با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی انجام شد

امضای سند تحول متانول کشور و رونمایی از محصول نانوسیال پتروشیمی زاگرس

مجتمع پتروشیمی زاگرس در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از محصول جدید خود تحت عنوان نانوسیال که بهبوددهنده راندمان لوپکولینگ است، رونمایی کرد. در این مراسم همچنین سند جامع متانول ایران با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی زاگرس به همراه ۱۳ تفاهم‌نامه و ۲ موافقت‌نامه به امضا رسید.

امضای سند تحول متانول کشور و رونمایی از محصول نانوسیال پتروشیمی زاگرس
صفحه اقتصاد -

آیین امضای سند جامع متانول ایران در کنار سیزده تفاهم‌نامه،دو موافقت‌نامه و رونمایی از ۷ محصول جدید با حضور شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت نفت امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل غرفه این شرکت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به انجام رسید.

در این مراسم که متین مرادی مدیرعامل پتروشیمی زاگرس نیز حضور داشت از محصول جدید پتروشیمی زاگرس به نام نانو سیال بهبود دهنده راندمان لوپ کولینگ ، رونمایی گردید.

photo11333596398

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ها و رونمایی از محصول جدید نانوسیال این شرکت با اشاره به حجم بالای تولید متانول در ایران، امضای سند تحول متانول ایران در بهبود فرایند تولید محصولات پایین دستی صنعت و بحث کاتالیست‌هایی که در حال حاضر در کشور وجود ندارد و همچنین بومی سازی محصولات پایین دستی را بسیار حائز اهمیت دانست.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

 آیین رونمایی نمادین از دو واحد تولید کاتالیست و ۱۰ محصول صنعت پتروشیمی امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی انجام شد.

براساس این گزارش، واحد تولید کاتالیست زیگلرناتا به ظرفیت سالانه ۱۰ تن از سوی شرکت پلیمر آریایی و واحد تولید کاتالیست جاذب غربالگر مولکولی پارازایلین و متازایلین به ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ تن از سوی شرکت خدمات پالایشگاهی نیکو فروزان تابان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد شده‌اند.

افزون‌براین، کود نیتروژن گوگردی شرکت پتروشیمی ارومیه با هدف افزایش کیفی در تولید محصولات کشاورزی، محصول دانش‌بنیان اوره آهسته رهش (Slow Release) با پوشش پلیمری پیشرفته، به همت گروه اطلس و با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، و محصول نانو سیال بهبوددهنده بهره‌وری لوپ کولینگ در فصول گرم سال از سوی شرکت پتروشیمی زاگرس تولید و رونمایی شد.

photo11333596029

شرکت پلیمرآریاساسول نیز در این آیین از سه محصول پلی‌اتیلن سنگین HCH5020، پلی‌اتیلن سنگین HCH5520 و پلی‌اتیلن سبک LEC1969 رونمایی و آن‌ها را معرفی کرد. همچنین، رونمایی از سه گرید ویژه کامپاند ABS شرکت پتروشیمی تبریز و محصول هموپلیمر پلی‌پروپیلن پتروشیمی جم (HP515M) نیز در این آیین انجام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان