وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ | آخرین وضعیت آب و هوای قشم

در این خبر به توضیحاتی درباره وضعیت آب و هوا فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ | آخرین وضعیت آب و هوای قشم
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی و مواج بودن دریا در خلیج فارس به ویژه جزایر کیش و لاوان تا اواخر وقت فردا (جمعه چهاردهم مهرماه) تداوم دارد.

محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های بعدازظهر در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های ابتدایی صبح پدیده شاخص در جزایر مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های صبح آسمان صاف و هوا همراه با غبار محلی است؛ در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: دریا در ساعت های صبح تا ظهر نسبتا آرام و در ساعت های بعدازظهر و شب پدیده شاخص در خلیج فارس به ویژه در جزایر غربی (کیش و لاوان) وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا خواهد بود.

وی گفت: در این مدت سرعت باد در جزایر غربی استان هرمزگان، به ویژه در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان قابل ملاحظه خواهد بود و به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین امروز مناطق دریایی تنگه هرمز و بخش های از دریای عمان با افزایش سرعت بادهای شمال غربی متلاطم پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: توصیه می شود در این مدت ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های غربی استان هرمزگان و پیش بینی های لازم برای آمد و شد ایمن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی بیان کرد: از لحاظ دمایی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد