امسال خطر سیل این شهر را تهدید نخواهد کرد | ساکنان این شهر نگران نباشند

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: امسال خطر سیل، شهر را تهدید نخواهد کرد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها، تکمیل رودخانه مرکزی و حفر چاههای جذبی در این استان هزینه شده است .

امسال خطر سیل این شهر را تهدید نخواهد کرد | ساکنان این شهر نگران نباشند
صفحه اقتصاد -

عزیزالله سیفی روز سه‌شنبه با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد احتمال بارشهای شدید در نقاط مرکزی کشور و از جمله یزد افزود: به مردم اطمینان می دهیم که امسال خطر سیل، شهر را تهدید نخواهد کرد و حادثه سال گذشته سیل در این شهر تکرار نخواهد شد.

وی به بازدید استاندار از سیل بندهای سطح شهر اشاره کرد و افزود: سیل بندها تقویت شده، نخاله‌ها جمع آوری گردیده، رسوبات داخل سیل‌بندها پاکسازی شده و ساخت سیل بندهای جدید آغاز شده است.

وی ادامه داد: با این اقدامات از ورود سیل از خارج شهر به داخل کاملا جلوگیری شده و پیش بینی های لازم انجام گرفته است و در داخل شهر هم چند اقدام اساسی انجام شده است که یکی از آنها حفر بیش از ۷۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف بوده ضمن آنکه برخی خیابانها که انتقال آب در آن رخ نمیداد نیز اصلاح شده است.

سیفی با بیان اینکه کل مناطق مختلف شهر را به نحوی به روخانه مرکزی متصل کردیم، یادآور شد: ترافیکی که اخیرا در بلوار دانشجو ایجاد شد برای انتقال روان آبهایی بود که در شهر جاری میشد تا به رودخانه مرکزی هدایت شود ضمن آنکه باز کردن مسیرهای همین رودخانه نیز در دستور کار است.

وی تاکید کرد: اگر امسال باران داشته باشیم مردم خیالشان راحت باشد که مشکل جدی مثل پارسال نخواهیم داشت اما با روان آبها نمیتوانیم مقابله کنیم و باید هدایت شوند.

وی ادامه داد: در مناطقی مثل خیابان های ایرانشهر و دهم فروردین و منطقه قاسم آباد که خطر ورود روان آب ها به سطح شهر احساس میشد اقدامات لازم انجام شده است و لذا این اطمینان را به مردم می دهیم که مشکلی نخواهیم داشت.

جاری شدن ۲ سیل در سال گذشته در شهر یزد ضمن به بار آوردن خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی شهر منجر به ایجاد خسارات سنگین به املاک و خودروهای شهروندان شد و همین امر مسوولان استان را برای پیش گیری از حادثه مشابه به تکاپو واداشت.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد