وضعیت آب و هوا بوشهر فردا پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴٠۲ | بوشهری ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا بوشهر فردا پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا بوشهر فردا پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴٠۲ | بوشهری ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید جنوبی، مواجی و تلاطم خلیج فارس و همچنین احتمال رخداد ناپایداری جوی هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

پیام مساعدی اظهار کرد: پیش بینی شده در پایان هفته سرعت وزش باد گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان به ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر برسد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان احتمال رخداد ناپایداری جوی به شکل بارش پراکنده، رعدوبرق و تندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در پایان هفته با افزایش ارتفاع موج خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌‌شود.

مساعدی ادامه داد: با این شرایط انتظار است احتیاط و رعایت موارد ایمنی در ترددهای دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی لحاظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی در ساعاتی از وقت فردا با وزش بادهای جنوبی در شمال خلیج فارس و بخشهایی از مناطق شمالی و مرکزی استان، علاوه بر افزایش تلاطم دریا، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری جوی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش بادبه طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا بتدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵، مد اول ساعت ۱۰:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۵ خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد