وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴٠۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴٠۲
صفحه اقتصاد -

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با عبور امواج تراز میانی جو، بارش‌های رگباری از امروز شنبه در استان آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه دارد.

مهدی صابری افزود: هوای آذربایجان غربی طی امروز، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی شدید با احتمال گردو خاک در شمال، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق از بعد از ظهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه نیز هوای استان ابری همراه با کاهش دما، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز گردو خاک، افزایش ابر در نقاط شمالی و احتمال بارش‌های رگباری است.

وی اظهار کرد: شدت بارش‌ها امروز، شنبه در شمال آذربایجان‌غربی بیشتر است و شنبه و یکشنبه هم بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده و لازم است تا مسوولان درخصوص به‌کارگیری تدابیر لازم اقدام کنند و شهروندان نیز به توصیه های هواشناسی توجه داشته باشند.

صابری گفت: دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته ارومیه بین مثبت ۱۱و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و خنک‌ترین شهر آذربایجان غربی تکاب با مثبت هشت درجه و گرم‌ترین شهر، بوکان با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

وی افزود: از روز سه‌شنبه دوباره موج بارشی دیگری وارد استان می‌شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه نقاط شمالی را در بر می‌گیرد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارش‌های رگباری باران در تمام ایام سال است.

سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر باران در این منطقه ثبت می‌شود که بیشترین میزان مربوط به شهرستان سردشت در جنوب این استان با یک‌هزار میلی‌متر است.

بارندگی های خوب و مستمر در جنوب استان باعث شده تا کشاورزی به عنوان یکی از پر رونق ترین شغلها در بین مردم این مناطق که اغلب کوهستانی است جریان داشته باشد و محصولات کشاورزی و دامداری بسیار با کیفیتی در این مناطق تولید شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد