وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴٠۲ | هوای گرم مهمان موقت مازندران

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴٠۲ | هوای گرم مهمان موقت مازندران
صفحه اقتصاد -

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا صبح فردا، پیش بینی کرد که هوای این استان از روز چهارشنبه تا روز پنجشنبه صاف و با افزایش نسبی دمای هوا همراه باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز تا اوایل صبح روز چهارشنبه به تناوب شاهد بارش باران، وزش باد و کاهش دمای هوا در مناطق مختلف مازندران خواهیم بود و به‌تدریج با کاهش ناپایداری‌های جوی در ۲ روز آینده، آسمان استان صاف و آفتابی با افزایش نسبی دما همراه باشد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از شامگاه پنجشنبه تا روز جمعه با ورود سامانه جدید شاهد ابرناکی آسمان، بارش رگبار باران و کاهش دمای هوا خواهیم بود و در اوایل هفته آینده نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با ورود سامانه جدید که از روز گذشته وارد استان شد، بیشترین سرعت وزش تندباد شب گذشته با ۹۰ کیلومتر بر ساعت در رینه آمل به ثبت رسیده است و پس از آن گلوگاه با ۸۶، کجور ۷۹، ایزدشهر ۶۵، نوشهر و شیاده بندپی بابل ۶۱، ساری، قراخیل قائم‌شهر، پل سفید، آلاشت و کلاردشت هرا کدام با ۵۴، کیاسر ۴۷، بیشه بنه هزار جریب بهشهر ۴۳، بندر امیرآباد ۴۰، دشت ناز، بابلسر، بلده و سیاه بیشه هر کدام با ۳۶، آمل و تنکابن ۳۲ و رامسر نیز با ۱۸ کیلومتر بر ساعت شاهد بیشترین وزش تندباد در سطح استان بودند.

شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما، گاهی با رگبار باران و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران بتدریج با کاهش ابر و در مناطق مرکزی و شرقی صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و از اواخر شب ابری بتدریج با رگبار باران و وزش باد و در روز جمعه نیز در مناطق غربی و مرکزی ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و در مناطق شرقی نیز ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بیشه بنه هزار جریب نکا با ثبت دمای ۲۷.۸ و بلده نور با ۱۹.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش را نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا چهارشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد