معمای عملیات غافلگیرکننده حماس / سرنخ هایی از نقش روسیه در عملیات طوفان الاقصی

گمانه زنی ها درباره دست داشتن روسیه در عملیات طوفان الاقصی در حال افزایش بوده و فرضیه مطرح در این مورد برداشتن تمرکز از روی جنگ اوکراین است.

معمای عملیات غافلگیرکننده حماس / سرنخ هایی از  نقش روسیه در عملیات  طوفان الاقصی
صفحه اقتصاد -

عملیات غافلگیرکننده و طوفانی طوفان الاقصی که در روز شنبه پانزدهم مهرماه علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد سوالات زیادی را برجای گذاشته است. در فضای رسانه ای و تحلیل ها کلیدواژه های جدید مطرح و سر زبان ها آمد. برخی با طرح تئوری توطئه این فرضیه را مطرح کرده‌اند که مانند ۱۱ سپتامبر، نتانیاهو و موساد از این حمله خبر داشته اما برای اینکه برنامه‌های آتی خود را جلو ببرند، آن را پنهان کردند. اما آنچه که بیشتر نمود پیدا کرد شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات ترکیبی بود. تا جایی که توماس فریدمن تحلیلگر برجسته آمریکایی نیز به صراحت اعتراف می کند که علت ضربه‌پذیری این رژیم خیانت وزیر دادگستری و طرح فاسدش و حمایت نتانیاهو از او بود که سرتاسر نظام را دچار شکاف و این چنین آسیب‌پذیر کرد.

اطلاع و یا عدم اطلاع مقام های تل آویو از عملیات، موجب تغییر واقعیات یعنی شکست نمی شود. حتی به زعم رسانه های اسرائیلی، مقاومت فلسطین از وسایل ارتباطی استفاده می‌کند که سرویس‌های اطلاعاتی تل‌آویو کاملاً از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

ارسال پالس‌های ضد و نقیض در خصوص پاسخ رژیم به این عملیات نشانه دیگری بر غافلگیری تل‌آویو است. بنیامین نتانیاهو در حالی همزمان با بمباران کور غزه، اقدام به گسیل نیروهای زمینی به نوار غزه کرده که خود بهتر می‌داند در صورت هر گونه حمله زمینی علاوه بر ورود به یک باتلاق عظیم، جبهه شمالی شعله ور خواهد شد. تجربه تاریخی سال ۲۰۰۵ در این زمینه به وضوح پیش چشم صهیونیست ها قرار دارد.

سرنخ‌هایی از نقش روسیه در عملیات طوفان الاقصی/ نفع پوتین در چیست؟

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد