وضعیت آب و هوا خراسان جنوبی فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴٠۲

وضعیت آب و هوا استان خراسان جنوبی فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ | هوای خراسان جنوبی فردا چگونه خواهد بود؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا استان خراسان جنوبی فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا استان خراسان جنوبی فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ | هوای خراسان جنوبی فردا چگونه خواهد بود؟
صفحه اقتصاد -

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌ بینی فصلی، بارندگی‌های استان در فصل پاییز نرمال خواهد بود و در برخی مناطق فراتر از نرمال پیش‌ بینی می‌شود.

جواد نخعی روز یکشنبه افزود: پیش‌ بینی‌های فصلی ۶۵ تا ۷۰ درصد قابل اطمینان است و نقشه‌های پیش‌ بینی فصلی ماهانه صادر می‌شود که شاید در نقشه‌های جدید (مهرماه) تغییر کند.

وی بیان کرد: به طور میانگین ۱۹ درصد بارندگی‌های خراسان جنوبی در فصل پاییز، ۳۲ درصد در فصل بهار و ۴۸ درصد در فصل زمستان روی می‌دهد.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش‌های نرمال و بیش از نرمال از نیمه آبان تا نیمه بهمن امسال در استان قابل پیش‌ بینی است.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌ بینی فصلی از نیمه آبان تا نیمه آذر به جز طبس در سایر مناطق حدود پنج تا ۱۰ میلیمتر باران بیش از نرمال و از نیمه آذر تا نیمه دی در شهرهای قاین، حاجی آباد زیرکوه، بیرجند و درمیان حدود پنج تا ۱۰ میلیمتر بارش‌ها بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

نخعی با بیان اینکه نیمه نخست زمستان نیز بارندگی‌های نرمال را خواهیم داشت، اضافه کرد: میانگین بارش‌های استان در سال آبی ۱۱۳.۴ میلیمتر است که در سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲) حدود ۷۰ درصد میانگین این بارندگی‌ها را دریافت کردیم.

وی میانگین بارش‌های استان از اول سال آبی زراعی جاری را ۷۹.۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این مقدار باران نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ درصد و نسبت به پارسال ۱۷ درصد کاهش داشته‌ است.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به شرایط جوی استان ادامه داد: طی چند روز آینده مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و در نواحی شرقی باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود و در مرز شرقی وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز تغییرات محسوس نیست اما در حال حاضر شرایط دمایی استان نسبت به میانگین فصلی کمی گرم‌تر است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد