علت فوت بیتا فرهی بازیگر سینما و تلویزیون چه بود؟

بیتا فرهی به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر ماه از دنیا رفت.

علت فوت بیتا فرهی بازیگر سینما و تلویزیون چه بود؟
صفحه اقتصاد -

بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر ماه از دنیا رفت.

هم‌اکنون سریال «سرزمین کهن» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است.

«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و.. از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

بیتا فرهی متولد سال ۱۳۳۷ بود و در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

جزییات مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می شود.

بیوگرافی بیتا فرهی

1808606_642

بیتا فرهی در تاریخ در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۳۷ به دنیا آمد و تک فرزند بوده و خواهر و برادری هم ندارد و خودش هم یک دختر دارد و یک نوه به نام تسا که ایران زندگی نمی کند و خانم بازیگر از مدرسه پاورس آمریکا در رشته هنر فارغ التحصیل شده است.

ایشان در اولین ازدواج خود با فردی با فامیلی قریشی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام مهسا قریشی که در پاریس زندگی می کند و نوه ای چهار ساله به نام تسا که قرار او را در تهران می‌ گیرد و مادر بزرگش را مدام راهی پاریس می‌ کند. او پس از جدایی از همسرش با فردی به نام علی آزموده ازدواج کرده است و طبق گفته بیتا فرهی در برنامه خندوانه همسرش فوت شده است.
در ادامه بیوگرافی بیتا فرهی وی با بازی در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ است.

برای بازی در هامون توسط ناصر چشم آذر به مهرجویی معرفی شده و به سرعت مورد پسند او برای بازی در نقش مهشید قرار گرفت. این گونه بود که کار خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز نمود و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانان بزرگی چون احمدرضا درویش ادامه داد.

فرهی به همراه خسرو شکیبایی یکی از مشهورترین زوج‌های هنری دههٔ ۷۰ را تشکیل دادند. این هنرمند به زبان‌ های انگلیسی و فرانسه مسلط است.

در تابستان سال ۱۳۹۲، درست در روز سالگرد فوت خسرو شکیبایی مادرش را از دست داد که برای پشت سر گذاشتن بحران‌ های روحی حاصل از این اتفاق برای مدت چند ماه به پاریس و نزد تنها دخترش رفت.

از جمله آثار تلویزیونی بیتا فرهی می توان به سریال های “طلسم شدگان”، “ولایت عشق” و “سرزمین کهن” و از جمله آثار سینمایی او به “دوران عاشقی”، “خانه ای روی آب” و “پارک وی” اشاره کرد.
انتشار و پخش سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی آنهم پس از ده سال توقیف، جدای از اینکه باعث شد انتظار علاقه‌مندانش فرونشیند و مخاطبان بتوانند پس از سال‌ها شاهد یک اثر قدرتمند در تلویزیون باشند، امتیازهای دیگری هم دارد.

یکی از آنها تماشای بازی ستاره‌هایی است که یا سال‌هاست گذرشان به تلویزیون نیفتاده و یا دیگر نقش قدرتمندی به آن‌ها پیشنهاد نشده است. بیتا فرهی، ستاره دهه شصت و هفتاد سینما، آخرین بازی‌های درخشانش را در دهه هشتاد به نمایش گذاشت.

او چند سال بعد از نقش اثرگذارش در فیلم «خون بازی» رخشان بنی‌اعتماد، در «سرزمین مادری» بازی کرد و حالا انتشار سریال کمال تبریزی این فرصت را به مخاطب داد تا شاهد یک بازی دقیق و حساب‌شده دیگر ، از سوی این بازیگر باشند.

بیتا فرهی در سریال «سرزمین مادری» نقش اقدس‌الملوک بختیاری را ایفا کرده؛ زنی پرجذبه، پرقدرت و ثروتمند از طایفه بختیاری‌ها که با یک اشاره به اطرافیانش می‌تواند دست به هرکاری بزند.

اولین مواجهه ما با نقش اقدس‌الملوک در قسمت دوم این سریال بود. زمانی که رهی با سن‌وسال کم و قد کوتاهش، کنار اتومبیل مدل‌بالای او می‌ایستد و به سوال‌هایش جواب می‌دهد.

فرهی در تمام سال‌ های فعالیتش در سینما بارها در نقش مادری با احساس ایفای نقش کرده و حالا این احساسات را با اقتدار همراه کرده است.

 

بازیگر سریال سرزمین مادری در بیمارستان قبل از فوتش

بیتا فرهی به دلیل عفونت ریه در یکی از بیمارستان‌ های تهران بستری است. یاسمین خلیلی‌فرد، یکی از دوستان این بازیگر درباره وضعیت جسمانی او به ایسنا گفت: خانم فرهی به دلیل عفونت ریه و نیز ابتلا به آنفولانزا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و متاسفانه شرایط ایشان هنوز پایدار نشده است تا به بخش عمومی منتقل شوند.

او ادامه داد: پزشک درمانگر ‌ایشان خیلی امیدوار است که حال خانم فرهی رو به بهبودی برود و از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برای سلامتی ایشان دعا کنند. هم‌اکنون سریال «سرزمین مادری» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است.
«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و.. از جمله فیلم‌ های سینمایی است که بیتا فرهی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد