تکذیب یک خبر در خصوص پروژه نگهداری و تعمیرات مجتمع پتروشیمی مروارید

هفته گذشته رسانه این‌تیتر به نقل از یک منبع آگاه، خبری درباره پروژه نگهداری و تعمیرات مجتمع پتروشیمی مروارید منتشر کرد، روابط عمومی شرکت پتروشیمی مروارید طی اطلاعیه‌ای ادعاهای مطرح شده در خصوص پروژه نگهداری و تعمیرات این شرکت را تکذیب کرد.

تکذیب یک خبر در خصوص پروژه نگهداری و تعمیرات مجتمع پتروشیمی مروارید
صفحه اقتصاد -

 متن اطلاعیه بدین شرح است:

در پاسخ به مطلب مندرج در رسانه این‌تیتر روز یکشنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با تیتر: «سرمایه چند ۱۰۰ میلیون دلاری فرهنگیان و بازنشستگان صنعت نفت بازیچه یک شرکت پیمانکاری ۱۰۰هزارتومانی شد؛ خبری از دستگاههای نظارتی کشور نیست!»، توضیحات زیر ارسال می‌شود:

۱-فرآیند برگزاری مناقصه حاضر، همانند سایر مناقصات عمومی این شرکت، با هدف ایجاد بسترهای لازم و افزایش تعداد مناقصه‌گران صاحب صلاحیت لازم، از طریق درج آگهی و اعلان عمومی در روزنامه های کثیرالانتشار و سایر پایگاه اطلاع رسانی به صورت یک مرحله ای و توام با ارزیابی کیفی انجام پذیرفته است.

۲-کلیه فرآیندهای مرتبط با معاملات شرکت پتروشیمی مروارید بر اساس چارچوب‌های قانونی و با رعایت ضوابط و مقررات آیین نامه معاملات شرکت و تحت نظارت نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

۳-سرمایه ثبتی شرکت پیمانکار منتخب مناقصه بر اساس آگهی روزنامه رسمی آن شرکت در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، برابر با مبلغ پانزده میلیارد ریال می باشد!

۴-سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ملاک استعلام تمامی شرکت‌های دولتی و خصوصی و بررسی اطلاعات هویتی شرکت های پیمانکاری است و در همین راستا آدرس ثبتی شرکت مورد نظر با اطلاعات مندرج در سامانه حقوقی مغایرتی ندارد.

۵-گواهی تعیین صلاحیت شرکت پیمانکار منتخب مناقصه، صادره از سوی اداره کار استان بوشهر، در فرآیند ارزیابی مناقصه گران بررسی و تائید گردیده و قابل روئیت توسط نهادهای نظارتی نیز می‌باشد.

۶-بر اساس ضوابط و مقررات آیین نامه معاملات شرکت پتروشیمی مروارید، فرآیند ارزیابی مناقصه گران بر اساس معیارهای کیفی تعریف شده در اسناد مناقصه و بر اساس اسناد و مدارک تسلیمی مناقصه گران از سوی کمیته فنی و بازرگانی دستگاه مناقصه گزار انجام پذیرفته و پیمانکار منتخب مناقصه بر اساس نتیجه ارزیابی، حائز حداقل امتیاز لازم شده است.

۷-شرکت پتروشیمی فارابی در دوره مدیریتی گذشته هیچگونه همکاری با پیمانکار منتخب مناقصه نداشته و ادعای مطرح شده در این خصوص کذب می باشد.

۸-بر اساس بررسی های صورت گرفته در فرآیند ارزیابی کیفی مناقصه گران، پیمانکار منتخب مناقصه، از شرکت‌های با سابقه و معتبر بومی در استان بوشهر می‌باشد.

۹-یکی از اهداف برگزاری مناقصه ایجاد فضای رقابتی بمنظور دریافت پیشنهادات قیمت مناسب می باشد که این مهم منجر به بهینه سازی فرآیند مناقصه می گردد که در مناقصه حاضر نیز برنده مناقصه با برخورداری و بهره گیری از امکانات و تسهیلات ملکی خود در منطقه اجرای کار و ارائه قیمت مناسب و اقتصادی، موجبات حفظ صرفه و صلاح شرکت پتروشیمی مروارید و سهامداران این شرکت را در پی داشته است.

۱۰-فرآیند برگزاری مناقصات شرکت پتروشیمی مروارید بر اساس اصل شفافیت و رقابت و تحت کنترل دقیق نهادهای نظارتی و هیأت مدیره شرکت (به عنوان نماینده سهامداران) اجرا می گردد، لذا در این فرآیند امکان دخل و تصرف در قیمت های پیشنهادی و تغییر برنده میسر نمی باشد.

۱۱-در خصوص علت اصلاح حداقل امتیار قابل قبول در ارزیابی کیفی مناقصه گران از ۷۰ به ۶۰، مطابق با روال جاری در فرآیند برگزاری مناقصات، حداقل امتیاز قابل قبول برای پذیرش شرکت کنندگان، امتیاز بین ۵۰ تا ۷۰ می باشد. در مناقصه حاضر نیز با هدف حفظ صرفه و صلاح شرکت و به جهت افزایش تعداد مناقصه گران صلاحیتدار و رقابتی تر شدن فرآیند مناقصه، قبل از گشایش پاکات پیشنهاد قیمت مناقصه گران، در چارچوب اختیارات دستگاه مناقصه گزار، حداقل امتیاز قابل قبول برابر ۶۰ تعیین و مبنای عمل قرار گرفته است.

در پایان لازم به ذکر است که مدارک و اسناد مجتمع پتروشیمی مروارید جهت رد ادعاهای مطلب «سرمایه چند ۱۰۰ میلیون دلاری فرهنگیان و بازنشستگان صنعت نفت بازیچه یک شرکت پیمانکاری ۱۰۰هزارتومانی شد؛ خبری از دستگاههای نظارتی کشور نیست!» نزد رسانه محفوظ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان