در تاریخ هجری شمسی هجدهم اسفند به پایان میرسد. این خبر نشاندهنده تغییر در سیاستهای بینالمللی و احتمال بروز تغییرات گسترده در واردات انرژی است.
پیامدهای اقتصادی بینالمللی
در صورت عدم تمدید معافیت تحریمی، احتمالاً دولت عراق در تلاش برای دریافت معافیت جدید خواهد بود. اما عدم تمدید این معافیت ممکن است تأثیرات منفی در بازار گاز و انرژی داشته و در نتیجه، فشارهای اقتصادی بیشتری بر کشورها وارد کند. در همین راستا، برنامه قطعی برق و زمان قطعی برق در داخل کشور به عنوان یک چالش دوگانه همزمان با تغییرات در بازار بینالمللی محسوب میشود.
مسائل مرتبط با مصرف برق در حوزه ماینرینگ
یکی از دغدغههای جدی وزارت نیرو، مقابله با مصرف بیرویه برق توسط مراکز غیرمجاز رمزارز است. به گفته مسئولان، در حال حاضر بیش از دویست هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در کشور شناسایی شدهاند که مصرف آنها بالغ بر هشتصد مگاوات میباشد.
بررسی عملکرد ماینرها در شبکه برق
با توجه به افزایش بیرویه مصرف برق توسط این مراکز، مسئولان تاکید دارند که هر دستگاه ماینر معادل مصرف ماهانه ده خانوار ایرانی است. این امر منجر به افزایش ناترازی برق و ایجاد فشارهای جدی بر شبکههای توزیع شده است. در همین راستا، وزارت نیرو و توانیر اقدامات ویژهای از جمله ارسال پیامک به شماره سهصد هزار و پنجاه و یک دو۱ معرفی ماینرهای غیرمجاز به منظور دریافت پاداش نقدی را در دستور کار قرار دادهاند.
اقدام مسئولان در زمینه کاهش ناترازی برق
با وجود تمام مشکلات موجود، مسئولان بخش برق اعلام کردهاند که تلاشهای جدی در جهت رفع ناترازی انرژی انجام شده است. وزارت نیرو در چند مرحله وعده داده که با اجرای خاموشیهای دو ساعته و طرحهای توسعهای، قطعی برق تا زمستان آینده کاهش خواهد یافت.
قولهای داده شده در جهت بهبود وضعیت
با وجود اعلام وعدههای متعدد برای پایان دادن به بحران برق، مردم همچنان شاهد قطعی برق و ارائه جدول خاموشی برق هستند. مسئولان در برخی از مصاحبهها تأکید کردهاند که افزایش ظرفیت تولید و نوسازی شبکههای توزیع، در کنار استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، میتواند به بهبود وضعیت کمک کند. اما کارشناسان معتقدند بدون تغییر اساسی در سیاستهای سرمایهگذاری و اصلاح شیوههای مصرف، این وعدهها تنها روی کاغذ باقی خواهند ماند.
نقد وضعیت سرمایهگذاری در صنعت برق
با کاهش چشمگیر میزان سرمایهگذاری بخش خصوصی از شش میلیارد و دویست میلیون دلار به ششصد میلیون دلار در دهه اخیر، زیرساختهای تولید و توزیع برق دچار فرسودگی شدهاند. این کاهش سرمایهگذاری به وضوح در کمبود تولید و افزایش ناترازی برق نمود پیدا کرده است.
بررسی دقیق آمارهای صنعت برق
براساس آمار ارائهشده، مصرف برق کشور بالغ بر سیصد و شصت و پنج هزار واحد بوده و تعداد مشترکان به چهل و دو هزار نفر میرسد. شبکههای توزیع با تعداد هشتصد و نود عدد و ترانسها به هشتصد و هفتاد دستگاه رسیدهاند. همچنین ظرفیت منصوبه بالغ بر نود و شش هزار واحد است و پیک بار در حدود هفتاد و هفت هزار مگاوات ثبت شده است. این آمار نشان میدهد که در حالی که تولید ناویژه بالغ بر چهارصد و بیست و دو هزار واحد است، کمبود تولید بالغ بر چهارده هزار واحد به وضوح مشاهده میشود.
راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت برق
با توجه به مشکلات فراوان موجود، کارشناسان پیشنهاد میکنند که برای بهبود وضعیت برق کشور، راهکارهای جامعی اتخاذ شود. از جمله این راهکارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-افزایش سرمایهگذاری در زیرساختهای برق: جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی به منظور نوسازی شبکههای توزیع و تولید برق از اهمیت ویژهای برخوردار است.
-توسعه انرژیهای تجدیدپذیر: اجرای پروژههای خورشیدی و بادی و بهرهگیری از انرژیهای پاک، میتواند نقش مهمی در کاهش فشار بر شبکههای برق داشته باشد.
-بهبود مدیریت مصرف: استفاده از کنتورهای هوشمند و تشویق مصرفکنندگان به بهرهوری بهینه، از جمله اقداماتی است که میتواند در کاهش ناترازی انرژی موثر باشد.
-مبارزه با مصرف غیرمجاز: اعمال نظارت دقیق و اجرای مجازاتهای لازم برای مراکز غیرمجاز رمزارز، از راهکارهای ضروری برای کاهش مصرف بیرویه برق است.
سامانههای اطلاعرسانی در حوزه برق
برای آگاهی از جدول خاموشی برق و زمان قطعی برق، استفاده از سامانههای اطلاعرسانی مانند «برق من» از اهمیت ویژهای برخوردار است.
نحوه استفاده از سامانه برق من
مشترکان میتوانند با نصب نرمافزار «برق من» بر روی گوشیهای هوشمند خود، به راحتی از آخرین وضعیت قبض برق و جدول قطعی برق مطلع شوند. پس از وارد کردن شناسه قبض و انتخاب گزینه خاموشی، اطلاعات دقیقی از زمان خاموشی و رفع قطعی برق به کاربر اعلام میشود. این سامانه علاوه بر آگاهیرسانی، به کاهش استرس و برنامهریزی دقیقتر برای استفاده از انرژی کمک میکند.
تجربههای سایر کشورها در مدیریت بحران برق
در بسیاری از کشورها، به دلیل شرایط اقتصادی و تغییرات آب و هوایی، مدیریت صحیح زمان قطعی برق و کاهش ناترازی انرژی از اهمیت ویژهای برخوردار است. در کشورهای اروپایی، به دلیل قیمت بالای برق و سیاستهای سختگیرانه، استخراج رمزارز به علت صرفه اقتصادی نبودن، از گسترش مصرف بیرویه جلوگیری میشود. در روسیه و چین نیز قوانین سختگیرانهای در این زمینه وجود دارد که تنها در مناطقی با مازاد تولید برق اجازه فعالیت میدهد. این تجارب بینالمللی میتواند درسهای ارزشمندی برای مدیریت بحران برق در ایران به همراه داشته باشد.
تاثیرات تحریمها و شرایط بینالمللی بر بحران برق
یکی از عوامل مهم در بروز بحران برق، تحریمهای بینالمللی است که شرایط واردات تجهیزات و منابع انرژی را محدود کرده است. به عنوان مثال، در خبر منتشر شده از وزارت برق عراق آمده است که معافیت تحریمی واردات گاز ایران در هجدهم اسفند به پایان میرسد. این موضوع نگرانیهایی را در بازارهای بینالمللی به وجود آورده و احتمال تغییرات عمده در واردات انرژی از ایران را مطرح کرده است.
پیامدهای اقتصادی تحریمها
تحریمها نه تنها بر واردات انرژی تأثیرگذار هستند بلکه باعث کاهش ظرفیت تولیدی و افزایش ناترازی برق نیز میشوند. کاهش میزان سرمایهگذاری و فرسودگی سیستمهای تولیدی از پیامدهای مستقیم این تحریمها به شمار میآید که نیازمند تغییر رویکردهای کلان در سیاستهای اقتصادی و انرژی است.
نقش وزارت نیرو و توانیر در مدیریت بحران
وزارت نیرو و شرکت توانیر با ارائه وعدههایی همچون کاهش قطعی برق با اجرای خاموشیهای دورهای، سعی در مدیریت بحران برق داشتهاند. معاونین این نهادها در راستای مقابله با مصرف بیرویه برق توسط مراکز غیرمجاز رمزارز و بهبود بهرهوری، طرحهای ویژهای را اعلام کردهاند.
اقدامات اتخاذ شده توسط وزارت نیرو
بر اساس اظهارات مسئولان، اجرای طرحهای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهگیری از فناوریهای نوین در نوسازی شبکههای توزیع از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. همچنین، استفاده از پیامک جهت معرفی مراکز ماینر غیرمجاز و دریافت پاداش نقدی از سوی شرکت توانیر به عنوان یک راهکار نوین برای کاهش ناترازی برق مطرح شده است.
چالشهای اجرایی و راهکارهای آتی
با وجود برنامهها و وعدههای متعدد، چالشهای اجرایی در کاهش ناترازی برق همچنان پابرجا هستند. کارشناسان معتقدند که بدون تغییر در ساختار سرمایهگذاری و اصلاح شیوههای مصرف، تضمینی برای پایان دادن به قطعی برق وجود نخواهد داشت.
نقد عملکرد و درسهای آتی
با توجه به گزارشهای متعدد، مسئولان در زمانهای مختلف قول دادهاند که بحران برق بهبود خواهد یافت. اما تجربه نشان میدهد که با وجود اعلام جدول خاموشی برق و ارائه برنامه قطعی برق، هنوز مشکلات اساسی در حوزه تولید و توزیع برق پابرجا هستند. این موضوع باعث ایجاد نگرانی عمیق در میان مردم شده است که انتظار دارند دولت با اتخاذ سیاستهای جامع، در جهت رفع ناترازی انرژی گامهای موثری بردارد.
نگاهی به آمارهای جامع صنعت برق
آمارهای ارائه شده نشان میدهد که وضعیت صنعت برق کشور در سال ۱۴۰۳ به شدت دچار ناترازی شده است.
برخی از شاخصهای کلیدی عبارتاند از:
- مصرف برق: سیصد و شصت و پنج هزار واحد
- تعداد مشترکان: چهل و دو هزار نفر
- شبکه توزیع: هشتصد و نود واحد
- تعداد ترانس: هشتصد و هفتاد دستگاه
- ظرفیت منصوبه: نود و شش هزار واحد
- پیک بار: هفتاد و هفت هزار مگاوات
- کمبود تولید: چهارده هزار واحد
این آمار نشان میدهد که در حالی که تولید ناویژه بالغ بر چهارصد و بیست و دو هزار واحد است، مشکل اصلی در ناترازی بین تولید و مصرف برق مشهود میشود.
تأثیرات اجتماعی و اقتصادی قطعی برق
قطع مکرر برق باعث اختلال در زندگی روزمره مردم، توقف فعالیتهای صنعتی و کاهش بهرهوری اقتصادی شده است. بسیاری از کسب و کارها و شرکتها به دلیل عدم اطمینان از زمان قطعی برق، برنامههای کاری خود را دچار تغییر میکنند.
واکنش مردم نسبت به اعلام جدول خاموشی برق
علاقهمندان و مصرفکنندگان برق در شبکههای اجتماعی به شدت از اعلام جدول قطعی برق انتقاد داشته و نسبت به عدم تحقق وعدههای دولت ابراز نگرانی کردهاند. این واکنشها نشاندهنده نارضایتی عمومی از وضعیت موجود و تأکید بر ضرورت اصلاحات اساسی در مدیریت شبکههای برق است.
راهکارهای فنی و فناوریهای نوین در مدیریت برق
با توجه به چالشهای موجود، استفاده از فناوریهای نوین و به کارگیری سیستمهای هوشمند در مدیریت برق از اهمیت ویژهای برخوردار است.
استفاده از کنتورهای هوشمند
کنتورهای هوشمند میتوانند با ارائه دادههای دقیق از میزان مصرف برق، به کنترل بهینه و کاهش ناترازی کمک کنند. این فناوریها با فراهم آوردن اطلاعات لحظهای، امکان برنامهریزی دقیق برای خاموشیهای دورهای و کاهش مصرف غیرضروری را فراهم میآورند.
پروژههای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر
راهاندازی نیروگاههای خورشیدی و بادی در کنار نوسازی نیروگاههای قدیمی، میتواند به کاهش فشار بر شبکههای تولید و توزیع برق کمک کند. در همین راستا، توانیر اعلام کرده است که سرمایهگذاران میتوانند از امکان صادرات برق از نیروگاههای خورشیدی در مدت هشت ماه در سال بهرهمند شوند.
تأثیر برنامههای دولتی و قولهای مسئولان
اگرچه مسئولان در جلسات متعدد قول دادهاند که بحران برق پایان خواهد یافت، اما واقعیت همچنان متفاوت است.
قولهای اعلامشده در سطح کشور
وزیر نیرو و دیگر مقامات اعلام نمودهاند که با اجرای طرحهای ویژه و به کارگیری فناوریهای نوین، جدول خاموشی برق بهبود خواهد یافت و زمان قطعی برق کاهش مییابد. اما علیرغم این وعدهها، هنوز گزارشهایی از قطعی برقهای ناگهانی و برنامههای اعلامشده وجود دارد که باعث ایجاد نگرانی در میان مردم شده است. این تناقض میان قولها و واقعیت، بحثهای فراوانی را در رسانهها به همراه داشته و نشاندهنده لزوم تغییرات اساسی در سیاستهای کلان انرژی کشور است.
نقش نهادهای نظارتی و قانونگذاران
برای مدیریت بحران برق، همکاری نهادهای دولتی، نظارتی و قانونگذاران از اهمیت ویژهای برخوردار است.
اقدامات قانونی علیه مراکز غیرمجاز
با توجه به فعالیت گسترده مراکز غیرمجاز رمزارز، وزارت نیرو با همکاری سایر دستگاههای نظارتی، اقدامات قانونی جهت شناسایی و توقف مصرف بیرویه برق را در دستور کار قرار داده است. در همین راستا، مسئولان تأکید دارند که حمایت مردمی و گزارشگیری دقیق از مراکز مشکوک، میتواند به کاهش ناترازی برق کمک کند.
توسعه قوانین حمایت از انرژیهای تجدیدپذیر
با تدوین قوانین جدید و حمایت از پروژههای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، میتوان به جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی کمک نمود و از بحران برق جلوگیری کرد.
بررسی تجربیات موفق در مدیریت بحران برق
در سطح جهانی، کشورهایی با بهرهگیری از فناوریهای نوین و سیاستهای جامع در مدیریت شبکههای برق موفق به کاهش ناترازی شدهاند.
نمونههای موفق از کشورهای توسعهیافته
در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، استفاده از سامانههای هوشمند و به کارگیری فناوریهای نوین در شبکههای برق باعث شده است تا زمان قطعی برق به حداقل برسد و کیفیت سرویس برقی بهبود یابد. این تجربیات میتواند الگوی مناسبی برای کشور ما در مدیریت بحران برق باشد.
ارزیابی نتایج و چشمانداز آینده
با توجه به تلاشهای صورت گرفته، پیشبینی میشود در صورت اجرای جامع طرحهای نوسازی و افزایش سرمایهگذاری، میزان قطعی برق و ناترازی انرژی به تدریج کاهش یابد. اما این امر نیازمند همکاری گسترده بین نهادهای دولتی، بخش خصوصی و مردم است.
راهکارهای مدیریت مصرف و آگاهیرسانی به مصرفکنندگان
یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران برق، مدیریت صحیح مصرف و افزایش آگاهی عمومی است.
نقش سامانههای اطلاعرسانی مانند «برق من»
با نصب اپلیکیشن «برق من» روی گوشیهای هوشمند، مشترکان میتوانند به سرعت از آخرین وضعیت مصرف و جدول خاموشی برق مطلع شوند. این سامانه علاوه بر کاهش استرس ناشی از قطعیهای ناگهانی، امکان برنامهریزی دقیق در استفاده از برق را فراهم میکند.
آموزش و فرهنگسازی در مصرف بهینه
انتشار اطلاعات صحیح و آموزش مصرف بهینه برق در رسانهها و شبکههای اجتماعی میتواند موجب تغییر نگرش مردم و کاهش مصرف بیرویه شود. ایجاد کمپینهای آگاهیبخشی درباره اهمیت مدیریت زمان قطعی برق و رعایت برنامههای اعلامشده از جمله اقداماتی است که در این زمینه توصیه میشود.
نقد و بررسی عملکرد وزارت نیرو در مدیریت بحران
با وجود اعلام وعدههای متعدد از سوی وزارت نیرو، عملکرد این وزارتخانه در مدیریت بحران برق دچار نقدهای فراوانی شده است.
مشکلات اجرایی و عدم هماهنگیها
یکی از مهمترین انتقادات مطرح شده از سوی کارشناسان، عدم هماهنگی بین بخشهای مختلف وزارت نیرو و توانیر در ارائه جدول قطعی برق است. این موضوع باعث شده تا با وجود اعلام برنامههای قطعی برق، همواره نوسانات و قطعیهای ناگهانی مشاهده شود.
واکنش مردم و تاثیرات اجتماعی
مردم شهرها به ویژه در مناطقی همچون استان سیستان و بلوچستان، از اعلام جدول خاموشی برق ناراضی بوده و نسبت به قولهای مسئولان ابراز نگرانی کردهاند. این عدم تطابق بین وعدههای داده شده و اجرای واقعی، موجبات عصبانیت و نارضایتی عمومی را فراهم آورده است.
چشماندازهای آتی و توصیههای کارشناسان
با توجه به بحران موجود، کارشناسان معتقدند که تغییرات اساسی در سیاستهای سرمایهگذاری و مدیریت انرژی لازم است.
توصیههای کارشناسان برای بهبود وضعیت برق
بهبود زیرساختهای تولید و توزیع، افزایش ظرفیت تولید از منابع تجدیدپذیر، استفاده گسترده از فناوریهای نوین و اعمال قوانین سختگیرانه در زمینه مصرف غیرمجاز برق از جمله توصیههای کارشناسان در این زمینه است. همچنین، حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایهگذاران خارجی میتواند به بهبود وضعیت قطعی برق کمک شایانی نماید.
چالشهای پیش رو و راهکارهای پیشنهادی
اگرچه وعدههای متعددی برای رفع بحران برق داده شده است، اما بدون اجرای تغییرات بنیادی در ساختارهای مدیریتی و سرمایهگذاری، این وعدهها تنها به شعار تبدیل خواهد شد. لذا، ایجاد تعامل موثر بین دستگاههای دولتی، بخش خصوصی و جامعه مدنی از ضروریات مدیریت صحیح بحران برق به شمار میآید.
افقهای جدید در بازار انرژی
با تغییرات بینالمللی و پایان معافیت تحریمی واردات گاز ایران از سوی عراق در هجدهم اسفند، فضای رقابت در بازار انرژی دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات میتواند فرصتهایی را در زمینه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و افزایش بهرهوری فراهم آورد. همچنین، با توجه به تجربیات موفق کشورهای دیگر، استفاده از فناوریهای نوین در مدیریت شبکههای برق و تدوین سیاستهای حمایتی میتواند راهگشا باشد. در این راستا، تعامل مستمر میان دستگاههای دولتی، بخش خصوصی و جامعه بینالمللی، کلید دستیابی به یک سیستم برقی پایدار و کارآمد خواهد بود.
با امید به آیندهای روشنتر در بخش انرژی انتظار میرود در صورت اجرای طرحهای اصلاحی، شاهد کاهش چشمگیر ناترازی برق و بهبود کیفیت سرویسهای برقی باشیم.
نظر شما