شرط جالب خانواده مقتول برای بخشش یک قاتل / خانواده قاتل در برابر تصمیمی بزرگ + جزئیات

پسر جوان که صبح امروز برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفته بود با گرفتن فرصت مهلت دوباره ای برای بخشیده شدن گرفت.

شرط جالب خانواده مقتول برای بخشش یک قاتل / خانواده قاتل در برابر تصمیمی بزرگ + جزئیات
صفحه اقتصاد -

اوایل تابستان سال 95 دو پسر عمو اهل یکی از شهرهای غربی کشور سر اختلافات مالی با هم درگیر  شدند و این اختلافات تا حدی بود که خانواده ها نیز وارد این ماجرا شدند.

زمزمه ها در شهر بخاطر اختلافات 2 پسر عمو دهان به دهان پخش می شد تا اینکه روز جنایت رضا از حرف هایی که پسرعمویش پشت سرش گرفته بود به تنگنا آمد و گوشی موبایلش را در دست گرفت و به پسرعمویش که محمد نام دارد زنگ زد، بحث بالا گرفت و هر کدام برای هم خط و نشان  می کشیدند تا اینکه رضا چاقو قصابی اش را از مغازه برداشت و به سراغ پسرعمویش به یکی از محل های جنوب تهران رفت.

رضا وقتی با پسرعمویش روبرو شد چاقویش را از جیبش بیرون کشید و در صحنه درگیری خونین تنها یک ضربه چاقو کافی بود تا محمد غرق خون روی زمین بیفتد .

اهالی محل که شاهد درگیری خونین 2 پسر عمو بودند با پلیس تماس گرفتند و در حالیکه محمد غرق  خون روی زمین افتاده بود پلیس وارد عمل شد و رضا را که چاقو  به دست بود دستگیر کرد و محمد نیز در همان صحنه درگیری بخاطر شدت خونریزی به کام مرگ فرو رفت.

در تحقیقات ابتدایی مشخص شد این اختلافات شدید خانوادگی از سال های خیلی دورتر در بین بزرگترهای فامیل وجود داشته و همین موضوع باعث شده تا این دو پسر عمو از بچگی با همین اختلافات بزرگ شوند و بخاطر درگیری های پدرهایشان از هم کینه به دل بگیرند.

بازپرس پرونده با توجه به اعترافات قاتل  و تصاویر  فیلم دوربین های مداربسته و پس از بازسازی صحنه قتل کیفرخواست پرونده را صادر کرد و رضا با اتهام به قتل عمد پسر عمویش روانه زندان شد و در ادامه پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

حکم اعدام برای قاتل چاقوکش

در جلسه رسیدگی به این پرونده رضا در حالیکه دستبند به دست داشت وارد دادگاه شد و اولیای دم در خواست قصاص قاتل پسرشان را کردند و عامل جنایت نیز در ادامه پشت تریبون دفاع قرار گرفت و قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهم و با توجه به درخواست اولیای دم حکم قصاص را برای پسر جوان صادر کردند.

حکم قصاص برای تایید به دیوانعالی کشور ارجاع شد اما در این مرحله قضات با توجه به نقص هایی که در پرونده وجود داشت دستور بررسی مجددپرونده را صادر و پرونده در گام بعدی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پرونده پس از رفع نقص های گرفته شد و اعترافات متهم و درخواست اولیای دم حکم قصاص بار دیگر در دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد.

این بار قضات دیوانعالی کشور پس از بررسی دقیق حکم قصاص  را تایید کردند و رضا در لیست اعدامی ها قرار گرفت.

مهلت برای قاتل پسرعمو

6 سال از ماجرای قتل خونین پسر عمو گذشت و رضا در لیست اعدامی ها قرار داشت تا اینکه روز اجرای حکم فرا رسید و پسر جوان پای چوبه دار رفت تا حکم نهایی اجرا شود که در این مرحله تیم صلح و سازش دادسرای مور جنایی تهران وارد عمل شدند و با صحبت با اولیای دم موفق شدند حکم اعدام را برای مدتی متوقف کنند و خانواده مقتول اظهار داشتند تا قاتل و خانواده اش از شهر پدری شان خارج شوند و دیگر به آنجا مراجعه نکنند.

یک سال از این ماجرا گذشت اما پدر قاتل که مردی پیر است هنوز از شهرستان محل زندگی خودش و برادرش که اولیای دم بودند خارج نشد و رضا بار دیگر در لیست اعدامی ها قرار گرفت.

صبح امروز رضا برای اجرای حکم اعدام  پای چوبه دار  رفت و این در حالی بود که در این مدت گروه صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران برای بخشیده شدن رضا تلاش کردند و همین کافی بود تا صبح امروز پسر جوان وقتی پای چوبه دار رفت اولیای دم مهلت دیگری برای بازگشت به زندگی او بدهند .

اولیای دم در این مرحله خواستند تا خانواده رضا تا به مدت 50 سال از روستای محل زندگی شان دور شوند و به آنجا رفت و آمد نکنند و دیه قتل پسرشان را پرداخت کنند و با پذیرفتن این شروط رضا از قصاص رهایی پیدا می کند .

بنا بر این گزارش، اولیای دم برای رضا تا 30 آذر ماه مهلت دادند تا شروط را عملی کنند.

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد