وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴٠۲ | پیش‌بینی بارش برف در این مناطق آذربایجان‌ شرقی

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴٠۲ | پیش‌بینی بارش برف در این مناطق آذربایجان‌ شرقی
صفحه اقتصاد -

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران در بیشتر نواحی و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان می‌شود.

«محمد امیدفر» افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب سامانه بارشی تا عصر جمعه ادامه می یابد و در این بازه زمانی جوی به نسبت ناپایدار در استان حاکم می شود.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه روز جمعه است، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و احتمال خیزش گرد و خاک می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش و مه و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای پنج درجه و کلیبر، جلفا و عجبشیر با دمای ۱۲ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در خنک ترین زمان در این بازه زمانی به ۱۰ درجه بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد