وضعیت آب و هوا کرمان فردا شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴٠۲ | کرمانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا کرمان فردا شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴٠۲ | کرمانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد که طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی و هشدار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ مبنی بر احتمال ورود توفان، این جمعیت در روزهای جمعه(امروز) و شنبه در مناطقی از استان در آماده باش کامل است. 

بر اساس خبری که جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد، طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی و هشدار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ مبنی بر احتمال ورود توفان در روز های جمعه و شنبه به همه نیروها و تیم های عملیاتی شعب راور، انار و رفسنجان جمعیت هلال احمر از هم اکنون آماده باش کامل اعلام شده است.

گرودغبار از عصر دیروز مناطقی از کرمان را فراگرفته و دیشب کیفیت هوای شمال استان در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود که شاخص آلایندگی عدد ۵۰۰ را نشان می‌داد.

طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلایندگی در شهرهای کرمان، فهرج، ریگان و سیرجان در وضعیت خطرناک قرار گرفت. از شب گذشته شهرهای شمالی این استان در شاخص ۵۰۰ و خطرناک قرار گرفته بودند.

از شب گذشته آهسته آهسته گردوغبار شهر کرمان را دربر گرفت به طوری که غبار موجود در هوا به طور کامل مشخص بود؛ در این حال مسئولان محیط زیست گفته بودند که شمال استان در وضعیت خطرناک قرار گرفته اند.

براساس اعلام هواشناسی گردوغبار از کویر مرکزی، شهرهای مختلف کرمان را در برگرفته است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور طی صبح جمعه نشان می دهد که هم اینک شاخص آلایندگی شهرستان‌های کرمان، فهرج، ریگان و سیرجان از حد مجاز فراتر رفته اند و به رنگ نشان دهنده شرایط خطرناک رسیده اند.

شاخص آلایندگی شهرستان‌های زرند ۱۷۲، راور ۱۵۷ و انار ۱۸۱ و در وضعیت ناسالم قرار دارد.

طبق اعلام هواشناسی استان کرمان، پدیده غبار در سطح استان از روز چهارشنبه آغاز شده اما شدت آن در سطح استان امروز(جمعه) از روزهای گذشته به مراتب بیشتر خواهد بود.
مسئولان محیط‌زیست کرمان نیز در توصیه هایی ضمن خطرناک خواندن این شریط هوایی برای گروه‌های حساس، اعلام کردند که شهروندان از حضور و فعالیت غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز و ترددهای غیرضروری جاده ای و شهری خودداری کنند.

وقوع پدیده ریزگردها از بامداد امروز جمعه در شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان موجب کاهش دید رانندگان شده است.

با توجه به اینکه غلظت ریزگردها شدید است بسیاری از کودکان و بیمارانی که ناراحتی تنفسی و ریوی دارند در منازل ماندند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تا روز شنبه یا یکشنبه وضعیت پدیده گرد و غبار در استان کرمان به صورت متناوب ادامه دارد.

کارشناسان پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان توصیه کردند با توجه به شرایط جوی، افراد به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی، ریوی از تردد در فضای باز طی مدت زمان طولانی خودداری کنند و فعالیت ورزشی سنگین انجام ندهند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد