اخبار انتخابات | اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان را بشناسید

در این خبر به توضیحاتی درباره اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان پرداخته شده است.

اخبار انتخابات | اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان را بشناسید
صفحه اقتصاد -

روابط عمومی دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان اعلام کرد: اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده پنج قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و با تصویب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

حمیدرضا بهمنی نژاد به عنوان رییس هیات نظارت و حجت الاسلام حجت الله قربانی، حجت الاسلام عین‌الله شهابی و عیسی غلامی و هادی حاج‌زاده به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان معرفی شدند.

بر اساس اصل نود و نهم قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به افکار عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد.

نظارت مذکور در اصل نود و نهم قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان در یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.​

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان