وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴٠۲ | اصفهانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴٠۲ | اصفهانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: افزایش ابرناکی، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران در ۲۴ ساعت آینده برای این استان پیش بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: وزش شدید باد همراه با رگبار پراکنده و رعدوبرق برای امروز و فردا (جمعه) به‌ویژه در نواحی شمالی و غربی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد در نیمه شرقی استان همراه با خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خواهد بود و در سایر نقاط استان و کلان‌شهر اصفهان هم شاهد افزایش ابر در ساعت‌های بعدازظهر خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: شدت وزش باد در آران و بیدگل به ۹۱ کیلومتر بر ساعت و در مهاباد و کاشان نیز سرعت وزش باد به ۷۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده باران روز گذشته از آران و بیدگل، میمه، نائین، نطنز و کاشان گزارش شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۱۴ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته تغییری نداشته است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: خوروبیابانک با دمای ۳۶ و فرودگاه شهید بهشتی با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

هوای کلانشهر اصفهان ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح روز پنجشنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد و غبارآلود است.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه با ۱۵۲ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

بر این اساس، کیفیت هوا در ایستگاه های احمدآباد، انقلاب، خرازی، زینبیه، فرشادی، فیض، کاوه و کردآباد با شاخص بالای ۱۵۰ (AQI) در ساعت ۱۰ صبح امروز در وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

همچنین طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ایستگاه "قهجاورستان" ( در شرق اصفهان) نیز با ۲۳۳ (AQI) در وضعیت بسیار ناسالم است.

از طرفی، بر اساس جدول کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه‌های پایش دائم که در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتشر می شود، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت هفت صبح امروز با ۱۲۹ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

طبق اطلاعات این جدول، ایستگاه های احمدآباد، خرازی، زینبیه و کردآباد به ترتیب با شاخص های ۱۶۲، ۱۵۷، ۱۶۰ و ۱۵۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز هم اکنون وضعیت هوا در کلانشهر اصفهان غبارآلود، سرعت باد سه کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی و رطوبت ۲۸ درصد است.

هواشناسی اصفهان نیز دیروز با صدور اطلاعیه هشدار سطح زرد درباره احتمال خیزش گرد و خاک، افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان اطلاع رسانی کرد.

بر این اساس، مخاطراتی مانند وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه ای، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و فعال شدن کانون های گرد و خاک در مناطق خور و بیابانک، چوپانان، انارک، مهاباد، اردستان، زواره، نایین، اصفهان، نجف آباد، زرین شهر، مبارکه ، ورزنه، فرودگاه، شرق اصفهان، کبوترآباد و بادرود برای امروز پنجشنبه پیش‌بینی شد.

این مخاطرات تا شنبه ۲۲ مهر جاری در برخی از مناطق استان ادامه خواهد داشت.

با توجه به پیش بینی های مذکور به گروه های آسیب پذیر بویژه افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی توصیه شده است که از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد