رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفتگوبا روابط عمومی این شرکت عنوان کرد:

پالایشگاه اصفهان پیشرو در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات دربین دیگر شرکت ها ی پالایشی

اجرای طرح های تحول گرا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات درهلدینگ پتروپالایش اصفهان، این شرکت را زبانزد و نکونام کرده است.

پالایشگاه اصفهان پیشرو در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات دربین دیگر شرکت ها ی پالایشی
صفحه اقتصاد -

در آستانه ۲۲ تیرماه زادروز دانشمند بزرگ ایرانی حکیم محمد ابن موسی خوارزمی، که روز فناوری اطلاعات و ارتباطات نام گذاری شده است. خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفتگوئی با رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان به قرار زیر داشته است.

  مهندس مهدی مختاری، ضمن تبریک روز فناوری اطلاعات و ارتباطات به متخصصان این رشته و شاغلین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در هلدینگ پتروپالایش اصفهان، به اهمیت نقش بی بدیل فناوری اطلاعات در شرکت های صنعتی و پالایشی اشاره کرد و گفت: امروزه فناوری اطلاعات در بهبود فرآیندها، بهره وری و تعالی سازمانی نقش بسیار مهمی دارد و یکی از مقوله های مهم در موفقیت و نوآوری در سازمان ها و حتی دولت ها، سطح بکارگیری از تکنولوژی های روز دنیا در همه زمینه ها خصوصاً فن آوری های مرتبط با ICT می باشد.

بکارگیری فناوری های نوین درپترو پالایش اصفهان

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود :در جهان امروز، موتور محرک تغییرات در سازمان ها، بکارگیری رویکردهای مختلف فن آوری اطلاعات از جمله سیستم های داده کاوانه می باشد. با استفاده هوشمندانه از علم و فناوری می توان در جهت رشد فردی و اجتماعی افراد جامعه و سازمان، به مسیرهای جدید دست یافت. امروزه گسترش استفاده از فن آوری اطلاعات، رقابت در فضای کسب و کار را توسعه داده است.

وی تاکید کرد: پیرو دستور مدیرعامل محترم هلدینگ پتروپالایش اصفهان مبنی بر بکارگیری فناوری های نوین در سازمان و همچنین برای تحقق چشم انداز افق ۱۴۰۵ که تبدیل شدن به بزرگترین و موفق ترین پتروپالایش با بالاترین ضریب پیچیدگی در منطقه است، پروژه های متعددی در اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار گرفت تا زیر ساخت های مورد نیاز برای این امر در سازمان با همت کارشناسان و متخصصان اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد گردد.

شروع تحولات  بسیاربا حضور دکتر قدیری در اداره  فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان

وی با اشاره به اینکه از دو سال قبل و با شروع مدیریت دکتر قدیری در پالایشگاه اصفهان تحولات بسیار زیادی در اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات رخ داده افزود: با تغییرات و تحولات صورت گرفته در شرکت، به تبع آن اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات، همگام با تکنولوژی های روز دنیا به مرحله ای از بلوغ رسید که توانست تمامی زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ را برطرف نماید.

مهندس مختاری، واحدهای امنیت شبکه و اطلاعات، پشتیبانی سیستم ها و کاربران، توسعه نرم افزار و ارتباطات و زیر ساخت را ستون های اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شمرده و افزود: یکپارچگی، ذخیره سازی، دسترسی پذیری، حفظ و نگه داشت اطلاعات از جمله وظایف بخش امنیت شبکه و اطلاعات می باشد .

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: واحد امنیت شبکه و اطلاعات در این اداره بسیار حائز اهمیت بوده، چرا که این واحد  توانسته  با استفاده از ابزارهای هوشمند مدرن، حجمه و حملات سایبری که روزانه شامل بر چند هزار حمله ناموفق و درخواست دسترسی غیر مجاز می باشد را دفع نماید.

همگام با تکنولوژی های روز دنیا

مهندس  مختاری تاکید کرد: لازم است جهت حفظ و پایداری امنیت اطلاعات و شبکه هلدینگ، همگام با تکنولوژی های روز دنیا نسبت به بروزرسانی تجهیزات امنیتی هلدینگ اقدام نمود. لذا با حمایت های بی دریغ مدیریت ارشد سازمان توانستیم تمامی زیرساخت های امنیتی را بروزرسانی و تقویت نمائیم.

وی تاکید کرد: بصورت ۲۴ ساعته تمامی تجهیزات و نرم افزارها در هلدینگ رصد شده و با اقدامات فنی صورت گرفته تاکنون هیچ گونه حمله سایبری موفق به  شبکه های رایانه ای هلدینگ انجام نشده است.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: ما یکی از شرکت های پیشرو در حوزه امنیت شبکه و اطلاعات در سطح وزارت نفت هستیم و طی دو سال اخیر با توجه به ساختار هلدینگ پتروپالایش اصفهان و با حمایت های مدیریت ارشد شرکت، جهش قابل ملاحظه ای در این حوزه داشته که همین امر باعث گردیده، به دفعات سایر شرکت های پالایشی درخواست بازدید از توانمندی های امنیت سایبری هلدینگ پتروپالایش اصفهان داشته باشند.

واحد توسعه نرم افزار بصورت مداوم در حال تغییراست

مهندس مختاری اظهارداشت: واحد توسعه نرم افزار نیز بصورت مداوم در حال تغییر و تحول بوده و نیازهای شرکت را در راستای بهبود فرآیندها مرتفع می کند.

وی تصریح کرد: در دنیای پیچیده و رقابتی امروز، مدیریت کارآمد و بهینه منابع سازمانی (ERP) به عنوان یکی از حیاتی ترین ابزارهای توسعه و موفقیت سازمان ها شناخته می شود. نرم افزار های ERP با یکپارچه سازی فرآیندهای مختلف سازمان، از تولید و زنجیره تامین تا مالی و منابع انسانی، به سازمان ها کمک می کند تا بهره وری خود را افزایش داده و با چالش های بازار به شکلی موثرتر مواجه شود.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: هلدینگ پتروپالایش اصفهان با درک اهمیت و مزایای استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ERP، اقدام به انتخاب و پیاده سازی SAP نموده است. انتخاب SAP به دلیل توانایی های منحصر به فرد آن در مدیریت، یکپارچگی و بهینه سازی فرایندهای پیچیده صنعتی و زنجیره تامین، انتخاب هوشمندانه و استراتژیک بوده است. واحد طراحی و توسعه نرم افزار وظیفه برنامه ریزی و اقدام لازم در خصوص شناسائی نیازها، ایجاد، پیاده سازی، تست، توسعه و نگهداری سیستم های نرم افزاری و اطلاعاتی در بستر SAP و غیر SAP را بر عهده دارد. در حال حاضر ماژول منابع انسانیHCM این سامانه پیاده سازی و راه اندازی شده است و ۵ ماژول دیگر نیز در آینده نزدیک راه اندازی کامل می گردد.

وی توضیح داد:چند شرکتی کردن اتوماسیون اداری و سرمایه های انسانی سامانه نیما جهت استفاده در شرکت های تابعه و تولید نرم افزار هائی مانند رستوران، ارزیابی عملکرد، تاکسی های شهری و … از مجموعه نرم افزارهای غیر SAP این اداره می باشد.

 توسعه در فناوری اطلاعات و ارتباطات وابستگی مستقیم به زیرساخت ارتباطی و سخت افزاری دارد

مهندس مختاری اظهار داشت: هر آنچه توسعه در فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد وابستگی مستقیم به قدرت زیر ساخت ارتباطی و سخت افزاری موجود دارد. زمانی که شما یک  ERP به قدرتمندی SAP  انتخاب می کنید و یا می خواهید استراتژی های جسورانه ای در فنآوری اطلاعات داشته باشید بدون شک می بایست زیر ساخت مناسب و در خور این توسعه ها ایجاد نمائید. ایجاد بستر مطمئن و پر سرعت فیبرنوری در کل هلدینگ، بروزرسانی سیستم های کامپیوتری، توسعه سامانه های ارتباطی، سرویس ارتباطی بیزتاک، شبکه رادیوئی POC، بکارگیری تکنولوژی های IOT و بسیاری از موارد دیگر، مجموعه اقداماتی است که طی این دو سال اخیر در واحد ارتباطات و زیرساخت در حال پیگیری و پیاده سازی می باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های بسیاری توسط این واحد برای تصفیه خانه شاهین شهر، آبرسانی درچه، شهرک شهید منتظری، ساختمان مطهری, سایت بندرعباس و … در حوزه توسعه زیر ساخت های ارتباطی در دست اجرا می باشد افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، شهرک انرژی مجهز به بستر فیبرنوری شده است.

قصد داریم پهنای باند شبکه های رایانه ای هلدینگ را تا ۱۰G افزایش دهیم

مهندس مختاری اظهار داشت: ما قصد داریم پهنای باند شبکه های رایانه ای هلدینگ را تا ۱۰G افزایش دهیم لذا در این خصوص مجوز های لازم از نهاد های بالا دستی اخذ شده و در حال خرید تجهیزات لازم می باشیم.

وی گفت: پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری، از کلیه سامانه ها و تجهیزات رایانه ای از وظایف واحد پشتیبانی سیستم ها و کاربران به شمار می رود. در حال حاضر در کل هلدینگ پتروپالایش اصفهان بالغ بر سه هزار رایانه به همراه تجهیزات جانبی در حال کار می باشد .

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پتروپالایش اصفهان افزود: واحد پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار وظیفه مهم تداوم و آثر بخش بودن سرویسهای فناوری اطلاعات و ارتباطات را بر عهده دارد و این واحد، درگاه ارتباطی واحد ICT با کاربران سطح هلدینگ است.

وی قرارگرفتن این واحد در مدیریت برنامه ریزی و تعامل با برنامه ریزی راهبردی و مهندسی سیستم ها را از نقاط قوت ساختار سازمانی دانسته و همسوئی واحد ICT با اهداف و استراتژی های سازمان را حاصل این تعاملات دانسته و از حمایت های بی دریغ معاونت محترم برنامه ریزی، مهندسی و توسعه و همچنین مدیر محترم برنامه ریزی قدردانی نمود.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان با آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم و زحمتکش پتروپالایش اصفهان، مجددا روز فناوری اطلاعات و ارتباطات را به همکاران تلاشگر این حوزه شادباش گفته و از درگاه خداوند متعال سرافرازی و سربلندی میهن عزیزمان را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد