یاسمین مقبلی کیست؟

آیا عضویت یاسمین مقبلی در ارتش آمریکا حقیقت دارد؟ | مقبلی در جنگ افغانستان حضور داشت؟

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا عضویت یاسمین مقبلی در ارتش آمریکا حقیقت دارد یا خیر، پرداخته شده است.

آیا عضویت یاسمین مقبلی در ارتش آمریکا حقیقت دارد؟ | مقبلی در جنگ افغانستان حضور داشت؟
صفحه اقتصاد -

براساس گزارشات وب سایت ناسا، یاسمین مقبلی پیش از عضویت در ناسا در ارتش آمریکا به عنوان خلبان جنگی مشغول به کار بوده است.

در هفته های گذشته نام یاسمین مقبلی به عنوان فضانورد ایرانی در صدر اخبار قرار گرفت و فضاپیمایی به فرماندهی او در اوایل شهریور به سوی فضا پرتاب شد.

پس از انتشار این اخبار تصاویر یاسمین مقبلی با لباس فضانوردی و به همراه فرزندانش در فضای مجازی دست به دست می شد و با واکنش بسیاری از ایرانیان مواجه شد.

اما درباره زندگی حرفه ای یاسمین مقبلی چه می دانیم؟

براساس گزارشاتی که وب سایت ناسا از زندگی نامه این فضانورد آورده است، مقبلی تا پیش از سال ۲۰۱۷ به عنوان خلبان جنگی در ارتش آمریکا مشغول فعالیت بوده و سابقه بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف و ۱۵۰ مأموریت از جمله چند سورتی پروازی در افغانستان را دارد.

فعالیت های نظامی یاسمین مقبلی

مقبلی به عنوان افسر سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و خلبان بالگرد بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا مسلح به توپ‌های چند موشکی و موشک‌های ای‌جی‌ام-۱۱۴ هل‌فایر آموزش دید. او چندین بار به منطقه‌های جنگی اعزام شده‌است.

او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا را از مدرسهٔ عالی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دریافت کرد. او همچنین دورهٔ آموزشی خلبانی را در پایگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی یوما گذرانده‌ است. مقبلی از سال ۲۰۰۸، خلبانی هواگردهای جنگنده را شروع کرد.

یاسمین مقبلی در افغانستان چه می کرد؟

مقبلی طی دوران خدمت خود در نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان شرکت داشته‌ است. در افغانستان به او نام مستعار جاز به خاطر خلبانی بالگردی به این نام داده شد. او در افغانستان در عملیات‌های پشتیبانی هوایی نزدیک از کمپ شورابک در ولایت هلمند با اسکادران ۳۶۷ حمله سبک بالگردی سپاه تفنگداران دریایی پرواز می‌کرد. او دوره خلبانی در افغانستان را تنها باری خوانده که عزمش برای فضانورد شدن متزلزل شده و گفته مطمئن نیست اگر در آن زمان فرصتی برای ترک آنجا و فضانورد شدن پیدا می‌کرده، آن را می‌پذیرفته چرا که عاشق کارش در آن برهه زمانی بوده‌ است.

آغاز فعالیت مقبلی در ناسا

مقبلی در ژوئن ۲۰۱۷ یکی از دوازده نفری بود که به عنوان عضو گروه ۲۲ فضانوردان ناسا (NASA Astronaut Group 22) (ملقب به لاک‌پشت‌ها) انتخاب شد و دوره آموزشی ۲ سالهٔ خود را آغاز کرد. مقبلی به همراه چهار زن و هفت مرد دیگر از میان ۱۸ هزار فرد داوطلب برای شرکت در این دوره، برگزیده شده‌ بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان