عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

راهکار حل ناترازی بنزین، گاز و برق چیست؟

محمد کعب عمیر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شوش نسبت به مازوت‌سوزی و قطع گاز خانگی در زمستان ۱۴۰۴ هشدار داد.

راهکار حل ناترازی بنزین، گاز و برق چیست؟
صفحه اقتصاد -

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ناترازی انرژی در حوزه‌های مختلفی همچون برق، گاز و بنزین، گفت: عبور از این معضل نیازمند تلاش و همراهی تمامی دستگاه‌ها است، البته کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه انرژی با حضور شخص رییس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو و صمت را داده تا ناترازی به‌صورت ویژه بررسی و حل شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف بالای سوخت توسط خودروهای فاقد استاندارد داخلی یکی از دلایل اصلی ناترازی در حوزه بنزین به عنوان یکی از مهم‌ترین سوخت‌های مورد نیاز کشور است، لذا وزارت صمت باید با واردات خودروهای با کیفیت خارجی منجر به ایجاد رقابت با خودروسازان داخلی شود تا مجبور به افزایش کیفیت تولیدات خود به منظور از دست ندادن بازار فروش‌شان شوند.

وی ادامه داد: خارج کردن خودروهای اسقاطی از چرخه مصرف با ارائه مشوق‌های لازم به صاحبان این خودروها ضروری است، همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش مصرف کمتر سوخت، بسیار حائزاهمیت است، البته باید جذب سرمایه‌گذار را برای افزایش تولید، کاهش بورکراسی و چالش‌های اداری جدی گرفت.

کعب عمیر اضافه کرد: علاوه‌بر مسائل فوق طی چند روز آینده با سرد شدن هوا ناترازی گاز، مشکلات بسیاری برای مردم و نیروگاه‌ها ایجاد خواهد کرد و در نتیجه این مشکل، نیروگاه‌ها نیز از مدار خارج می‌شوند و ناترازی بیشتر برق پیش از پیش نمایان خواهد شد.   

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در این شرایط دولت مجبور به سوزاندن مازوت می‌شود که آسیب‌های شدید زیست محیطی به دنبال دارد، لذا انتظار است دولت جدید هرچه سریع برنامه‌های خود را برای رفع ناترازی کلید بزنند

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد