وضعیت آب و هوا البرز فردا پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴٠۲ | البرزنشینان بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا البرز فردا پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا البرز فردا پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴٠۲ | البرزنشینان بخوانند
صفحه اقتصاد -

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی در استان، اعلام کرد: بارش شدید باران همراه با آذرخش و تندباد طی ۲ روز آینده در البرز شاهد خواهیم بود.

آرش بهاروند احمدی گفت: سامانه بارشی از امروز در این استان فعال می شود و بارش ها در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری شدت می یابد.

مدیر کل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه دمای هوای استان نیز کاهش محسوس خواهد داشت به مردم و دستگاه های اجرایی و امدادی توصیه کرد برای پیشگیری از خطرات احتمالی اقدامات لازم به عمل آوردند.

وی تاکید کرد: گردشگران از حضور در حاشیه رودخانه های فصلی و دائمی استان البرز خودداری کنند ضمن آنکه توقف در حاشیه جاده های کوهستانی به سبب احتمال ریزش سنگ و کوه با خطرات احتمالی همراه است.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: خودداری از طبیعت گردی و کوهنوردی از دیگر توصیه ها در این شرایط جوی است ضمن آنکه وی لایروبی انهار و جداول برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر ضروری است .

وی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد برای پیشگیری از خسارت به بخش کشاورزی تمهیدات لازم را بیندیشند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اعلام سطح نارنجی هواشناسی نسبت به بالا آمدن موقت آب مسیل ها و رودخانه های این استان هشدار داد.

" مهدی مهرور " افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه ۲۰ مهرماه تا جمعه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و روند کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

وی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی رگبار ، رعد و برق ، وزش باد شدید ،گرد و خاک موقت طی روز پنجشنبه ۲۰و جمعه ۲۱ مهر در استان البرز شاهد خواهیم بود.

مهرور بیان کرد: بر این اساس توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها ، مسیل های فصلی و دامنه کوه ها است.

وی اضافه کرد: همچنین مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند ضمن آنکه توقف در حاشیه رودخانه ها و جاده های کوهستانی با خطر احتمالی همراه است.

مهرور گفت: در این شرایط جوی احتمال اختلال در تردد های شهری و بین شهری، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن موقت سطح آب مسیل ها و رودخانه ها، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی ، شکسته شدن سازه های سست، درختان و تابلو های تبلیغاتی وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد