آیا تعطیلی پنجشنبه به علت کمبود برق بود؟

در این خبر درباره اینکه آیا علت تعطیلی پنجشنبه ها به علت کمبود برق است یا خیر، پرداخته شده است.

آیا تعطیلی پنجشنبه به علت کمبود برق بود؟
صفحه اقتصاد -

سخنگوی صنعت برق گفت: تعطیلی امروز (پنجشنبه، چهارم مردادماه) ارتباطی به کمبود برق نداشته و به درخواست وزارت نیرو نبوده است.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: در روزهای پنجشنبه به طور طبیعی مصرف برق کاهش می‌یابد و بنابراین تعطیلی پنجشنبه به دلیل کمبود برق نبوده است.

وی افزود: تا این لحظه وزارت نیرو درخواستی برای تعطیلی نداشته، اما در صورت نیاز و کمبود برق چنین درخواستی مطرح می‌شود. روز گذشته (چهارشنبه، سوم مردادماه) مصرف برق رشد بیش از ۸.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد و به همین دلیل درخواست ما از مردم این است که تا می‌توانند مصرف برق را کاهش دهند. 

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تا ۲۰ مرداد احتمالاً گرما ادامه دار خواهد بود و به همین دلیل از مردم عزیز می‌خواهیم که کولرهای گازی را روی ۲۴ و ۲۵ درجه قرار دهند، چون همین موضوع ۲۰ درصد مصرف را کاهش خواهد داد و استفاده از دور کند کولر آبی هم مصرف برق را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • تعطیلی پنجشنبه ها برای کارمندان شهرستانی مثل تهرانی

    نظر به جایگاه والای عدالت و نفی تبعیض در شرع مقدس اسلام و در اجرای بند نهم اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت سیزدهم با هدف مشمول نمودن تعطیلات پنجشنبه ها برای کارمندان دولت در شهرستان ها (مثل تهران) لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه کرد. با توجه به منتفی شدن تعطیلی شنبه ها؛ مجلس می بایست جهت برطرف نمودن اشکالات شورای نگهبان و به منظور رفع بی عدالتی موجود، در تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت، وحدت رویه ایجاد نماید. بنابراین می بایست یا تعطیلی پنجشنبه های کارمندان تهرانی هم لغو گردد یا کارمندان شهرستانی نیز مانند کارمندان تهرانی از تعطیلی پنجشنبه ها برخوردار شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد