وضعیت آب و هوا مازندران پنجشنبه ۴ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران پنجشنبه ۴ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا مازندران پنجشنبه ۴ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا فردا صبح که با بارش باران و رعد و برق نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که هوای این استان از روز پنجشنبه به تدریج گرم شود و میانگین دمای هوا نیز در روز شنبه آینده به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، امروز چهارشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان شاهد رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق خواهیم بود و در برخی مناطق ساحلی و جلگه‌ای رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه آینده با استقرار جریانات گرم جنوبی، دمای هوای مازندران نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چهار تا پنج درجه افزایش در روز شنبه به ۲۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با سه تا پنج درجه افزایش در روز شنبه بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با پنج تا ۶ درجه افزایش در روز شنبه آینده بین ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و کاهش دما و از شب بتدریج با کاهش ناپایداری و در روز پنج‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران از آخرین روز این هفته جمعه تا روز یکشنبه آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و در روز دوشنبه نیز نیمه ابری بتدریج ابری با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و با وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۶.۶ و رینه لاریجان و بلده با ۱۸.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد