وضعیت آب و هوا زنجان فردا جمعه ۱۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ | زنجانی ها بخوانید

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا جمعه ۱۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا زنجان فردا جمعه ۱۷ شهریور ماه ۱۴٠۲ | زنجانی ها بخوانید
صفحه اقتصاد -
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از روز شنبه سرعت وزش باد افزایش پیدا خواهد کرد گفت: هوای زنجان خنک می‌شود.

الهام نجفی با بیان اینکه طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته شرایط جوی نسبتا پایدار و آسمان غالبا صاف خواهد بود گفت: گاهی شرایط جوی استان با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: در منطقه طارم به سبب نفوذ پرفشار در اواخر هفته، ابرناکی افزایش یافته و آسمان ابری و مه آلود خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: احتمال بارش‌های خفیف و محلی دور از انتظار نیست و دمای هوا تا روز پنجشنبه نوسانات قابل توجهی نخواهد داشت و از روز جمعه به تدریج دمتای هوا  روند کاهشی خواهد یافت.

نجفی گفت: روز شنبه هوای استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید قابل پیش‌بینی بوده و روز یکشنبه آسمان استان قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده است.

وی ابراز کرد: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته 16 شهریوماه، ایستگاه خیرآباد با 9 درجه سلسیوس خنکترین و چورزق با 41 درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: شهر زنجان(پس از ارومیه و شهرکرد) سومین مرکز استان خنک کشور بوده است.

نجفی عنوان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته هوا خنک‌تر شده است و دمای هوای استان از امروز روند کاهشی داشته و هوا خنک‌تر می‌شود.

وی ابراز کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان 13-34، ابهر 14-36، خرمدره 17- 35، قیدار 16-32،  سلطانیه 10-34، آببر 23-40 و ماهنشان 14-37 است در حال حاظر دمای شهر زنجان 29 درجه است نسبت به روز گذشته 2 درجه افزایش داشته است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان تا آخر هفته جاری روند کاهشی دارد و از اوایل هفته بعد خنک‌ می‌شود.

حسین سلطانی با بیان اینکه شرایط جوی پایدار و آسمانی صاف را در استان داریم، افزود: این وضعیت گاهی با وزش باد در ساعات بعد از ظهر همراه خواهد شد که البته سرعت وزش باد چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: فردا/ پنجشنبه/ نیز شرایط آب و هوایی استان مشابه امروز است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از روز شنبه هفته آینده شدت وزش باد در استان افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد